Το PCX έχει γράψει την δική του ιστορία και σημαντικό ρόλο σε αυτό, έχει παίξει η υψηλότατου επιπέδου οδηγική συμπεριφορά του μοντέλου. Η έκδοση του 2021 οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και μέσα από την συμβίωση μας μαζί της, είμαστε εδώ για να προσυπογράψουμε. Η χαρακτηριστική, πολυτελής αίσθηση κύλισης του PCX δηλώνει ξανά το βροντερό παρόν, με την απουσία κραδασμών από τον κινητήρα να την κολακεύει περαιτέρω. Οι τροχοί 14 και 13 ιντσών προϊδεάζουν για μια ευέλικτη συμπεριφορά και το διαπιστώνεις εύκολα, αφού οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι πανεύκολες, ταχύτατες και με ελαφριά αίσθηση. Ο ρόλος του τύπου διπλής ραχοκοκαλιάς πλαισίου στην οδηγική συμπεριφορά αναδεικνύεται στις μεγαλύτερες ταχύτητες ή στις πιο επιθετικές μανούβρες, καθώς δεν επιτρέπει την εμφάνιση οποιασδήποτε ταλάντωσης ή ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
O κινητήρας λειτουργεί αθόρυβα και πολύ στρωτά, με το Start-Stop να σβήνει και να εκκινεί τον κινητήρα αστραπιαία, στις διαδρομές από φανάρι σε φανάρι μέσα στις πόλεις. Η ρύθμιση της μετάδοσης του μονοκύλινδρου δίνει έμφαση στην απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, δηλαδή το φάσμα στο οποίο θα κινηθείτε εντός πόλης. Σε εθνική και εκτός πόλης, αν και η τελική ταχύτητα είναι σχετικά μικρή στα 100-105 χλμ/ώρα στο κοντέρ, ο κινητήρας δίνει την πλήρη ισχύ του απροβλημάτιστα κρατώντας ταχύτητες της τάξης των 90-95 χλμ/ώρα για όση ώρα επιθυμείτε. Οι αλλαγές στην διαδρομή και τα ελατήρια των πίσω αμορτισέρ επέφεραν βελτίωση στο θέμα της άνεσης, καθώς το μοντέλο απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες απροβλημάτιστα. Μόνο πολύ έντονες λακούβες και «σαμαράκια» θα περάσουν στον αναβάτη αλλά το συνολικό επίπεδο άνεσης είναι πολύ υψηλό. Τέλος, τα φρένα του μοντέλου απέδειξαν την απόλυτη επάρκεια τους σε ισχύ, ενώ το δισκόφρενο εμπρός διαπρέπει στην προσφερόμενη αίσθηση (τηρουμένων των αναλογιών, πάντα). Το ABS δρα στον εμπρός τροχό και επεμβαίνει άριστα όταν χρειαστεί, ενώ το ταμπούρο πίσω συμπεριφέρεται σωστά παρά την ελαφρά έλλειψη αίσθησης, κάτι λογικό. Μάλιστα, αφού το πίσω φρένο δεν… επιτηρείται από το ABS, επιτρέπει στον αναβάτη ακόμα και ελεγχόμενο μπλοκάρισμα, αν αισθάνεστε όρεξη για «παιχνιδάκια» με την πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού!