Έκανε την εμφάνισή του στα τέλη της δεκαετίας του `90 και έθεσε τα θεμέλια για μια από τις πιο πολυσηζητημένες κατηγορίες των ημερών μας.
Η δεκαετία του `90 ήταν μια δεκαετία πειραματισμών και εφαρμογής νέων ιδεών και η Ιταλική Protos ήταν αρκετά θαρραλέα ώστε να παρουσιάσει ένα τρίτροχο scooter. Το Ellisse ήταν εφοδιασμένο με δίχρονο, αερόψυκτο κινητήρα 50 κυβικών, αλλά αντίθετα με τα σύγχρονα τρίτροχα, είχε δυο τροχούς πίσω κι όχι μπροστά.
Η διάταξη αυτή όμως κάνει πολύπλοκο τον πίσω, άξονα αφού κατά τη διάρκεια της στροφής οι δυο κινητήριοι τροχοί έχουν διαφορετική ταχύτητα. Για τον λόγο αυτό ήταν απαραίτητη η χρήση διαφορικού. Το σύστημα αποτελούνταν από δυο ψαλίδια που εδράζονταν στον κινητήρα και κάθε τροχός είχε τη δική του αλυσίδα κίνησης. Επίσης, διέθετε πορτ μπαγκάζ με παροχή ρεύματος 12v και υπήρχε δυνατότητα τοποθέτησης οροφής.
Μπήκε σε παραγωγή τον Ιούλιο του 1997 και μάλλον ήταν μπροστά από την εποχή του, ίσως πιο μπροστά από όσο θα έπρεπε. Παρά το γεγονός ότι κόστιζε περίπου 3 φορές περισσότερο από ένα συμβατικό scooter 50 κυβικών, πουλήθηκαν μερικά, όχι βέβαια όσα ήλπιζε η Protos. Το Ellisse είχε το δικό του όραμα για την αστική μετακίνηση και μπορεί δίκαια να περάσει στην ιστορία, ως ο παππούς των μοντέρνων τρίτροχων scooter.