Θα φανταζόταν κανείς ότι δεν υπάρχουν πλέον αρκετές οδοί για την ανάπτυξη των καθρεπτών μιας μοτοσυκλέτας. Παρόλα αυτά η Honda έρχεται τώρα με ένα νέο σχέδιο που υπόσχεται όχι μόνο ότι θα δίνει στον αναβάτη μια καλύτερη εικόνα των όσων γίνονται πίσω του , αλλά και ότι θα έχει θετικό αντίκτυπο στον χειρισμό της μοτοσυκλέτας.
Καθώς οι καθρέπτες είναι σχεδόν τόσο παλιοί όσο και η ίδια η μοτοσυκλέτα, φαίνεται περίεργο που η Honda τώρα υπέβαλε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα σύστημα που θεωρεί ότι είναι τόσο διαφορετικό από των υπολοίπων που αξίζει να πατενταριστεί.
Η ιδέα από μόνη της είναι υπερβολικά απλή. Οι καθρέπτες δεν δένουν στο τιμόνι αλλά στα καλάμια και τοποθετούνται κάτω από την μπάρα του τιμονιού, αντί για από πάνω που έχουμε συνηθίσει.
Το έγγραφο της πατέντας εξηγεί ότι υπάρχουν 3 κομβικά πλεονεκτήματα σε αυτό το σχέδιο, με πρώτο και κυριότερο την καλύτερη ορατότητα.
Αν και οι καθρέπτες που βρίσκονται κάτω από τη μπάρα του τιμονιού δεν είναι μια νέα ριζοσπαστική ιδέα – υπάρχουν πολλά aftermarket σετ καθρεπτών που “πιάνουν” στην άκρη της μπάρας του τιμονιού – το σχέδιο της Honda τους τοποθετεί λίγο πιο μπροστά, με το πλεονέκτημα να έγκειται στο ότι η ορατότητα δεν εμποδίζεται από τα χέρια και τους αγκώνες του αναβάτη, ενώ όπως και πριν ο αναβάτης κοιτάζει πάνω από τα χέρια του για να δει τους καθρέπτες, χωρίς να χρειάζεται να σκύψει.
Είναι ένα σύστημα που έχει ήδη δοκιμαστεί στο Hawk 11 Café Racer, το οποίο παράγει η Honda μόνο για την Ιαπωνική αγορά. Όμως και στο Hawk οι καθρέπτες είναι τοποθετημένοι στο φέριγνκ, κάτι που σημαίνει ότι δεν προσφέρουν τα επόμενα 2 πλεονεκτήματα.
Εφόσον οι καθρέπτες δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν αρκετά έξω για να μην εμποδίζεται το πεδίο ορατότητας από τα χέρια του αναβάτη, μπορούν να πάρουν τη θέση τους κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας και να μην εξέχουν. Αυτό σημαίνει τόσο ότι η αεροδυναμική αντίσταση της μοτοσυκλέτας μειώνεται όσο και ότι το βάρος στα “άκρα” της μειώνεται, με τα 2 αυτά πλεονεκτήματα να κάνουν τη μοτοσυκλέτα πιο εύκολη στο χειρισμό.
Αυτά τα πλεονεκτήματα, μαζί με την πολύ ωραία αισθητική (βεβαίως αυτό είναι υποκειμενικό) είναι μερικά κομβικά επιχειρήματα υπέρ της υιοθέτησης αυτής της ιδέας. Μάλιστα η Honda είναι πολύ πιθανό να δουλεύει ήδη πάνω σε ένα τέτοιο μοντέλο, καθώς το αναμενόμενο νέο CB1000R, του οποίου τα πρώτα γενικά και abstract σχέδια εμφανίστηκαν πέρυσι, μπορεί να είναι το μοντέλο όπου οι νέοι αυτοί καθρέπτες θα κάνουν το ντεμπούτο τους.