Σαρώνει στις πωλήσεις η Yamaha MT-09 Υ-ΑΜΤ
• 20 από τα 28 MT-09 έχουν αυτόματο κιβώτιο
• Διπλασίασε τις πωλήσεις του μοντέλου συνολικά
• Αν το έκανε αυτό με την MT-09, τι θα γίνει με τις Tracer;
• Θα μείνει στα ίδια χρήματα ή όποιος πρόλαβε πρόλαβε;
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
20 από τα 28 MT-09 έχουν αυτόματο κιβώτιο
Η Yamaha φαίνεται πως έκανε κίνηση-ματ με την εισαγωγή του Y-AMT στην MT-09. Όπως μας δείχνουν οι ταξινομήσεις του Οκτωβρίου η MT-09 πούλησε συνολικά 28 μοντέλα. Αυτό από μόνο του θα ήταν αρκετά εντυπωσιακό, παρόλα αυτά το ακόμα εντυπωσιακότερο είναι το ότι τα 20 από αυτά τα μοντέλα έρχονται με το ημι-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ποσοστό άνω του 70% των καινούργιων μοντέλων της ιαπωνικής γυμνής streetfighter που κυκλφορούν στους ελληνικούς δρόμους από την 1η Οκτωβρίου δεν διαθέτουν λεβιέδες συμπλέκτη και ταχυτήτων στο χέρι και στο πόδι, αλλά κουμπιά στο τιμόνι. Φαίνεται πως, όπως και εμείς που το δοκιμάσαμε, έμεινε κι άλλος κόσμος εντυπωσιασμένος με το νέο κιβώτιο της Yamaha.
Διπλασίασε τις πωλήσεις του μοντέλου συνολικά
Η Yamaha σημείωσε αξιοσημείωτη επιτυχία με την MT-09, καταγράφοντας υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων του καλύτερου μήνα για το 2024. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή επίδοση, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι το μόνο μοντέλο που κατάφερε να ξεπεράσει τις πωλήσεις του MT-09 τον Οκτώβριο στην κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών ήταν το MT-07. Αναλύοντας τις πωλήσεις, η Yamaha πούλησε μόλις 6 μονάδες του MT-09 τον Σεπτέμβριο, ενώ το καλοκαίρι οι πωλήσεις ήταν ακόμη χαμηλότερες, με μόλις 3 μονάδες ανά μήνα. Τον καλύτερο μήνα της χρονιάς, το μοντέλο έφτασε τις 12 πωλήσεις. Τον Οκτώβριο σημείωσε 28 ταξινομήσεις σε ένα απο τα κορυφαία naked της. Το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από διπλάσιο σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες, γεγονός που υπογραμμίζει τη δυναμική του μοντέλου στην αγορά. Το MT-09 φαίνεται να έχει καταφέρει κάτι ιδιαίτερα σημαντικό: να προσελκύσει αναβάτες από άλλες κατηγορίες, ίσως και από μικρότερες μοτοσυκλέτες. Η επιτυχία αυτή αποδίδεται στην ισορροπία που προσφέρει ανάμεσα στη φιλικότητα προς κάθε αναβάτη και τον αγωνιστικό του χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές naked που ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός ευρύτερου κοινού, διατηρώντας παράλληλα τον δυναμισμό και την απόδοση που αναμένει κανείς από τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Αν το έκανε αυτό με την MT-09, τι θα γίνει με τις Tracer;
Ούτε εμείς μπορούμε να το πιστέψουμε τόσο εύκολα: πρόκειται για μια γυμνή streetfighter των 120 ίππων. Δεν είναι αυτό που λέμε «καθημερινή μοτοσυκλέτα»: έχει σκυφτή θέση οδήγησης, η κάλυψη από τον αέρα είναι πολύ μικρή και ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει μόνο την άδεια και το ασφαλιστήριο. Κι έτσι, αν ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο κατάφερε να δώσει τέτοια ώθηση σε μια γυμνή σπορ μοτοσυκλέτα, μπορούμε όλοι να φανταστούμε τι θα γίνει στους πρώτους μήνες κυκλοφορίας της Tracer 9 με Y-AMT. Η Tracer 9 είναι ένα μοντέλο ήδη «έτοιμο» για μια τέτοια προσθήκη: όρθια θέση οδήγησης, πολύ καλή κάλυψη από τα στοιχεία της φύσης και δυνατότητες φόρτωσης. Με τις ίδιες επιδόσεις με την MT-09, το Y-AMT θα είναι το κερασάκι στην τούρτα που θα της δώσει την έξτρα ώθηση ή ο παράγοντας που θα την κάνει να κλέψει νούμερα πωλήσεων και από άλλες εταιρείες; Θα κάνουμε υπομονή μερικούς μήνες και θα δούμε …
Θα μείνει στα ίδια χρήματα ή όποιος πρόλαβε πρόλαβε;
Το μεγάλο ερώτημα παραμένει φυσικά η τιμή. Θεωρήθηκαν τυχεροί όλοι οι νέοι κάτοχοι ΜΤ-09 που κλήθηκαν να πληρώσουν περίπου 600 ευρώ επιπλέον για το ημι-αυτόματο κιβώτιο; Oι τιμές των Tracer 9 με Y-AMT δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί και οι φημολογίες δίνουν και παίρνουν, παιχνίδι στο οποίο δεν μας ενδιαφέρει να μπούμε. Σίγουρα ο καθένας μπορεί να διαβάσει πολλά με λίγες αναζητήσεις στις κατάλληλες ομάδες. Το μόνο σίγουρο είναι πως, από τη στιγμή που το Y-AMT καθιερώνεται ως ένα τόσο δυνατό χαρτί για τη Yamaha, δίνοντάς της τη δυνατότητα αφενός να προσθέσει σε μια άγρια μοτοσυκλέτα το στοιχείο της φιλικότητας και αφετέρου να ενισχύσει τα ταξιδιωτικά χαρακτηριστικά κάποιων άλλων μοντέλων, η επιλογή του ημι-αυτόματου κιβωτίου δεν πρόκειται να παραμείνει με το ίδιο αντίτιμο.