Ετοιμάζεσαι να πας σε track day και νομίζεις ότι κάποια από αυτά τα πράγματα ισχύουν; Κι όμως, δεν είναι έτσι!
Η οδήγηση μέσα σε μία πίστα είναι μια εκπαιδευτική και συναρπαστική εμπειρία, που κάθε μοτοσυκλετιστής πρέπει να νιώσει όσο οδηγεί, ακόμα και αν δεν έχει σπορ μοτοσυκλέτα ή αν δεν αρέσκεται στην γρήγορη οδήγηση. Πράγματι, η οδήγηση σε ένα track day δεν έχει να κάνει μόνο με την ταχύτητα ή την μεγάλη κλίση όπως στους αγώνες, αλλά με βελτίωση της τεχνικής και της ικανότητας του αναβάτη.
Υπάρχουν φυσικά κάποια σημεία, τα οποία κάποιοι αναβάτες πιστεύουν λανθασμένα, για μια επίσκεψη στην πίστα, ειδικά αν είναι η πρώτη τους. Ποια είναι κάποια από αυτά; Ας δούμε μαζί…
Το ότι θα πας γρήγορα, με το «καλημέρα σας»: Στην πίστα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά, από οπουδήποτε! Αν ο αναβάτης είναι στις πρώτες φορές που την επισκέπτεται, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μπορέσει να πάει γρήγορα, και ας θεωρεί ότι είναι γρήγορος στο δρόμο. Επιπλέον, παρά το ότι η πίστα είναι ένα ασφαλές περιβάλλον για γρήγορη οδήγηση, δεν «ξεκλειδώνει» τις ικανότητες του αναβάτη να πιέσει… το αντίθετο μάλιστα! Για αυτό, μην κοιτάξετε να πάτε γρήγορα, αλλά σωστά, όταν θα επισκεφθείτε την πίστα για πρώτη φορά.
Το ότι στην πίστα θα κουραστείτε στον ίδιο ρυθμό με το δρόμο: ΤΕ-ΡΑ-ΣΤΙ-Ο λάθος! Η οδήγηση στην πίστα είναι ουσιαστικά, αθλητισμός. Θα πρέπει να είστε σε καλή σωματική κατάσταση αν οδηγήσετε εκεί, όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένοι, ενώ αν ασκείστε κιόλας σε γενικές γραμμές, τόσο το καλύτερο για εσάς. Η επαναλαμβανόμενη και έντονη οδήγηση στην πίστα σημαίνει ότι πρέπει να παίρνετε καλές ανάσες, να έχετε χαλαρό το σώμα σας και να κινείτε το κεφάλι και τα άκρα σας ξεκούραστα, στιβαρά και με βεβαιότητα.
Το ότι μέσα στην πίστα, τα αναλώσιμα της μοτοσυκλέτας φθείρονται το ίδιο: ¶λλο ένα μεγάλο ψέμα. Η πίστα… καταβροχθίζει ελαστικά, τακάκια, αλυσιδογράναζα και φυσικά βενζίνη, σαν να ήταν ποπ-κορν κατά την διάρκεια ταινίας –με ανταμοιβή βέβαια, την οδηγική διασκέδαση. Έχοντας αυτά υπόψιν, θα πρέπει να περιμένετε ότι αν έχετε σκοπό να επισκέπτεστε συχνά την πίστα, θα πρέπει να υπολογίζετε την φθορά των αναλωσίμων σας, προκειμένου η μοτοσυκλέτα να μην μείνει χωρίς μηχανολογική φροντίδα.
Το ότι θα «πλαγιάσετε» πολύ την μοτοσυκλέτα: Αυτό είναι μια αλήθεια, που… απογοητεύει πολλούς νεοεισερχόμενους στον κόσμο των trackdays, καθώς περιμένουν ότι μέσα στην… έντασή τους να οδηγήσουν γρήγορα, πλαγιάζουν πολύ… μέχρι να δουν τις φωτογραφίες! Πράγματι, αν δεν… ρίχνετε, που λέμε, την μοτοσυκλέτα κάτω σε κάθε στροφή, είναι πολύ πιθανόν ότι θα οδηγείτε αρκετά πιο όρθιοι από ότι πιστεύετε. Πράγμα που δεν είναι καθόλου λάθος ή κακό, και μας φέρνει στο τελευταίο σημείο μας, το οποίο είναι…
Το ότι το παν, είναι να πλαγιάσεις πολύ: Τα έχουμε πει πολλές φορές. Δεν επιδιώκουμε το μεγάλο πλάγιασμα, αλλά την σωστή τεχνική και αυτό είναι κάτι που κάθε αναβάτης πρέπει να έχει στο μυαλό του, όταν επισκέπτεται την πίστα. Μεγάλη κλίση στην μοτοσυκλέτα σημαίνει αστάθεια και κανένας δεν θέλει να πάθει ζημιά, στην ημέρα που διασκεδάσει. Για αυτό, φροντίστε αρχικά να είναι η τεχνική σας σωστή, και η ταχύτητα –άρα και η γωνία κλίσης- θα έρθουν μόνα τους.