Πώς λειτουργεί το Adaptive Cruise Control;

Πώς λειτουργεί το Adaptive Cruise Control;

- Το απλό Cruise Control διατηρεί την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας σταθερή.
- Όταν μια μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με ραντάρ μπορεί να αποκτήσει και Adaptive Cruise Control.
- Το ραντάρ διαβάζει την απόσταση από τα άλλα οχήματα που κινούνται μαζί σου στο δρόμο.
- Ανάλογα με την απόσταση επιβραδύνει και μετά επιταχύνει και πάλι στην προεπιλεγμένη ταχύτητα.

Το απλό Cruise Control διατηρεί την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας σταθερή

Μια “σχετικά” νέα τεχνολογία που ήρθε να προστεθεί στις μοτοσυκλέτες είναι το Cruise Control, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει και το πιο εξελιγμένο αδερφάκι του, το Adaptive Cruise Control, το οποίο προς το παρόν εξοπλίζει τις πιο Premium μοτοσυκλέτες. Από την αρχή της εμφάνισής του το Cruise Control απέκτησε φίλους και εχθρούς, όμως τι ακριβώς κάνει; Η αρχή λειτουργίας του είναι πολύ απλή: Ο αναβάτης διαλέγει μια συγκεκριμένη ταχύτητα (π.χ. 107 χλμ./ώρα) και αφήνει το γκάζι, με την μονάδα ελέγχου να διατηρεί την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας σταθερή σε αυτά τα χιλιόμετρα. Για να αποκτήσει και πάλι τον έλεγχο ο αναβάτης, αρκεί να ανοίξει το γκάζι ή να πατήσει τη μανέτα του φρένου ή του συμπλέκτη.  

Όταν μια μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με ραντάρ μπορεί να αποκτήσει και Adaptive Cruise Control

Το Adaptive Cruise Control από την άλλη είναι η μετεξέλιξη αυτού του συστήματος και ο λόγος που το βλέπουμε μόνο στις πιο Premium μοτοσυκλέτες είναι ότι η υπαρξή του απαιτεί και τη χρήση ραντάρ για να λειτουργήσει. Τα ραντάρ έχουν αρχίσει και κάνουν τα τελευταία χρόνια την εμφάνισή τους στον κόσμο της μοτοσυκλέτας και σαν τεχνολογία μπορούν να δώσουν πολλά πλεονεκτήματα σε μια μοτοσυκλέτα, ενώ φαίνεται ότι στα επόμενα χρόνια η χρήση τους θα επεκταθεί. Μια από αυτές τις “ευκολίες” που μπορούν να προσφέρουν είναι και το Adaptive Cruise Control.  

Το ραντάρ διαβάζει την απόσταση από τα άλλα οχήματα που κινούνται μαζί σου στο δρόμο

Πώς όμως λειτουργεί και ποιά είναι η διαφορά του με το απλό Cruise Control; Όπως προαναφέρθηκε, όλη τη δουλειά την κάνει το ραντάρ. Αυτό “διαβάζει” συνεχώς το δρόμο μπροστά και πίσω από τη μοτοσυκλέτα και τροφοδοτεί με πληροφορίες τη μονάδα ελέγχου, που ελέγχει το γκάζι. Η βασική αρχή λειτουργείας είναι ίδια. Και πάλι ο αναβάτης διαλέγει μια ταχύτητα με την οποία θέλει να κινείται και αφήνει το γκάζι, ενώ η αρχή “απενεργοποίησης” ακολουθεί την ίδια λογική. Το ραντάρ όμως βλέπει την απόσταση από τα άλλα οχήματα που κινούνται στο δρόμο και αυτό είναι που διαφοροποιεί τα δύο Cruise Control. 

Ανάλογα με την απόσταση επιβραδύνει και μετά επιταχύνει και πάλι στην προεπιλεγμένη ταχύτητα

Στην περίπτωση του Adaptive Cruise Control, η μονάδα μπορεί να κόψει μόνη της ταχύτητα, αν οι πληροφορίες από το ραντάρ λένε ότι η μοτοσυκλέτα πλησιάζει το προπορευόμενο όχημα, χωρίς ο αναβάτης να χρειαστεί να κάνει το ο,τιδήποτε, καθιστώντας το έτσι σημαντικά ασφαλέστερο από το απλό Cruise Control. Όταν το προπορευόμενο όχημα ανοίξει και πάλι την ταχύτητά του και απομακρυνθεί, τότε η μονάδα ελέγχου δίνει και πάλι την εντολή για αύξηση της ταχύτητας και η μοτοσυκλέτα επιταχύνει ξανά, φτάνοντας εκ νέου στην προεπιλεγμένη ταχύτητα που έχει διαλέξει ο αναβάτης. Έτσι η διαδικασία του ταξιδιού - πέρα από ασφαλέστερη - γίνεται και πιο απλή, καθώς δεν χρειάζεται ο αναβάτης κάθε φορά που πλησιάζει προπορευόμενο όχημα να παίρνει ο ίδιος και πάλι τον έλεγχο για να κόψει ταχύτητα και μετά να ξαναβάζει το Cruise Control, καθώς όλη αυτή η διαδικασία γίνεται πλέον αυτόματα!