Το θέμα του τι θα κάνει ο Marc Marquez απασχολεί τους οπαδούς του MotoGP εδώ και καιρό. Οι φήμες έρχονται και φεύγουν, κάθε εβδομάδα ένα καινούριο «σιγουράκι» ανακοινώνεται, για να διαψευστεί λίγο αργότερα. Τι συμβαίνει πραγματικά όμως;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Marc Marquez έχει κατακτήσει με τη Honda 6 Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία, με το τελευταίο να είναι το 2019. Ο τραυματισμός του στις αρχές της σεζόν του 2020 τον έβγαλε εκτός και άφησε τη Honda χωρίς τον «αρχηγό» της.
Fast forward στο 2023 και η κατάσταση για τη θρυλική ιαπωνική εταιρεία πάει από το κακό στο χειρότερο. Οι αναβάτες της βρίσκονται στην αμμοπαγίδα κάθε Σαββατοκύριακο, ο μόνος αναβάτης της που κατάφερε να κερδίσει αγώνα φέτος, ο Alex Rins, φεύγει για τη Yamaha και η ίδια βρίσκεται στην προτελευταία θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, σε ισοβαθμία με την τελευταίαYamaha.
Η μοτοσυκλέτα της δεν είναι ανταγωνιστική, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει στο θέμα της εξέλιξης και χρειάζεται πολύς χρόνος για να τους φτάσει. Χρόνος που δεν υπάρχει.
Αυτό έγινε εμφανές κατά το τεστ του Misano, όπου οι εταιρείες έφεραν τις πρώτες βερσιόν των μοτοσυκλετών τους για το 2024. Ήταν ένα πολύ σημαντικό τεστ για τη Honda, η οποία έπρεπε να φέρει κάτι για να πείσει τον Marc Marquez ότι αξίζει να μείνει. Και δεν το πέτυχε αυτό.
«Αν αυτή είναι η βάση της μοτοσυκλέτας του 2024, είμαστε ακόμα μακριά», δήλωσε ένας απογοητευμένος Marquez στο τέλος του τεστ. «Η μοτοσυκλέτα είναι διαφορετική, αλλά τα προβλήματα είναι λίγο πολύ τα ίδια».
Σε αυτό το μεταγραφικό θρίλερ, όπου κάθε εβδομάδα βγαίνει και μια διαφορετική φήμη για το που θα βρεθεί ο Marc Marquez του χρόνου, ο ίδιος έχει παραμείνει σταθερός. «Έχω συμβόλαιο με τη Honda για το 2024», οι δηλώσεις του ίδιες σε κάθε Σαββατοκύριακο, σε κάθε περίπτωση που τον ρωτούσαν τι θα κάνει. Μια απάντηση που απλά δηλώνει ένα γεγονός, χωρίς όμως ο Ισπανός να αναφέρει ποτέ την άποψή του ή την επιθυμία του.
Αλλά ήταν ξεκάθαρος σε ένα άλλο κομμάτι. Αν η Honda δεν μπορούσε να του προσφέρει μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα, ο Marc θα πήγαινε εκεί που μπορούν να του την προσφέρουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία, ακόμα και για κάποιον που επιδερμικά παρακολουθεί τα MotoGP, για το ποιά μοτοσυκλέτα είναι αυτή.
Μια τελευταία υπογραφή
Η Ducati κυριαρχεί αυτή τη στιγμή στα MotoGP, βρίσκεται πολλά βήματα μπροστά από τους υπόλοιπους όσον αφορά την εξέλιξη και οι αναβάτες της βρίσκονται κάθε Σαββατοκύριακο στο βάθρο. Η σκέψη ότι η καλύτερη μοτοσυκλέτα του grid θα βρεθεί στα χέρια του Marc Marquez σίγουρα σκανδαλίζει τη φαντασία.
Και υπάρχει μια τέτοια θέση. Μάλιστα υπάρχει δίπλα στον αδερφό του, Alex Marquez, στην ομάδα της Gresini. Κατά τη διάρκεια του Grand Prix του San Marino αυτό το Σαββατοκύριακο οι φήμες ανέφεραν ότι υπάρχει ήδη συμβόλαιο και μένει να πέσει μια τελική υπογραφή. Ο Jorge Lorenzo ρώτησε ευθέως τον Marc Marquez πριν το χθεσινό τεστ του Misano αν μπορεί να επιβεβαιώσει 100% ότι θα βρίσκεται στη Honda του χρόνου. Ο Marc απάντησε ότι το τεστ θα ήταν πολύ σημαντικό για αυτή την απόφαση.
Όπως είδαμε αυτό το τεστ δεν ήταν και πολύ θετικό και ο Marc Marquez ανακοίνωσε ότι θα αποφασίσει για το μέλλον του, ανάμεσα στα Grand Prix της Ινδίας και της Ιαπωνίας, δηλαδή μέσα στο Σεπτέμβριο.
Συμπέρασμα (;)
Η μεγαλύτερη μεταγραφή από την εποχή που ο Valentino Rossi έφυγε από τη Honda για να πάει στη Yamaha είναι προ των πυλών και όλα δείχνουν ότι όντως θα πραγματοποιηθεί. Αν αυτή η τελική υπογραφή πέσει θα είναι ένα τέλος εποχής, μιας εποχής που άρχισε το 2013, όταν o Marc Marquez ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία με τα χρώματα της Repsol Honda και αμέσως κατέκτησε μαζί τους το πρώτο από τα 6 κοινά Πρωταθλήματά τους.