Πωλήσεις Ιανουαρίου 2025: Πτώση λόγω προταξινομήσεων και μάχη Honda-SYM
Πτώση 26,92% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024 λόγω προταξινομήσεων
Με αύξηση παρόλα αυτά σε σχέση με τον Δεκέμβριο scooter και μοτοσυκλέτες
Κόντρα για την πρώτη θέση και φέτος Honda και SYM, με μεγαλύτερα ποσοστά
CFMOTO και QJMOTOR συνεχίζουν ανοδικά, ακάθεκτη η BMW
Πτώση 26,92% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024 λόγω προταξινομήσεων
Η ελληνική αγορά δικύκλων κατέγραψε σημαντική μείωση 26,92% τον Ιανουάριο του 2025 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024, γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις προταξινομήσεις του προηγούμενου έτους. Οι εισαγωγικές εταιρείες συνηθίζουν να ταξινομούν μεγάλο αριθμό μοντέλων τον τελευταίο μήνα του χρόνου, όταν πρόκειται να τεθούν σε ισχύ νέες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και να απαγορευθεί η ταξινόμηση μοντέλων με προηγούμενες προδιαγραφές. Το 2024, η απουσία αλλαγών στους κανονισμούς δεν δημιούργησε αυτήν την ανάγκη, ενώ το 2025 η εισαγωγή του προτύπου Euro5+ οδήγησε σε αυξημένες ταξινομήσεις τον Δεκέμβριο του 2024 και σε αντίστοιχη κάμψη τον Ιανουάριο του 2025. Παρά τη μείωση, η αγορά διατηρείται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, υποδεικνύοντας πως η συνολική ζήτηση δεν έχει επηρεαστεί δραστικά, αλλά έχει διαμορφωθεί ανάλογα με τη στρατηγική των εταιρειών και τις ρυθμιστικές εξελίξεις.
Κατάταξη | Μάρκα | Ταξινομήσεις | Ποσοστό % |
---|---|---|---|
1 | HONDA | 886 | 26,14 |
2 | SYM | 841 | 24,81 |
3 | PIAGGIO | 257 | 7,58 |
4 | DAYTONA | 262 | 7,73 |
5 | YAMAHA | 219 | 6,46 |
6 | CFMOTO | 158 | 4,66 |
7 | QJMOTOR | 147 | 4,34 |
8 | BMW | 87 | 2,57 |
9 | KYMCO | 65 | 1,92 |
10 | VESPA | 36 | 1,06 |
11 | THRUST | 31 | 0,91 |
12 | APRILIA | 28 | 0,83 |
13 | VOGE | 26 | 0,77 |
14 | SUZUKI | 24 | 0,71 |
15 | TRIUMPH | 22 | 0,65 |
16 | KTM | 21 | 0,62 |
17 | BENELLI | 18 | 0,53 |
18 | ROYAL ENFIELD | 18 | 0,53 |
19 | KAWASAKI | 17 | 0,5 |
20 | MALAGUTI | 17 | 0,5 |
Με αύξηση παρόλα αυτά σε σχέση με τον Δεκέμβριο scooter και μοτοσυκλέτες
Παρά τη συνολική μείωση των ταξινομήσεων σε ετήσια βάση, ο Ιανουάριος του 2025 παρουσίασε αύξηση σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2024, δείχνοντας σημάδια σταδιακής ανάκαμψης. Συγκεκριμένα, τα scooter σημείωσαν 2269 ταξινομήσεις έναντι 1922 τον προηγούμενο μήνα, ενώ οι μοτοσυκλέτες κατέγραψαν 810 ταξινομήσεις, έναντι 683 τον Δεκέμβριο. Η άνοδος αυτή, που ποσοστιαία είναι πολύ κοντά για τις δύο κατηγορίες (18% για τα scooter, 18,6% για τις μοτοσυκλέτες), μπορεί να αποδοθεί πρώτον στην επιστροφή των αγοραστών μετά από την περίοδο των εορτών, καθώς για τον αγοραστή που δεν βιάζεται δεν υπάρχει λόγος να πληρώσει για ένα μήνα τέλη κυκλοφορίας ενός ολόκληρου έτους. Κατά δεύτερον μπορεί να αποδοθεί και στην επανεκκίνηση των μεταφορών και την επαναλειτουργία των δομών logistics μετά τις γιορτές για την ανάγκη κάλυψης της αγοράς με νέα μοντέλα. Οι αριθμοί αυτοί υποδηλώνουν ότι η αγορά εξακολουθεί να έχει δυναμική, με τα scooter βεβαίως να κυριαρχούν, αλλά και τις μοτοσυκλέτες να διατηρούν τη θέση τους, παρά τις εποχικές διακυμάνσεις.
Κόντρα για την πρώτη θέση και φέτος Honda και SYM, με μεγαλύτερα ποσοστά
Η μάχη για την κορυφή των ταξινομήσεων συνεχίζεται και το 2025, με τη Honda και τη SYM να διεκδικούν την πρωτοκαθεδρία, ενισχύοντας μάλιστα τα μερίδιά τους σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο. Η Honda ανέβασε το ποσοστό της από 24% τον Ιανουάριο του 2024 σε 26% τον Ιανουάριο του 2025, ενώ η SYM σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, από 19% σε 25%. Παρά το γεγονός ότι η Honda διαθέτει σημαντική παρουσία τόσο στα scooter όσο και στις μοτοσυκλέτες, η SYM συνεχίζει να έχει τεράστια διείσδυση στην ελληνική αγορά, κυριαρχώντας ιδιαίτερα στον τομέα των scooter, που αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία ταξινομήσεων. Η δυναμική αυτή καθιστά δύσκολο για τη Honda να εκτοπίσει τη SYM από την πρώτη θέση, παρά τη σταθερή της άνοδο. Η εξέλιξη των πωλήσεων μέσα στο 2025 θα δείξει αν η τάση αυτή συνεχιστεί ή αν θα υπάρξουν ανακατατάξεις.
CFMOTO και QJMOTOR συνεχίζουν ανοδικά, ακάθεκτη η BMW
Αν και ο Ιανουάριος δεν είναι μήνας που επιτρέπει ασφαλή συμπεράσματα για τις ετήσιες τάσεις, τρεις εταιρείες ξεχώρισαν για τη θετική τους πορεία, παρά τις γενικότερες διακυμάνσεις της αγοράς. CFMOTO και QJMOTOR συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, με 158 και 147 ταξινομήσεις αντίστοιχα, αποδεικνύοντας ότι κερδίζουν σταδιακά έδαφος στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η BMW διατηρεί τη δυναμική της με 87 ταξινομήσεις, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της παρουσία, ιδιαίτερα στις μεγάλες κατηγορίες. Οι τρεις αυτές εταιρείες δεν επηρεάστηκαν από προταξινομήσεις ή καθυστερήσεις παραδόσεων, γεγονός που καθιστά τα αποτελέσματά τους πιο αντιπροσωπευτικά της πραγματικής τους απήχησης. Εφόσον η τάση αυτή συνεχιστεί, η CFMOTO και η QJMOTOR θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω τη θέση τους στη μεσαία κατηγορία κυβισμού, ενώ η BMW αναμένεται να διατηρήσει τη σταθερή της βάση στο premium τμήμα της αγοράς.