Η μπαταρία είναι ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα τη μοτοσυκλέτας. Μην αμελείτε να ελέγχετε την κατάσταση της, καθώς με τις χαμηλές θερμοκρασίας, ίσως σας προδώσει και παραδώσει πνεύμα.
Όταν και ο καιρός είναι καλός και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, η χρήση της μοτοσυκλέτας μας γίνεται πιο συχνή. Έτσι δεν δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή σε εξαρτήματα που είναι αρκετά σημαντικά, όπως η μπαταρία.
Οι συχνές βόλτες φορτίζουν την μπαταρία
Ακόμα και αν η μπαταρία έχει πρόβλημα και είναι εξασθενημένη, οι αναβάτες αμελούν να την αλλάξουν μέσα στους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό συμβαίνει γιατί τα επιπλέον χιλιόμετρα που κάνουμε το καλοκαίρι, καταφέρνουν και φορτίζουν προσωρινά την μπαταρία και ο αναβάτης έχει την ψευδαίσθηση ότι η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί, ενώ στην ουσία υπάρχει πρόβλημα.
Το κρύο μειώνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας
Τα πράγματα αντιστρέφονται με την πτώση της θερμοκρασίας, όταν πολλοί αναβάτες καλούνται να αντιμετωπίσουν την δυσάρεστη έκπληξη της αδυναμίας εκκίνησης. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε, ώστε να αποφύγουμε μια τέτοια έκπληξη και να μην μείνουμε στα κρύα του λουτρού;
Η μπαταρία μας δίνει σημάδια όταν χρήζει αντικατάστασης
Αρχικά πρέπει να προνοήσουμε και να δράσουμε ανάλογα την κατάσταση. Αν η μπαταρία μας έχει δώσει μια πρώτη ένδειξη και μας έχει αφήσει ήδη μια φορά, πρέπει να φροντίσουμε για την αντικατάστασή της. Αυτό γιατί μόλις η θερμοκρασία πέσει χαμηλά, η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη. Ένας εμπειρικός έλεγχος, είναι να παρατηρήσουμε την διαδικασία κατά την εκκίνηση της μοτοσυκλέτας μας το πρωί. Αν το πάτημα της μίζας είναι εξασθενημένο και η μοτοσυκλέτα ζορίζεται να εκκινήσει, τότε είναι τα πρώιμα σημάδια ότι η μπαταρία χρήζει αντικατάστασης.
Ο σωστός έλεγχος μας δείχνει πότε χρειάζεται αντικατάσταση
Μπορούμε να την συνδέσουμε με ειδικό φορτιστή, ώστε να έχει σταθερή τάση για όσο εμείς θα την έχουμε ακινητοποιημένη, χωρίς να έχουμε το άγχος της αποφόρτισης. Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να μετρήσουμε την τάση της μπαταρίας όταν υποψιαζόμαστε ότι κάτι έχει αρχίσει και δεν πηγαίνει καλά. Με τον κινητήρα σε παύση, η μπαταρία πρέπει να μας δείχνει μια ένδειξη τάσης περίπου 12,6 Volt.