O CPO της Triumph, Steve Sargent τονίζει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μονόδρομος, ενώ αναφέρει και τους λόγους που η Βρετανική εταιρεία εμπλέκεται τόσο στενά με την κατηγορία της Moto2.
Η Triumph αντικατέστησε την Ηonda ως ο μοναδικός προμηθευτής κινητήρων στην κατηγορία της Moto2 το 2019 και πρόσφατα ανανέωσε το συμβόλαιό της με την Dorna μέχρι το 2029, διασφαλίζοντας την παρουσία της στην κατηγορία για μια δεκαετία.
“Νομίζω ότι με τις επιτυχίες που είχαμε τα πρώτα 5 χρόνια έχουν αποδείξει τι μπορούμε να πετύχουμε σαν εταιρεία όσον αφορά την ανάπτυξη και την κατασκευή ανταγωνιστικών κινητήρων”, ξεκίνησε ο Steve Sargent, CPO της Triumph. “Αλλά ακόμα πιο σημαντική είναι η πλευρά της συνέπειας και της αξιοπιστίας”.
“Το γεγονός ότι έχουμε ένα grid 30 μοτοσυκλετών με κινητήρα Triumph που πιέζονται στα όρια κάθε Σαββατοκύριακο και οι γνώσεις που παίρνουμε από αυτό είναι πραγματικά ανεκτίμητες”.
“Οπότε βλέπουμε τη Moto2 σαν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας εξέλιξης για τον τρικύλινδρο κινητήρα μας των 765cc. Θέλουμε να το συνεχίσουμε αυτό, γιατί δεν σκοπεύουμε να μείνουμε στάσιμοι με τον κινητήρα μας, η πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε να τον εξελίσσουμε”.
Βεβαίως υπάρχει ένας ακόμα παράγοντας. Η συνεχιζόμενη πίεση των κυβερνήσεων ώστε η κινητικότητα να μεταβεί προς την κατεύθυνση των μηδενικών εκπομπών ρύπων, έχει αναγκάσει όλες τις εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών με κινητήρες εσωτερικής καύσης να σκέφτονται έντονα το μέλλον – και να ψάχνουν λύσεις για το πώς θα υπάρξουν σε αυτό τον νέο κόσμο.
“Κάτι που έρχεται στα MotoGP και στη Moto2 είναι τα βιώσιμα καύσιμα”, συνέχισε ο Sargent. “Είχα μια συνάντηση με κάποιους ανθρώπους της Petronas για να συζητήσουμε μια στενή συνεργασία στην εξέλιξη αλλά και στις δοκιμές αυτών των καυσίμων, γιατί είναι σημαντικό για αυτούς τους ανθρώπους να εμπλέκεται και ο κατασκευαστής στην όλη διαδικασία”.
“Στο Πρωτάθλημα πάμε σε 40% καύσιμα μη ορυκτής προέλευσης από του χρόνου, με το στόχο να είναι το 100% μέχρι το 2027. Υπάρχουν πολλοί δρόμοι από εκεί και πέρα, οπότε ναι, αυτό είναι καλό για εμάς”.
Αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας πιέζει για την απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, όμως η Triumph, όπως και πολλοί άλλοι, προσπαθούν να αποδείξουν ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μονόδρομος.
“Σε πολλές συζητήσεις που έχουμε κάνει με το Υπουργείο Μεταφορών τους αναφέρουμε ότι δεν πρέπει να σκέφτονται την ηλεκτροκίνηση ως μονόδρομο για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Υπάρχουν πολλοί δρόμοι να φτάσουμε εκεί και κάποιοι ίσως να είναι και πιο γρήγοροι”.
“Οι δοκιμές που έχουμε κάνει με τα καύσιμα της Petronas δεν δείχνουν μέχρι τώρα κάποιο αρνητικό σημείο, αρκεί να μπορεί να παραχθεί σε μεγάλες ποσότητες στη σωστή τιμή”, κατέληξε ο Sargent.