Απλησίαστος ήταν τόσο στα δοκιμαστικά όσο και στον αγώνα ο... εξωγήινος Marc Marquez της Repsol Honda, στο δεύτερο αγώνα του 2014 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP.
Στην αμερικάνικη πίστα του Austin στο Τέξας, την Circuit of the Americas, όπου πέρυσι ο Marc Marquez είχε εντυπωσιάσει στις πρώτες δοκιμές, αλλά είχε πάρει και την πρώτη του νίκη σε αγώνα MotoGP, ο πρωταθλητής του 2013 έδειξε να έχει ξεπεράσει τον τραυματισμό του, αφού ήταν... αλλού.
Δοκιμαστικά
Αχτύπητος, απλησίαστος, άπιαστος. Ο Baby Champ ήταν ταχύτερος στα πρώτα δοκιμαστικά, ταχύτερος στα δεύτερα δοκιμαστικά, ταχύτερος στα τρίτα, στα τέταρτα, πήρε την pole position, ενώ ήταν ταχύτερος και στο warm up. Σάρωσε τα πάντα, και δεν άφησε χώρο, ούτε έδωσε ευκαιρία σε κανένα, και για κανένα λόγο, να τον πλησιάσει! Και που να βλέπατε τι έκανε στον αγώνα.
Πίσω από τον Marquez τα πράγματα ήταν ιδιαίτερα ρευστά, αφού η κατάταξη άλλαζε συνεχώς. Τη μια ήταν δεύτερος ο Aleix Espargaro, την άλλη ο Dovizioso, την τρίτη ο Bradl, την τέταρτη ο Iannone... αυτό που ήταν σίγουρο, ήταν το γεγονός πως οι Yamaha, και ιδιαίτερα οι εργοστασιακές, θα είχαν δύσκολη δουλειά, αφού οι χρόνοι τους δεν έπεφταν. Στο τέλος, τρία Honda (Marquez, Pedrosa, Bradl) βρέθηκαν στις τρεις πρώτες θέσεις της σχάρας εκκίνησης, με πρώτο Yamaha το... Open του Aleix Espargaro στην τέταρτη θέση! Ο Jorge Lorenzo ήταν μόλις πέμπτος, με τον Rossi έκτο.
Ο αγώνας - Νίκη και νέα ρεκόρ από Marquez
Οι αναβάτες ήταν στημένοι στη σχάρα, κι ενώ όλοι κράταγαν ψηλά τις στροφές στους κινητήρες, περιμένοντας να σβήσουν τα φώτα για να ξεκινήσουν... παγώνουν βλέποντας τον Lorenzo να πετάγεται μπροστά στην πιο άκυρη εκκίνηση που έχουμε δει ποτέ! Μιλάμε για τόσο άκυρη εκκίνηση, που κανείς δεν τον ακολούθησε, ενώ ο Ισπανός αναβάτης της Yamaha μόλις πήρε πρέφα τι έκανε, έκοψε για λίγο, για να επιταχύνει αμέσως μετά και να φύγει πρώτος. Η ποινή για άκυρη εκκίνηση είναι φυσικά η υποχρεωτική διέλευση από τα pits, κάτι που έκανε ο Lorenzo με την ολοκλήρωση του πρώτου κιόλας γύρου. Μπορούσε να το αφήσει για αργότερα, αλλά ο Jorge θέλησε να ξεμπερδεύει με την καθυστέρηση, ώστε να το βγάλει από το μυαλό του. Όταν βγήκε από τα pits, ήταν 23ος. Έβαλε το κεφάλι κάτω, έφτασε τους υπόλοιπους, και κατάφερε να τερματίσει 10ος!
O Marquez έκανε από την πλευρά του καλή εκκίνηση, με τον Aleix Espargaro να κάνει τη χειρότερη όλων, μένοντας πολύ πίσω. Μόλις ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος, τα δύο εργοστασιακά Honda άρχισαν να χτίζουν διαφορά, όμως διαφορά έχτιζε και ο Marquez από τον Pedrosa. Σημειώστε πως ο Marquez ήταν ο μόνος εργοστασιακός αναβάτης με σκληρό πίσω ελαστικό -τον βολεύει να γλιστράει περισσότερο, ενώ με το συγκεκριμένο στιλ οδήγησης, κρατάει καλύτερα και μέχρι το τέλος του αγώνα. Οι κάμερες ξέχασαν το ντουέτο των Repsol Honda, αφού οι δυο πιλότοι εξαφανίστηκαν στον ορίζοντα, και εστίασαν στις μάχες για την τρίτη θέση.
O Valentino Rossi έδειχνε να "το έχει", αφού ενώ δεν ξεκίνησε καλά και έμεινε 9ος, άρχισε τις προσπεράσεις, και έφτασε μέχρι την τέταρτη θέση. Όμως ενώ πάλεψε για λίγο με τον Iannone (που έκανε φανταστική εμφάνιση στα αρχικά στάδια του αγώνα, παραμένοντας στην τρίτη θέση για πολλούς γύρους), μετά είχε πρόβλημα με το πίσω ελαστικό, και μην μπορώντας να παλέψει με τους υπόλοιπους, έμεινε στην 8η θέση. Έπεσε έτσι από τη δεύτερη στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.
Στον τελευταίο γύρο, και μάλιστα στην τελευταία στροφή του αγώνα, ο Marquez είχε μια στιγμή, όπου παραλίγο να πέσει, δίχως να απειλείται από κανένα, και τρόμαξε τους πάντες, όμως ο Ισπανός ανέκαμψε, και πήρε την καρό σημαία πρώτος. Έγινε μάλιστα ο πρώτος αναβάτης που κερδίζει τους 2 πρώτους αγώνες του Πρωταθλήματος στη μεγάλη κατηγορία, μετά από 2 pole positions, από την εποχή του Mick Doohan, το 1995! Μην ξεχάσουμε να επισημάνουμε πως με καλύτερο χρόνο 2.03.575, ο Marquez διέλυσε το ρεκόρ πίστας που ήταν και πάλι δικό του, γυρίζοντας σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από πέρυσι.
Ο Pedrosa τερμάτισε δεύτερος και ανέβηκε έτσι στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, ενώ ο Andrea Dovizioso οδήγησε μυαλωμένα, και έφερε το Ducati του στην τρίτη θέση του βάθρου! Κακά ήταν όμως τα νέα από τον έτερο εργοστασιακό αναβάτη του Borgo Panigale, καθώς ο Crutchlow είχε πρόβλημα με το πίσω ελαστικό, μπήκε στα pits όπου το άλλαξε, για να τσακιστεί άσχημα στη συνέχεια, τραυματίζοντας το δεξί του χέρι.
Και μπορεί ο Stefan Bradl με την περιφερειακή Honda να έχασε την τρίτη θέση μόλις για 2 δευτερόλεπτα, παρόλα αυτά κέρδισε τη σύντομη μάχη με τον Bradley Smith της Yamaha Tech3, που σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, τερματίζοντας πέμπτος, και αφήνοντας στην έκτη θέση τον ομόσταυλο του, Pol Espargaro. Έβδομος τερμάτισε τελικά ο Iannone, που δεν κατάφερε να αντέξει την πίεση των άλλων μέχρι το τέλος.
Ένατος ήταν ο Aleix Espargaro, και ενδέκατος, πίσω από τον Lorenzo, ο Hayden -πρώτος αναβάτης με Open Honda. Ο Colin Edwards που είχε ανακοινώσει την απόσυρση του πριν την έναρξη του GP της COTA, δεν κατάφερε να τερματίσει το Home GP του, ενώ πτώσεις είχαν οι Alvaro Bautista και Scott Redding, καταστρέφοντας το Σαββατοκύριακο της GO&FUN Honda Gresini.
Σημειώστε επίσης πως τα τελευταία 9 GP που έχουν γίνει στις Η.Π.Α. έχουν πάει όλα σε αναβάτες της Honda, με τελευταία νίκη της Yamaha να είναι το 2010, στη Laguna Seca, από τον Jorge Lorenzo.