Μια χαλαρή αλυσίδα μπορεί να βγει από το γρανάζι της και να οδηγήσει σε πτώση. Δες τώρα πώς θα ρυθμίσεις τον τζόγο της, για να μη μείνεις στη μέση του δρόμου.
Η αλυσίδα έχει τον πολύ σημαντικό ρόλο να μεταφέρει τη δύναμη του κινητήρα στον πίσω τροχό, οπότε δέχεται και πρέπει να διαχειριστεί μεγάλα ποσά ενέργειας τα οποία την καταπονούν με αποτέλεσμα να χαλαρώνει. Το τέντωμά της δεν είναι δύσκολη υπόθεση και μπορεί να γίνει από τον καθένα.
Αν η αλυσίδα είναι χαλαρή μπορεί να βγει από το γρανάζι, να σφηνώσει στον τροχό και να πέσεις.
Μια πολύ χαλαρή αλυσίδα μπορεί να βγει από το γρανάζι της. Αν συμβεί αυτό, η μοτοσυκλέτα θα ακινητοποιηθεί, ενώ υπάρχει περίπτωση να σφηνώσει στον πίσω τροχό, να τον μπλοκάρει και να πέσεις. Για να τεντώσει η αλυσίδα, θα χρειαστεί η μοτοσυκλέτα να είναι στηριγμένη στο κεντρικό σταντ και να γυρίζει ελεύθερα ο πίσω τροχός. Αρχικά, θα πρέπει να χαλαρώσει το παξιμάδι του άξονα του πίσω τροχού. Δεν χρειάζεται να ξεβιδωθεί τελείως, απλά να μπορεί να κινείται ελεύθερα ο τροχός.
Συνήθως, οι κατασκευαστές προτείνουν η αλυσίδα να έχει τζόγο 2-3 πόντους για να μην υπάρχει εκτεταμένη φθορά στα γρανάζια και την ίδια την αλυσίδα.
Στο εγχειρίδιο χρήσης της μοτοσυκλέτας, υπάρχει ο τζόγος που προτείνει ο κατασκευαστής για την αλυσίδα. Συνήθως είναι 2 με 3 πόντους, ώστε να μην υπάρχει εκτεταμένη φθορά στα γρανάζια κίνησης ή την ίδια την αλυσίδα. Η ρύθμιση του τζόγου γίνεται μετακινώντας ουσιαστικά τον τροχό προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας τους ρεγουλατόρους που υπάρχουν στις δύο μεριές του ψαλιδιού. Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες υπάρχουν δυο παξιμάδια, το ένα μετακινεί τον άξονα του τροχού και το άλλο λειτουργεί ως ασφάλεια για να μένει στη θέση του το πρώτο. Αν οι ρεγουλατόροι έχουν τερματίσει, η αλυσίδα χρειάζεται να αντικατασταθεί με καινούργια.
Πρέπει ο άξονας να είναι εντελώς κάθετα τοποθετημένος σε σχέση με το ψαλίδι, για να μην υπάρχουν φθορές ή προβλήματα ευθυγράμμισης.
Ο άξονας του τροχού είναι απαραίτητο να είναι εντελώς κάθετα τοποθετημένος σε σχέση με το ψαλίδι για να μην υπάρχουν φθορές σε ρουλεμάν, γρανάζια, αλυσίδα ή θέμα ευθυγράμμισης όταν η μοτοσυκλέτα κινείται. Συνήθως υπάρχουν εγκοπές και σημάδια στις δυο πλευρές του ψαλιδιού, που βοηθούν ώστε ο άξονας να βρίσκεται σε απόλυτη ευθεία. Για μεγαλύτερη σιγουριά μπορεί να γίνει έλεγχος των αποστάσεων με ένα παχύμετρο.
Χρησιμοποίησε ένα ροπόκλειδο για να σφίξεις το παξιμάδι του άξονα με τη δύναμη που ορίζει ο κατασκευαστής. Όταν τελειώσεις τσέκαρε τον τζόγο της αλυσίδας και λίπανέ τη, αν χρειάζεται.
Όταν το τέντωμα της αλυσίδας ολοκληρωθεί, θα πρέπει να γίνει σφίξιμο του παξιμαδιού του άξονα του τροχού με ένα ροπόκλειδο. Και εδώ το εγχειρίδιο χρήσης δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το ακριβές νούμερο της ροπής που απαιτείται. Η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί, τσεκάρουμε ξανά τον τζόγο της αλυσίδας και αν χρειάζεται, τη λιπαίνουμε με κάποιο κατάλληλο σπρέι.