'Ανθρωποι είμαστε, λάθη κάνουμε. Και κάποια βασικά λάθη στην οδική μας συμπεριφορά κατά τον χειμώνα, μπορούν να μας θέσουν σε μεγάλο κίνδυνο. Ρίξτε μια ματιά, να δείτε αν αναγνωρίζετε κάποια από αυτά.
Το κρύο, η βροχή και γενικότερα οι κακές καιρικές συνθήκες χρειάζονται σοβαρή αντιμετώπιση και όχι πρόχειρες λύσεις ή λύσεις ανάγκης. Τα βασικά λάθη πολλών μοτοσικλετιστών μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες: στον ελλιπή εξοπλισμό τους και στο γεγονός ότι οδηγούν λες και οι συνθήκες είναι τέλειες.
Φροντίστε, λοιπόν, να αποφύγετε αυτά τα λάθη, ακολουθώντας κάποιες βασικές συμβουλές.
Οδήγηση στο κρύο χωρίς γάντια. Πέρα από το ότι θα αφήσετε το μισό σας δέρμα στην άσφαλτο ακόμα και σε μια πτώση με λίγα χιλιόμετρα, το Χειμώνα τίθεται και θέμα καλής αίσθησης σας άκρα.Όσο κι αν αντέχετε το κρύο στα χέρια σας, δε μπορείτε να οδηγήσετε χωρίς γάντια το χειμώνα. Παγωμένα χέρια σημαίνουν μειωμένη ή μηδενική αίσθηση στη μανέτα του φρένου και του συμπλέκτη, και αργές αντιδράσεις σε κατάσταση ανάγκης.
Προσαρμογή πλαστικής σακούλας στα πόδια, για να μη βραχούν. Αποτελεί το άκρον άωτον του οικονομικού αδιάβροχου, αλλά μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη. Η αίσθηση του φρένου μειώνεται, η αλλαγή ταχυτήτων θα γίνεται με δυσκολία, ενώ μπορεί να πιαστεί η σακούλα σε κάποιο λεβιέ. Αφήστε που θα γλιστράτε σε κάθε πάτημα του ποδιού στην άσφαλτο.
Ρυθμός οδήγησης ίδιος με αυτόν σε στεγνό δρόμο. Ο καθένας μπορεί να ανοίξει το γκάζι, το μόνο που έχει να κάνει είναι να στρίψει τον δεξί του καρπό. Το θέμα είναι πως οι αποστάσεις φρεναρίσματος στο βρεγμένο αυξάνονται θεαματικά, ειδικά όταν έχετε παραπάνω χιλιόμετρα. Κόψτε λιγάκι φόρα.
Σπασμωδική οδήγηση. Ειδικά στο βρεγμένο, η ομαλή και ρυθμική οδήγηση είναι μονόδρομος, προκειμένου να προλάβετε να αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε απρόοπτο. Φρένα και αλλαγές ταχυτήτων υπό κλίση τα ξεχνάμε, αλλάζουμε γλυκά κλίση στη μοτοσικλέτα, ενώ το γκάζι θέλει ειδικό χειρισμό.
Ούτε στα όρια των στροφών, ούτε με κρεμασμένο μοτέρ. Δεν βάζουμε μια έκτη που θα αφήσουμε στο κιβώτιο για όλη τη διαδρομή, με σκεπτικό πως δεν θα σπινάρουμε στο βρεγμένο. Λάθος, γιατί έτσι, αν σπινάρουμε, το γλίστρημα θα συνεχίσει για πολλά μέτρα μέχρι να εκτονωθεί, ακόμα και αν κλείσουμε το γκάζι! Αλλάζουμε ταχύτητες κανονικά, αποφεύγοντας τα άκρα του στροφόμετρου.
Ανοιχτή ζελατίνα κράνους, για να μη θολώνει. Εκτός από τα δάκρυα που θα φέρει ο παγωμένος αέρας, θα έχετε να αντιμετωπίσετε και τις σταγόνες της βροχής. Εδώ βοηθάνε οι καλοί αεραγωγοί, τα επιρρήνια, που προσαρμόζονται στο κράνος εσωτερικά και απομακρύνουν την ανάσα από τη ζελατίνα, αλλά και τα ένθετα ζελατίνας που δεν την αφήνουν να θολώσει εύκολα.
Απρόσεχτες σφήνες ανάμεσα σε αυτοκίνητα. Ακόμη κι αν αποτελεί κοινή σας πρακτική τον υπόλοιπο χρόνο, θα πρέπει να την αποφύγετε το χειμώνα. Και αυτό, γιατί είστε δύο φορές αόρατος, εξαιτίας των θολωμένων τζαμιών των αυτοκινήτων από τη διαφορά θερμοκρασίας.
Μακριά από αντανακλάσεις του δρόμου. Όταν το οδόστρωμα ιριδίζει, έχει λάδια. Όταν γυαλίζει, γλιστράει. Τέλος, αποφεύγουμε όπως ο διάβολος το λιβάνι τις λευκές διαγραμμίσεις, τα φρεάτια υπονόμων, τις γραμμές του τραμ, και τις ενώσεις στα μπαλώματα της ασφάλτου! Ακόμα και στο φανάρι, επιλέγουμε να σταματήσουμε πριν τη διάβαση, και όχι πάνω σε λευκές γραμμές.