Nissin και Showa ανέπτυξαν δαγκάνα φρένου ενσωματωμένη στο πιρούνι

Nissin και Showa ανέπτυξαν δαγκάνα φρένου ενσωματωμένη στο πιρούνι
3 Φωτογραφίες »

Αύξηση επιφάνειας επαφής και μείωση θερμοκρασίας για αποδοτικότερο φρενάρισμα
Μείωση μη αναρτώμενου βάρους για μεγαλύτερη ευελιξία
Πρωτοποριακή λύση, αρχικά για αγωνιστικές μοτοσυκλέτες
Mεγάλη επένδυση από την Astemo, κοινοπραξία Hitachi και Honda

Αύξηση επιφάνειας επαφής και μείωση θερμοκρασίας για αποδοτικότερο φρενάρισμα

Η συνεργασία μεταξύ της Nissin, ειδικής στα συστήματα πέδησης, και της Showa, γνωστής για τις αναρτήσεις της, εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών με την ανάπτυξη της πρώτης δαγκάνας φρένου που είναι ενσωματωμένη στο πιρούνι. Το καινοτόμο αυτό σχέδιο, κατά το οποίο η δαγκάνα είναι αναπόσπαστο μέρος του άξονα του πιρουνιού, αυξάνει την επιφάνεια επαφής κατά 30%, παρέχοντας σημαντικά πλεονεκτήματα στην πέδηση. Αυτή η μεγαλύτερη επιφάνεια συμβάλλει στη βελτίωση της θερμικής διάχυσης, μειώνοντας τη μέση θερμοκρασία της δαγκάνας κατά 5%. Το αποτέλεσμα είναι η ενίσχυση της απόδοσης του φρεναρίσματος, ιδιαίτερα σε απαιτητικές συνθήκες.
 

Μείωση μη αναρτώμενου βάρους για μεγαλύτερη ευελιξία

Η ενσωματωμένη αυτή δαγκάνα φρένου προσφέρει καινοτόμα πλεονεκτήματα, με κυριότερο τη μείωση του βάρους. Με την κατάργηση περιττών εξαρτημάτων στήριξης, το μη αναρτώμενο βάρος μειώνεται κατά 200 γραμμάρια, βελτιώνοντας την απόκριση της ανάρτησης και την ευελιξία της μοτοσυκλέτας. Ταυτόχρονα, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει πολλαπλά πτερύγια για τη βελτίωση της διάχυσης της θερμότητας διατηρώντας την ακαμψία σε υψηλά επίπεδα. Αυτό εγγυάται βελτιωμένη απόδοση και αξιοπιστία, καθιστώντας τη νέα αυτή τεχνολογία ένα σημαντικό βήμα προόδου για τη βιομηχανία των μοτοσυκλετών. Παράλληλα, η μείωση του μη αναρτώμενου βάρους καθιστά τη μοτοσυκλέτα πιο δεκτική στις αλλαγές κατεύθυνσης, γεγονός που βελτιώνει αφενός την οδηγική εμπειρία ―μιας που απαιτείται λιγότερη δύναμη στο τιμόνι― και αφετέρου την ασφάλεια ―μιας που αλλάζοντας κατεύθυνση ταχύτερα, αποφεύγουμε και πιο εύκολα ένα πιθανό ξαφνικό εμπόδιο.
 

Πρωτοποριακή λύση, αρχικά για αγωνιστικές μοτοσυκλέτες

Η Nissin και η Showa στοχεύουν στη χρήση αυτής της τεχνολογίας τόσο σε μοτοσυκλέτες παραγωγής όσο και σε αγωνιστικά μοντέλα, με τα δεύτερα να είναι τα πρώτα που θα την υιοθετήσουν. Η ενσωμάτωση του συστήματος φρένων με την ανάρτηση αναμένεται να φέρει επανάσταση στον τομέα, προσφέροντας βελτιωμένη απόδοση και αυξημένη ασφάλεια σε διάφορες συνθήκες οδήγησης. Η παρουσίαση αυτής της καινοτομίας στην πρόσφατη έκθεση EICMA 2024 του Μιλάνου υπογραμμίζει την αποφασιστικότητα των εταιρειών να επενδύσουν σε πρωτοποριακές λύσεις, ακόμα και σε κάτι τόσο «δεδομένο» όπως είναι η κατασκευή των συστημάτων πέδησης. Στο πλαίσιο αυτό, η τεχνολογία μπορεί να υιοθετηθεί από μεγάλους κατασκευαστές, επηρεάζοντας θετικά τις τάσεις της αγοράς και την εξέλιξη των αγωνιστικών και καθημερινών μοντέλων.
 

Mεγάλη επένδυση από την Astemo, κοινοπραξία Hitachi και Honda

Η συνεργασία αυτή πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Hitachi Astemo, μιας κοινοπραξίας των Hitachi και Honda, με την τελευταία να περιλαμβάνει τις Keihin, Showa και Nissin, οι οποίες της ανήκουν. Αυτός ο συνδυασμός δίνει τη δυνατότητα για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων που ενισχύουν την απόδοση, την αξιοπιστία και την ασφάλεια των οχημάτων σε μεγάλη κλίμακα. Η Hitachi Astemo έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογική πρόοδο, καθιστώντας δυνατή την υλοποίηση πρωτοποριακών σχεδίων όπως είναι οι αντλίες βενζίνης, τα ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού και οι ηλεκτρονικοί «εγκέφαλοι» ECU.