Η Ducati έχει αποδείξει ότι μπορεί να κατασκευάσει μεγάλες On-Off ξεπερνώντας κάθε είδους στερεότυπο και η 1260 το επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά. Δεν είναι εύκολο να συνδυάσεις την ιταλική φινέτσα με το Adventure στοιχείο που χαρακτηρίζει τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, αλλά η Ducati έχει αποδείξει ότι στον τομέα του design πραγματικά δεν έχει όρια. Η όρθια θέση οδήγησης παραμένει, αλλάζει όμως το εργονομικό τρίγωνο, αφού πλέον το τιμόνι, τα μαρσπιέ και η σέλα ¨κατεβάζουν¨ το κέντρο βάρους, ευνοώντας τον χειρισμό ιδιαίτερα για τα μικρότερα αναστήματα. Το DVT (Desmodromic Variable Timing) με το δεσμοδρομικό σύστημα αναβαθμίστηκε, χαρίζοντας ομαλή απόδοση και δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Έτσι το 85% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 3.500 σ.α.λ. Όσο εντυπωσιάζει η γεμάτη απόδοση, άλλο τόσο εντυπωσιάζουν τα απόλυτα νούμερα, καθώς όπως γνωρίζουμε η ιπποδύναμη αγγίζει τους 158 ίππους στις 9.500 σ.α.λ και η ροπή τα 13 κιλά στις 7.500.
H διαχείριση γίνεται μέσω γκαζιού ride by wire που συνδυάζεται με 4 προγράμματα οδήγησης (Sport, Touring, Urban και Enduro με 100 ίππους) όπου συναντάμε ξεχωριστές παραμέτρους σε κινητήρα, αναρτήσεις και ηλεκτρονικά βοηθήματα. Η ελαφρώς πιο αργή γεωμετρία περνά σε δεύτερη μοίρα, καθώς η μοτοσυκλέτα δίνει την ίδια στιβαρή αίσθηση και πλαγιάζει με ευκολία, παραμένοντας σταθερή μέχρι να νιώσεις τα μαρσπιέ να ξύνουν την άσφαλτο. Ο κινητήρας είναι απλώς απολαυστικός, έχοντας γραμμική λειτουργία και αποθέματα ροπής που κάνουν sport μοτοσυκλέτες να ντρέπονται, χωρίς όμως απότομη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Τα φρένα, το Shifter και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι επιπέδου Superbike, εμπνέοντας συνεχώς για γρήγορη οδήγηση κάνοντάς σε γρήγορα να ξεχνάς την κατηγορία που ανήκει.