Οδήγηση σε πίστα: Κόψε ταχύτητα για να πας πιο γρήγορα

Οδήγηση σε πίστα: Κόψε ταχύτητα για να πας πιο γρήγορα

Μήπως τελικά δεν βελτιώνεσαι σαν αναβάτης όσο γρήγορα θα ήθελες; Να τι μπορεί να φταίει...

Ο στόχος των περισσότερων αναβατών που επισκέπτονται την πίστα για track day είναι συνήθως να καταφέρουν να πάνε πιο γρήγορα από την προηγούμενη φορά. Αυτό συνήθως έχει αποτέλεσμα η βελτίωση να είναι μικρή και οι δεξιότητες του αναβάτη να μη αναπτύσσονται σωστά. Το να οδηγήσεις πιο επιθετικά δεν είναι ο σωστός τρόπος για να βελτιώσεις το οδηγικό σου επίπεδο.

Συγκεντρώσου στο τι κάνεις και γιατί το κάνεις

Δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που πιέζουν τους εαυτούς τους και τη μοτοσυκλέτα τους προκειμένου να πάνε γρηγορότερα και πιστεύουν ότι κανείς δεν μπορεί να τους βοηθήσει, παρά μόνο η εξάσκηση. Η συνεχής όμως αναζήτηση των ορίων αυξάνει την πιθανότητα πτώσης. Το βασικό συστατικό της βελτίωσης είναι το να μάθεις πώς συμπεριφέρεται και πώς αντιδρά η μοτοσυκλέτα στις εντολές σου. Από εκεί και πέρα η ταχύτητα θα έρθει σταδιακά μέσα από τη δοκιμή και την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη. Όταν απλά προσπαθείς να πάς γρήγορα δεν έχεις σωστή αντίληψη του τι κάνεις και αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου να βελτιωθείς. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και να ξέρεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις.

Οδήγησε μέσα στα όριά σου

Όλα τα σχολεία ασφαλούς οδήγησης προτείνουν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τους να κινείσαι στο 75% - 80% των δυνατοτήτων σου, όταν προσπαθείς να βελτιώσεις τις ικανότητές σου. Ο πειρασμός του να οδηγήσεις όσο πιο γρήγορα μπορείς είναι μεγάλος και μας έχει παρασύρει όλους κάποια στιγμή. Αυτή όμως η ανυπομονησία δεν βοηθάει στο να βελτιωθείς μακροπρόθεσμα. Μπορείς όμως να είσαι γρήγορος αναζητώντας ένα όριο μικρότερο από αυτό που στοχεύεις. Με το να οδηγείς μέσα στα όριά σου, δίνεις χρόνο στον εαυτό σου να σκεφτεί και πραγματικά να εκπαιδευτεί χωρίς να υπάρχει άγχος για το αποτέλεσμα. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται στο να ανοίγεις προοδευτικά το γκάζι και να φρενάρεις πιο νωρίς και να έχεις λιγότερα χιλιόμετρα μέσα στη στροφή. Αλλάζοντας την προσέγγιση σου, έχεις περισσότερο χρόνο και μπορείς να επικεντρωθείς στο να εξασκηθείς και να έχεις πραγματική βελτίωση και σταθερή απόδοση. Οδηγώντας μέσα στα όριά σου θα μπορέσεις να βελτιωθείς ταχύτερα και σύντομα θα ανακαλύψεις ότι εκείνο που νόμιζες ότι είναι το 100% των ορίων σου, θα είναι τώρα το 80%.

Πότε πρέπει να «πιέσεις»;

Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν στο να κινηθείς με ασφάλεια και σταδιακά να γίνεις πιο γρήγορος. Θα αποκτήσεις αυτοπεποίθηση και θα μπορέσεις να φρενάρεις αργότερα, να δώσεις μεγαλύτερη κλίση στη μοτοσυκλέτα και να χρησιμοποιήσεις περισσότερο γκάζι. Το κλειδί όμως εδώ είναι πρώτα να έχεις αποκτήσει πλήρη έλεγχο και συνείδηση των δυνατοτήτων σου, οδηγώντας εντός ορίων και στη συνέχεια να βάλεις τον παράγοντα «ταχύτητα» στην εξίσωση. Για παράδειγμα, πριν αποφασίσεις να αυξήσεις την ταχύτητα εισόδου σε μια στροφή, θα πρέπει πρώτα να σιγουρευτείς ότι γνωρίζεις πολύ καλά που πρέπει να κοιτάξεις, πώς θα στρίψεις και να έχεις ορίσει σημεία αναφοράς. Είναι λοιπόν κατανοητό ότι πρέπει πρώτα να αναπτύξεις και να βελτιστοποιήσεις τις βασικές δεξιότητες οδήγησης μοτοσυκλέτας και να κινηθείς μέσα σε ασφαλή όρια, προκειμένου να εκπαιδευτείς σωστά και να αποκτήσεις άρτια τεχνική. Αυτό θα σου προσφέρει μεγαλύτερη σιγουριά, σταθερή απόδοση και τελικά μεγαλύτερη ταχύτητα.            

Έτσι θα βελτιωθείς στην πίστα
Συγκεντρώσου στο τι κάνεις και γιατί το κάνεις.
Οδήγησε στο 75% με 80% των δυνατοτήτων σου.
Μη σκέφτεσαι το να πας γρήγορα, αυτό θα έρθει φυσικά.
Φρέναρε νωρίς και άνοιγε προοδευτικά το γκάζι στην έξοδο.
Τι άλλο θα συμβούλευες κάποιον που μπαίνει πρώτη φορά πίστα;