Τα μόνα με Α2 δίπλωμα που φτάνουν τα 8.000 ευρώ, ποιο από τα 2 αξίζει τα λεφτά του;
Ιδία κατηγορία, ίδιοι στόχοι αλλά διαφορετικές προσεγγίσεις από δύο μοντέλα που αν και πρακτικά ανήκουν στη συνομοταξία των Α2 μοτοσυκλετών, αποτελούν all round επιλογές που μπορούν να καλύψουν ένα ευρύτερο φάσμα αναβατών.
KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ
Μονοκύλινδρος ΚΤΜ εναντίον δικύλινδρου Honda σημειώσατε άσο
Honda και KTM έχουν διαλέξει διαφορετικούς δρόμους στο θέμα του κινητήρα, όχι από άποψη ισχύος όπου η Α2 κατηγοριοποίηση τα περιορίζει στην ίδια γειτονιά ιπποδύναμης, αλλά σε επίπεδο διάταξης. Το ΝΧ φοράει ένα δικύλινδρο σύνολο 47,6 ίππων με μέγιστη ροπή 4,3kg-m σε αντίθεση με το 390 Adventure που πορεύεται με ένα μονοκύλινδρο μοτέρ 44 ίππων και 3,8kg-m μέγιστης ροπής. Μπορεί στα χαρτιά το ΝΧ να είναι δυνατότερο, όμως στο δρόμο το 390 πετυχαίνει καλύτερες επιδόσεις εξαιτίας και του χαμηλότερου βάρους (172 έναντι 196 κιλών). Έτσι στο 0-100 και 60-120(με 4η σχέση), το μοντέλο της ΚΤΜ προηγείται με 6 και 6,3δ αντίστοιχα, την ώρα που το μεσαίο της Honda χρειάζεται 6,2 και 7,3δ για τις ίδιες μετρήσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Honda NX500 | KTM 390 Adventure SW |
---|---|---|
Ισχύς (ίπποι) | 47,6 | 44 |
Ροπή (kg-m) | 4,3 | 3,8 |
0-50 (δευτ.) | 2,2 | 2 |
0-100 (δευτ.) | 6,2 | 6 |
60-120 (δευτ.) | 7,3 | 6,3 |
Καλύτερο για τουρισμό και με μεγαλύτερη αυτονομία για το ΝΧ
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα των Α2 adventure είναι η χαμηλή κατανάλωση. Εδώ προηγείται και πάλι αλλά με βραχεία κεφαλή το 390, με το νούμερα και των 2 μοντέλων να «παίζουν» περίπου στα 4-4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Βέβαια το ΝΧ επενδύει στα πιο τουριστικά χαρακτηριστικά του και θα μεταφέρει τον αναβάτη του μακρύτερα, καθώς το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ των 17,5λίτρων χαρίζει και μεγαλύτερη αυτονομία. Παράλληλα ο δικύλινδρος αποδεικνύεται πιο ξεκούραστος στον ανοιχτό δρόμο, ενώ με 120χλμ./ώρα βρίσκεσαι στο ωφέλιμο εύρος στροφών χωρίς να αντιμετωπίζεις ανεπιθύμητους κραδασμούς. Το 390 φέρει μικρότερο ρεζερβουάρ 14,5 λίτρων που σε κάθε περίπτωση θα ξεπεράσει τα 350 χιλιόμετρα προτού χρειαστεί ανεφοδιασμό, αλλά η προτίμηση του στις υψηλές στροφές ίσως κουράσει σε συνθήκες ταξιδιού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Honda NX500 | KTM 390 Adventure SW |
---|---|---|
Κατανάλωση (λίτρα) | 4,5 | 4 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 17,5 | 14,5 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Καλύτερα εξοπλισμένο και πιο χωμάτινο το KTM
Φυσικά μιλάμε για 2 μοντέλα που παρότι ανήκουν στην Α2 κατηγορία, έρχονται με πλούσιο εξοπλισμό, αντάξιο των δυνατοτήτων τους οποίος μάλιστα συγκρίνεται με αντίστοιχα πακέτα μεγαλύτερων κατηγοριών. Εκτός από την παρουσία traction control και ABS, κοινά στοιχεία και των δύο μοντέλων, το 390 διανθίζει τις ηλεκτρονικές ευκολίες προς τον αναβάτη με riding modes και Cornering λειτουργία του ABS. Η ύπαρξη μονού δίσκου στο ΚΤΜ δεν προβληματίζει αφού το 100-0 ολοκληρώνεται σε 43 μέτρα, την ώρα που το ΝΧ χρειάζεται 44,8 μέτρα στην ίδια μέτρηση. Και τα δύο μοντέλα φοράνε τροχούς 19-17 που υπογραμμίζουν και τις εκτός δρόμου δυνατότητες τους, όμως το ΚΤΜ δείχνει πιο πρόθυμο για οδήγηση στο χώμα εξαιτίας των ακτινωτών τροχών-χυτές ζάντες το ΝΧ- αλλά και των μεγαλύτερων διαδρομών στις αναρτήσεις οι οποίες είναι και ρυθμιζόμενες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Honda NX500 | KTM 390 Adventure SW |
---|---|---|
Traction Control | NAI | NAI |
ABS | NAI | Cornering |
Riding modes | OXI | NAI |
Φρένα | 2Δ/296, 2Ε + Δ/240, 1Ε | Δ/320, 4Ε + Δ/230, 1Ε |
Αναρτήσεις | USD Showa 41χιλ. + Μονό αμορτισέρ ΠΕ | USD WP 43χιλ. ΑΣ, ΑΕ + Μονό αμορτισέρ ΠΕ, ΑΕ |
100-0 (μέτρα) | 44,8 | 43 |
Στοιχίζουν το ίδιo αλλά το ΝΧ πουλάει περισσότερο
Τιμολογιακά τα δύο μοντέλα βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας και με ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους, 7.890 ευρώ για το ΚΤΜ 390 Adventure SW και 7.990 ευρώ για το NX500. Τον τελικό λόγο έχει ο αγοραστής, όμως η ξεκάθαρη προτίμηση του κοινού προς το ΝΧ αποτυπώνεται στις πωλήσεις όπου στο πρώτο 4μηνο του 2024 βρίσκεται ήδη στην 4η θέση των ταξινομήσεων με 146 κομμάτια, ενώ αν αθροίσουμε και αυτές του CB500X χτυπάει κορυφή με 369 κομμάτια. Το μεσαίο μοντέλο της Honda αποτελεί ένα διαχρονικό best seller κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στην ευκολία και στην τιμή μεταπώλησης του. Παράλληλα με γνώμονα τον αντίκτυπο που έχει στις ταξινομήσεις, το ΝΧ φαίνεται ότι συνολικά ακουμπάει καλύτερα στις ανάγκες των αναβατών.