Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki
Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki
Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki
Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki
  • Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki
  • Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki
  • Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki
  • Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki

Καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής από τη Suzuki

Σύστημα με ρυθμιζόμενη ροή αέρα από τις μοτοσυκλέτες MotoGP
Μεγαλύτερη ταχύτητα, λιγότερη αντίσταση και μείωση ανύψωσης τροχού
Τα πτερύγια ελέγχονται ηλεκτρονικά ή χειροκίνητα
Θα αξιοποιηθεί και απο άλλους κατασκευαστές αυτό το «παραθυράκι»;

SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX

Σύστημα με ρυθμιζόμενη ροή αέρα από τις μοτοσυκλέτες MotoGP

Πριν την ξαφνική απόσυρση της από το πρωτάθλημα MotoGP 2022, η Suzuki είχε αναπτύξει ένα καινοτόμο σύστημα αεροδυναμικής για τις μοτοσικλέτες της που συμμετείχαν στο MotoGP. Πρόκειται για ένα σύστημα που βασίζεται στη χρήση πτερυγίων με δυνατότητα ρύθμισης της ροής του αέρα συμβάλλοντας σημαντικά στην αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας τόσο σε ευθεία πορείας όσο και σε στροφές. Με αυτό το σύστημα η Suzuki επιδίωκε να βελτιώσει την απόδοση των μοτοσυκλετών της εμπνεόμενη από τεχνολογίες της Formula 1 όπως το σύστημα F-Duct.
 

Μεγαλύτερη ταχύτητα, λιγότερη αντίσταση και μείωση ανύψωσης τροχού

Τα πτερύγια αυτά υπόσχονταν να προσδώσουν στη μοτοσυκλέτα περισσότερη ταχύτητα, λιγότερη αντίσταση και μείωση της ανύψωσης του μπροστά τροχού. Στη Formula 1 τo F-Duct, χρησιμοποιήθηκε για να ελέγχει την κάθετη δύναμη και την αντίσταση κατευθύνοντας αέρα μέσω μιας σχισμής στο πίσω φτερό. Αυτή η ροή αέρα ακινητοποιούσε το πίσω φτερό, μειώνοντας την κάθετη δύναμη και την αντίσταση σε υψηλές ταχύτητες. Η Suzuki υιοθέτησε αυτή την ιδέα εφαρμόζοντας την στις μοτοσυκλέτες της βελτιώνοντας την απόδοση της μοτοσυκλέτας κυρίως κατά τις στροφές και την επιτάχυνση.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τα πτερύγια θα ελέγχονται ηλεκτρονικά ή χειροκίνητα

Η νέα αυτή τεχνολογία, που καταγράφηκε σε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, παρουσιάζει διάφορες παραλλαγές πτερυγίων με αεραγωγούς που ελέγχονται είτε ηλεκτρονικά είτε χειροκίνητα, επιτρέποντας την εναλλαγή της ροής του αέρα για να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί ανάλογα με τις συνθήκες. Παρόλο που δεν είναι γνωστό αν αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε πραγματικούς αγώνες, υπάρχει ενδιαφέρον από άλλες ομάδες MotoGP για την πιθανή εφαρμογή της στο μέλλον. Τα ανεστραμμένα πτερύγια λειτουργούν αναγκάζοντας τον αέρα που ρέει κάτω από αυτά να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση σε σχέση με τον αέρα που ρέει πάνω από αυτά οπότε όταν η ταχύτητα του αέρα αυξάνεται, μειώνεται η πίεση που ασκεί.
 

Θα αξιοποιηθεί και απο άλλους κατασκευαστές αυτό το «παραθυράκι»;

Οι κανόνες για το MotoGP απαγορεύουν τη χρήση κινητής αεροδυναμικής, ιδιαίτερα συστημάτων που αλλάζουν το σχήμα ή τη γωνία των πτερυγίων κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αν και το σύστημα ενδέχεται να είναι στα όρια των κανονισμών λόγω της δυνατότητας αλλαγής των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια της κίνησης, το σύστημα πτερυγίων φαίνεται να παραμένει σύμφωνο με τους κανόνες, εφόσον δεν αλλάζει την φυσική δομή ή τη γωνία των πτερυγίων αλλά μόνο τη ροή του αέρα. Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην αεροδυναμική των αγωνιστικών μοτοσυκλετών και δεν θα ήταν απίθανο να δούμε και άλλες ομάδες του MotoGP να “εμπνέονται” από αυτή την πατέντα.