Αυτή τη στιγμή περνάμε μια…ταραχώδη μεταγραφική περίοδο στα MotoGP, με πολλές εκπλήξεις και ανατροπές, ενώ πολλά μεγάλα ονόματα δεν έχουν κλείσει ακόμα τη θέση τους για το 2024. Ποιος πιστεύετε ότι θα μείνει εκτός όταν πέσουν όλες οι υπογραφές;
Tο φαινόμενο Acosta
Φέτος η κατάσταση είναι παρόμοια και για άλλη μια φορά, το πρώτο «ταρακούνημα» έρχεται από την πλευρά της
ΚΤΜ. Οι Αυστριακοί
θα έκαναν τα πάντα για να κρατήσουν στις τάξεις τους τον Pedro Acosta, ο οποίος ήθελε να ανέβει στη μεγάλη κατηγορία. Όμως όλοι οι αναβάτες της στη μεγάλη κατηγορία (πέραν του Augusto Fernandez) είχαν συμβόλαια και για το 2024.
Και ο
Fernandez προσαρμόζεται πολύ καλά στην κατηγορία, οπότε η ΚΤΜ ήθελε να τον κρατήσει και αυτόν υπό την αιγίδα της. Είναι ένα «
πρόβλημα πολυτελείας», όπως το είχε περιγράψει πριν μερικά χρόνια ο
Pit Beirer και τώρα αυτό το πρόβλημα έκανε έντονα την εμφάνισή του.
Τα ταλέντα που έχει η ΚΤΜ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι περισσότερα από τις μοτοσυκλέτες που μπορεί να βγάλει στην πίστα.
Η λύση στην περίπτωση
Acosta όπως φαίνεται έρχεται μέσω συμβιβασμού.
Ο Fernandez θα γίνει επίσημος δοκιμαστής αναβάτης (μαζί με τον Dani Pedrosa), θα συμμετάσχει σε όσους περισσότερους αγώνες γίνεται του χρόνου (δικαίωμα για 6 wildcard συμμετοχές) και θα ελπίζει να πάρει και πάλι μια θέση το 2025 που λήγουν κάποια συμβόλαια (όπως του Jack Miller). Έτσι, υπάρχει αρκετός χώρος για τον
Acosta στην ομάδα της
GASGAS για το 2024 και περιμένουμε μόνο να γίνει η επίσημη ανακοίνωση.
Ducati σε αναζήτηση…αναβάτη
O
Johann Zarco σόκαρε τους πάντες όταν αποδέχτηκε την πρόταση της Honda για διετές συμβόλαιο, απορρίπτοντας την πρόταση της
Ducati για μονοετή επέκταση του συμβολαίου του. Δεν είναι μυστικό ότι η Honda αυτή τη στιγμή είναι σε μια από τις χειρότερες φάσεις της αγωνιστικής της πορείας, ενώ η
Ducati βρίσκεται στο ακριβώς αντίθετο άκρο αυτού του φάσματος. Η κίνηση αυτή του
Zarco άφησε μια από τις πιο πολυπόθητες θέσεις του grid κενές. Μια
Ducati εργοστασιακών προδιαγραφών (καθώς η
Prima Pramac χρησιμοποιεί ακριβώς τις ίδιες μοτοσυκλέτες με την εργοστασιακή ομάδα) «χήρεψε» και ψάχνει νέο «σύζυγο». Οι φήμες οργιάζανε νωρίτερα φέτος για την άνοδο των
Tony Arbolino και
Jake Dixon στη μεγάλη κατηγορία και ένας εξ αυτών θα μπορούσε να καλύψει αυτή τη θέση, όμως και οι 2 επέκτειναν τα συμβόλαιά τους με τις αντίστοιχες ομάδες τους στη Moto2.
Και εδώ έρχεται ο
Franco Morbidelli. Ο Ιταλοβραζιλιάνος που τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία το 2020, έχασε τη θέση του στην εργοστασιακή
Yamaha από τον
Αlex Rins και τώρα όλα δείχνουν ότι ίσως αυτό να ήταν για καλό, καθώς μια
Prima Pramac Ducati τον περιμένει, με τον ίδιο να δηλώνει ότι… έχει τις προτιμήσεις του.
Marquez και Marquez
Τί εννοεί όμως με αυτό; Αναφέρεται σε μια ακόμα
Ducati που αναμένεται να μείνει χωρίς αναβάτη μέχρι το τέλος του χρόνου. Ο
Fabio Di Gianantonio διανύει τη δεύτερη σεζόν του στα MotoGP και, αν εξαιρέσουμε μια pole position πέρυσι,
δεν έχει να επιδείξει κάτι συναρπαστικό από άποψη επιδόσεων. Τουναντίον, συνήθως είναι η τελευταία
Ducati που διασχίζει την γραμμή του τερματισμού.
Φαίνεται ότι ο χρόνος τελείωσε για τον
Di Giannantonio, αλλά ποιος θα πάρει τη θέση του; Αν ο
Morbidelli πάει στην
Prima Pramac, ποιος θα μπορούσε να βρεθεί δίπλα στον
Alex Marquez στη
Gresini Racing; Μια προοπτική είναι φυσικά
η επανένωση των αδερφών Marquez, με τον δυσαρεστημένο
Marc Marquez να αφήνει τη
Honda και να περνάει στη δορυφορική Ducati.
Σίγουρα είναι μια «υποβίβαση» να πηγαίνεις από εργοστασιακή σε δορυφορική ομάδα, αλλά ο
Marc Marquez θέλει μόνο ένα πράγμα. Να κερδίζει.
Και δεν τον ενδιαφέρει καθόλου αν αυτό θα το κάνει με μια εργοστασιακή Honda ή με μια δορυφορική Ducati.
Παλεύοντας για τη θέση τους
Αν ο
Marquez μείνει πιστός στη
Honda, υπάρχει μια καλή πιθανότητα ο
Di Giannantonio να διατηρήσει τη θέση του στη
Gresini, καθώς δεν φαίνεται κάποιος άλλος αναβάτης από τη Moto2 να μπορεί/θέλει να κάνει το βήμα.
Η αλήθεια όμως είναι ότι υπάρχει ένας αναβάτης της Moto2 που θα μπορούσε να είναι στα MotoGP του χρόνου. Ο
Ai Ogura από πέρυσι είχε συνδεθεί με τη θέση του
Takaaki Nakagami στην
LCR Honda. Ο Ιάπωνας της Moto2
αρνήθηκε πέρυσι την πρόταση της Honda και από τότε ο
Nakagami ζει με «δανεικό χρόνο». Στην αρχή της χρονιάς ο
Ogura είχε τραυματιστεί και δεν φαινόταν να βρίσκεται στο επίπεδο που απαιτείται για να βρεθεί στα MotoGP. Όμως στα τελευταία Grand Prix βιώνουμε
την επιστροφή του Ogura και η καρέκλα του
Nakagami έχει αρχίσει και πάλι να τρίζει.
Οι εξελίξεις τρέχουν και κάθε μέρα επιβεβαιώνεται κάτι καινούριο ή κάποια καινούρια φήμη εμφανίζεται. Όμως οι πιο πιθανές ημερομηνίες για επιβεβαίωση είναι το
Grand Prix του Misano αυτό το Σαβαβτοκύριακο για την Ducati και την ΚΤΜ και το
Grand Prix της Ιαπωνίας στις αρχές Οκτωβρίου για τη Honda.