Τσέκαρε τακτικά την εξωτερική μόνωση της ντίζας για φθορές. Αν πάρει νερό, θα σε αφήσει.
Ο σημαντικότερος εχθρός μιας ντίζας παραμένει η φθορά της εξωτερικής μόνωσης, ιδιαίτερα στα σημεία όπου αυτή τρίβεται με άλλα σταθερά εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας, κατά τη διάρκεια του στριψίματος του τιμονιού. Η τριβή μπορεί να καταστρέψει τη μόνωση και να αφήσει εκτεθειμένο κάποιο κομμάτι της ντίζας. Η υγρασία που μπορεί να περάσει από εκεί, θα κάνει τη ντίζα να σκουριάσει και αν αμελήσεις την αντικατάστασή της, κάποια στιγμή θα κοπεί και θα μείνεις στη μέση του δρόμου. Θα πρέπει συχνά να ελέγχουμε τη μόνωση των ντιζών για σημεία όπου από την τριβή η κυλινδρική εξωτερική μόνωσή τους έχει φθαρεί. Μπορείς να στρίψεις το τιμόνι από άκρη σε άκρη και να δεις σε ποια σημεία η μόνωση έρχεται σε επαφή με άλλα εξαρτήματα, εκεί είναι το πιο πιθανό να εμφανιστεί φθορά.
Η σκόνη και κομμάτια από την εξωτερική μόνωση, φθείρουν τις ντίζες. Για να αυξήσεις τη διάρκεια ζωής τους πρέπει να τις λιπαίνεις συχνά με κατάλληλο λιπαντικό σπρέι.
Η φθορά μιας ντίζας μπορεί να προκληθεί είτε από ξέφτισμα του συρματόσχοινου, είτε από συγκέντρωση σκόνης ή ακόμα και κομματιών της εξωτερικής μόνωσης της ντίζας. Για να διευκολύνεις τη λειτουργία τους και να παρατείνεις τη διάρκεια ζωής τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, είναι απαραίτητος ο τακτικός έλεγχος και η λίπανση της ντίζας. Υπάρχουν διάφορα προϊόντα σε μορφή σπρέι που είναι κατάλληλα για αυτή τη δουλειά. Ρίξε αρκετή ποσότητα και σιγουρέψου ότι έχει λιπάνει όλο το μήκος της ντίζας.
Όταν αντικαταστήσεις μια ντίζα, σιγουρέψου ότι έχει τις ίδιες διαστάσεις και ότι λειτουργεί σωστά. Είναι πιθανό να χρειαστείς διαφορετική, αν έχεις κάνει τροποποιήσεις.
Αργά η γρήγορα θα χρειαστεί να γίνει αντικατάσταση της ντίζας. Το μήκος και το πάχος της καινούργιας ντίζας πρέπει να είναι ακριβώς το ίδιο με της γνήσιας γι`αυτό μη βιαστείς να την πετάξεις. Βέβαια σε περίπτωση που τοποθετήσεις στη μοτοσυκλέτα σου διαφορετικές αναρτήσεις ή τιμόνι είναι πιθανό να χρειαστείς διαφορετικού μήκους ντίζα. Μετά την εγκατάσταση της καινούργιας, είναι απαραίτητο να σιγουρευτείς ότι όλα δουλεύουν κανονικά. Αν πρόκειται για ντίζα γκαζιού βάλε σε λειτουργία τον κινητήρα και στρίψε το τιμόνι από τη μια άκρη στην άλλη. Θα πρέπει το ρελαντί να μένει σταθερό, αν οι στροφές ανέβουν θα πρέπει να προσαρμόσεις το μήκος της ντίζας. Παρομοίως, αν αλλάχθηκε η ντίζα του συμπλέκτη θα πρέπει αυτός να λειτουργεί ομαλά, χωρίς προβλήματα.
Αν η λειτουργία της ανάρτησης ή η περιστροφή του τιμονιού, επηρεάζει την κίνηση κάποιας ντίζας, μπορεί αυτή να ρυθμιστεί από ένα παξιμάδι.
Η ελευθερία κίνησης μιας ντίζας είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Η κίνηση του τιμονιού από τέρμα δεξιά σε τέρμα αριστερά αλλά και η συμπίεση ή η εκτόνωση της ανάρτησης, δεν θα πρέπει να τεντώνουν και να ζορίζουν τη ντίζα. Οι περισσότερες ντίζες ρυθμίζονται εύκολα με ένα απλό παξιμάδι το οποίο, ανάλογα τη ρύθμισή του, ελευθερώνει ή μαζεύει τη διαδρομή της ντίζας. Είναι σύνηθες να βλέπουμε τους ρυθμιστές αυτούς (κυρίως για τον συμπλέκτη και για τη ντίζα γκαζιού) ακριβώς μετά από τα αντίστοιχα χειριστήρια (μανέτα και γκρίπ γκαζιού).
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr