Η οδήγηση γρήγορα είναι ψωμοτύρι για το ΚΤΜ 790 Duke. Πολλές μοτοσυκλέτες θα υποκλιθούν στην δυναμική του.

Ευρύχωρη αλλά σκληρή η σέλα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη που ενοχλείται από την εξάτμιση όταν κρατιέται από τις χειρολαβές.

Εντυπωσιακή η έγχρωμη TFT οθόνη. Αλλάζει αυτόματα φόντο ανάλογα τον εξωτερικό φωτισμό και παρέχει κάθε πληροφορία που μπορεί να χρειαστείς μέσα από το εύχρηστο μενού.

Το ανεστραμμένο πιρούνι της WP μπορεί να μην ρυθμίζεται αλλά είναι προοδευτικό παρέχοντας σωστή πληροφόρηση. Το μπροστινό φρένο δεν υστερεί σε δύναμη υπολείπεται όμως αρχικού δαγκώματος.

Στην πόλη τις καθημερινές, στην πίστα το Σ/Κ

Ο νέος κινητήρας σχεδιάστηκε από το μηδέν για τις απαιτήσεις του νέου Δούκα, αλλά όπως είναι λογικό θα τον συναντήσουμε και σε επόμενα μοντέλα της Αυστριακής εταιρίας. Δικύλινδρο σε σειρά πρώτη φορά χρησιμοποιεί η KTM, αλλά έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε η ροπάτη λειτουργία του και ο δυνατός ήχος να θυμίζουν έντονα V2, χωρίς φυσικά τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς του τελευταίου.  Οι 105 ίπποι που παράγει είναι ικανοί να κινήσουν γρήγορα το ελαφρύ σύνολο (174 κιλά πλήρες υγρών) φτάνοντας ταχύτητες πάνω από 230χλμ/ώρα (υπεραρκετές για γυμνή μοτοσυκλέτα), ενώ η γραμμική λειτουργία και η γλυκιά απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, το κάνουν απολαυστικό σε όλες τις συνθήκες. 

Χωρίς να είναι δύστροπο στην πόλη, αποδεικνύεται ιδανικό για καθημερινή χρήση, όπου τα αποθέματα ροπής κάνουν τις σούζες και τις πλαγιολισθήσεις αναπόσπαστο κομμάτι κάθε διαδρομής. Oι αναρτήσεις αν και εστιάζουν στη sport συμπεριφορά δεν έχουν αντίκτυπο στην άνεση, σε αντίθεση με την σκληρή σέλα η οποία θα δώσει τροφή για παράπονα. Περνά χωρίς δυσκολία ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, το τιμόνι κόβει ικανοποιητικά και ο συμπλέκτης παρότι δεν είναι υδραυλικός έχει ελαφριά αίσθηση στην αριστερή μανέτα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 6.2λτ/100χλμ, νούμερο απόλυτα λογικό για την κατηγορία. Βέβαια, οδηγώντας το 790 είναι σίγουρο ότι δεν θα κινείσαι μόνο στην πόλη, ούτε θα μετράς καταναλώσεις αφού θα ψάχνεις με κάθε ευκαιρία την πιο στριφτερή διαδρομή για να φτάσεις στον προορισμό σου, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες  της μοτοσυκλέτας. 

Σε αυτό το περιβάλλον ο Δούκας βρίσκεται στο στοιχείο του και δείχνει ότι είναι μια προσεκτικά μελετημένη sport κατασκευή και όχι ένα απλό streetfighter μόνο για σούζες και κάθε είδους κανιβαλισμό. Οι αναρτήσεις μπορεί να μην ρυθμίζονται, αλλά αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο καθώς η συνεργασία με το στιβαρό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο κάνει τη μοτοσυκλέτα να πλαγιάζει πανεύκολα και να μένει σταθερή σε όλη τη διάρκεια της στροφής. Στις εξόδους, όπως διαπιστώσαμε και στην πίστα, έχει όση δύναμη χρειάζεσαι ώστε ακόμα και πολύ δυνατότερες μοτοσυκλέτες να δυσκολεύονται να κινηθούν στους ρυθμούς του. Τα ελαστικά της maxxis χαρίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και είναι ικανά να σε συντροφεύσουν και στο trackday αν θέλεις να διασκεδάσεις και όχι να σπάσεις τα χρονόμετρα. Μοναδικό παράπονο σε αυτές τις συνθήκες είναι το αρχικό δάγκωμα των φρένων J.Juan που όμως δεν υστερούν σε δύναμη και συνεργάζονται με ένα κορυφαίο ABS (9.1 MP BOSCH).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ