Η πίστα είναι δίχως αμφιβολία το πιο ιδανικό και ασφαλές περιβάλλον για να οδηγήσει κανείς μοτοσικλέτα. Στην πίστα, μπορεί κανείς να ανιχνεύσει τα όρια, τόσο της μοτοσικλέτας του όσο και τα δικά του...
...μια διαδικασία απαραίτητη για την οδηγική εξέλιξη σε όλα τα επίπεδα αλλά και για την απόκτηση εμπειρίας που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια στον δρόμο και σε πραγματικές συνθήκες. Πέραν αυτών, στην πίστα μπορούν με άνεση να οργανωθούν και να διεξαχθούν σεμινάρια και σχολεία οδήγησης, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό στην εκπαίδευση των οδηγών. Δυστυχώς στην Ελλάδα, δεν υπάρχει σε καμία περίπτωση ο αριθμός των πιστών που αναλογεί στον αριθμό των αναβατών και οι δύο οργανωμένες που υπάρχουν, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους μοτοσικλετιστές της επικράτειας.
Για να αντιληφθεί κανείς τους συσχετισμούς, ας δούμε ένα παράδειγμα: Μετά την κατάκτηση του Εurobasket το 1987 από την Εθνική Ελλάδος, κάθε γειτονιά απέκτησε και το δικό της γήπεδο μπάσκετ, με εκατοντάδες χιλιάδες πιτσιρικάδες να παίζουν καθημερινά σε αυτά. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Η Ελλάδα, μια μικρή σε πληθυσμό χώρα, να αποτελεί τεράστια δύναμη στο συγκεκριμένο άθλημα, με πολλές και σημαντικότατες διακρίσεις σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο! Φυσικά και είναι αδύνατον αλλά και πέρα από κάθε λογική να κατασκευαστούν πίστες σε… κάθε γειτονία. Μια όμως ανά γεωγραφικό διαμέρισμα ή ακόμα καλύτερα, μια ανά νομό, θα ήταν τέλειο και δεν εννοούμε φυσικά αυτές να είναι επιπέδου παγκοσμίου, όπως άλλωστε ούτε και τα γήπεδα μπάσκετ που έβγαλαν πρωταθλητές ήταν κλειστά και στρωμένα με παρκέ! Ένα μίνιμουμ προδιαγραφών και ένα προσωπικό ασφαλείας θα ήταν αρκετό!
Σκεφθείτε τα μαθήματα για την απόκτηση διπλώματος να γινόντουσαν σε πίστα, διδάσκοντας του εκπαιδευόμενους το πώς φρενάρει κανείς σωστά, πως επιταχύνει, πως στρίβει κ.ο.κ. Σκεφθείτε το πόσοι νέοι αναβάτες, που κινδυνεύουν καθημερινά στους δρόμους θα μπορούσαν να «διαπαιδαγωγηθούν» μοτοσικλετιστικά, να αποκτήσουν σωστή νοοτροπία και να εκπαιδευτούν επαρκώς. Πόσα τοπικά πρωταθλήματα θα μπορούσαν να διοργανωθούν και πόσος κόσμος θα συμμετείχε σε αυτά. Το πώς –επιτέλους- θα άρχιζε να διαμορφώνεται παιδεία μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα μας και το πώς, μετά από τις πρώτες επιτυχίες που δεν θα αργούσαν να έρθουν, το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο θα αγκάλιαζε την μοτοσικλέτα, το αυτοκίνητο το kart κ.τ.λ. στην αγωνιστική τους βάση.
Είναι δε σίγουρο, πως όπως κανένας δεν πάει να πάει να παίξει μπάσκετ στο χώμα με την πληθώρα των γηπέδων που υπάρχουν στην χώρα μας, έτσι και κανένας δεν θα πήγαινε να τρέξει σε δημόσιο δρόμο αν είχε πίστα κοντά του. Αν αυτό σας ακούγεται υπερβολικά αισιόδοξο, ας πούμε τότε ότι θα ήταν πολύ λιγότεροι αυτοί που μετά από την πίστα θα είχαν… ορέξεις να τρέξουν στους δρόμους! Πέραν αυτών όμως, με την υπερπολύτιμη εμπειρία που αποκτά κανείς στην πίστα, με την «εκγύμναση» στην αντιμετώπιση οριακών καταστάσεων και με την όξυνση των αισθήσεων, είναι σίγουρο ότι οι αναβάτες θα αντιδρούσαν πολύ καλύτερα στις επικίνδυνες καταστάσεις που συμβαίνουν στους δημόσιους δρόμους, όπου λίγα εκατοστά και μερικά δέκατα του δευτερολέπτου αποτελούν την διαφορά μεταξύ της εμπλοκής σε ατύχημα και του «φθηνά την γλυτώσαμε!»
Η δική σας γνώμη ποια είναι; Θα είχαμε λιγότερα ατυχήματα στους δρόμους αν υπήρχαν περισσότερες πίστες στην Ελλάδα; Μοιραστείτε την μαζί μας!
Καλά σοβαρά τώρα συζητάμε αν θα μειωθούν τα ατυχήματα αν υπάρχουν περισσότερες πίστες; Να εκπαιδεύεται κάποιος στην πίστα για να οδηγήσει καλύτερα στο δρόμο είναι μάλλον επικίνδυνο. Αφενός οι συνθήκες της πίστας (ποιότητα ασφάλτου, έλλειψη άλλων οχημάτων κ.α) διαφέρουν απ του δρόμου, αφετέρου το να μπαίνω καλύτερα και πιο γρήγορα στη στροφή είναι κάτι που θα πρέπει να το μαθαίνω για να το κάνω μόνο στην πίστα. Ο δρόμος δεν είναι πίστα. Αν θέλει κάποιος να μάθει κάποια πράγματα που κάνουν σε κάποια σχολεία, δε χρειάζεται πίστα αγώνων, αρκεί ένας χώρος όσο ένα γήπεδο ας πούμε. Σχετικά με αυτό «κανένας δεν θα πήγαινε να τρέξει σε δημόσιο δρόμο αν είχε πίστα κοντά του» είναι κάτι αντίστοιχο με το να πεις «κανένας δε θα χτυπούσε τη γυναίκα του αν είχε ένα σάκο του μποξ με τη φωτογραφία της πάνω».
Γενικώς δε βλέπω πως μπορεί να σχετίζεται η μείωση των ατυχημάτων με τη δημιουργία περισσότερων πιστών. Επίσης καλύτερα σχολεία & νοσοκομεία, παρά πίστες.
Πίστες μένω στην Αθήνα οπού υπάρχει θεωρητικά πίστα αυτή των μεγάρων η οποία έχει άθλια άσφαλτο. Θα συμφωνήσω όμως πως αν είχαμε 4-5 πίστες θα υπήρχε ανταγωνισμός άρα θα είχαμε και καλές πίστες και το σημαντικοτερο πιο προσιτές. Τώρα αν θα είχαμε λιγότερα ατυχήματα είναι μεγάλο θέμα και ξεκινάει απο την παιδεία μας όπως σωστά αναφέρει ο προηγούμενος.
η έλλειψη παιδείας στην οδήγηση είναι πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα στη ελλάδα από την έλλειψη πιστών. φυσικά, στη χώρα του λαδώματος και του καγκουρα είναι απολύτως αναμενόμενο. στην ελλάδα θεωρώ ότι δεν είμαστε έτοιμοι για πίστες. η πίστα από μόνη της είναι ένα κεφάλαιο και θέλει και το δικό της διάβασμα. δεν ξέρω αν θα βοηθούσε στο να έχουμε λιγότερα ατυχήματα...όσοι θα χρησιμοποιούσαν την πίστα είτε είναι ήδη συνειδητοί αναβάτες, είτε είναι γρηγοράντζες και ένας γρηγοράντζας πάντα θα αποτελεί κίνδυνο για τους άλλους. ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ από την πίστα.
Μα είμαστε σοβαροί? Το ότι δεν φοράει κράνος το καλοκαίρι το 90% είναι θέμα πίστας? Το ότι οδηγούν επικίνδυνα είναι θέμα πίστας? Ότι οδηγούν επικίνδυνα σαν να είναι σε πίστα άλλα φορούν κράνος χωρίς να υπολογίζουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, είναι θέμα πίστας? Αν θέλει κάποιος να ξεδώσει στους δύο τροχούς έχω να του προτείνω αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου. Θα ξεδώσει, θα γυμναστεί, θα είναι ποιο προσεκτικός και θα παρατηρεί τι συμβαίνει γύρω του, γενικά θα μάθει να οδηγεί καλύτερα.. μιλάω από εμπειρία.
Καλά σοβαρά τώρα συζητάμε αν θα μειωθούν τα ατυχήματα αν υπάρχουν περισσότερες πίστες; Να εκπαιδεύεται κάποιος στην πίστα για να οδηγήσει καλύτερα στο δρόμο είναι μάλλον επικίνδυνο. Αφενός οι συνθήκες της πίστας (ποιότητα ασφάλτου, έλλειψη άλλων οχημάτων κ.α) διαφέρουν απ του δρόμου, αφετέρου το να μπαίνω καλύτερα και πιο γρήγορα στη στροφή είναι κάτι που θα πρέπει να το μαθαίνω για να το κάνω μόνο στην πίστα. Ο δρόμος δεν είναι πίστα. Αν θέλει κάποιος να μάθει κάποια πράγματα που κάνουν σε κάποια σχολεία, δε χρειάζεται πίστα αγώνων, αρκεί ένας χώρος όσο ένα γήπεδο ας πούμε. Σχετικά με αυτό «κανένας δεν θα πήγαινε να τρέξει σε δημόσιο δρόμο αν είχε πίστα κοντά του» είναι κάτι αντίστοιχο με το να πεις «κανένας δε θα χτυπούσε τη γυναίκα του αν είχε ένα σάκο του μποξ με τη φωτογραφία της πάνω». Γενικώς δε βλέπω πως μπορεί να σχετίζεται η μείωση των ατυχημάτων με τη δημιουργία περισσότερων πιστών. Επίσης καλύτερα σχολεία & νοσοκομεία, παρά πίστες.
Πίστες μένω στην Αθήνα οπού υπάρχει θεωρητικά πίστα αυτή των μεγάρων η οποία έχει άθλια άσφαλτο. Θα συμφωνήσω όμως πως αν είχαμε 4-5 πίστες θα υπήρχε ανταγωνισμός άρα θα είχαμε και καλές πίστες και το σημαντικοτερο πιο προσιτές. Τώρα αν θα είχαμε λιγότερα ατυχήματα είναι μεγάλο θέμα και ξεκινάει απο την παιδεία μας όπως σωστά αναφέρει ο προηγούμενος.
η έλλειψη παιδείας στην οδήγηση είναι πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα στη ελλάδα από την έλλειψη πιστών. φυσικά, στη χώρα του λαδώματος και του καγκουρα είναι απολύτως αναμενόμενο. στην ελλάδα θεωρώ ότι δεν είμαστε έτοιμοι για πίστες. η πίστα από μόνη της είναι ένα κεφάλαιο και θέλει και το δικό της διάβασμα. δεν ξέρω αν θα βοηθούσε στο να έχουμε λιγότερα ατυχήματα...όσοι θα χρησιμοποιούσαν την πίστα είτε είναι ήδη συνειδητοί αναβάτες, είτε είναι γρηγοράντζες και ένας γρηγοράντζας πάντα θα αποτελεί κίνδυνο για τους άλλους. ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ από την πίστα.
Μα είμαστε σοβαροί? Το ότι δεν φοράει κράνος το καλοκαίρι το 90% είναι θέμα πίστας? Το ότι οδηγούν επικίνδυνα είναι θέμα πίστας? Ότι οδηγούν επικίνδυνα σαν να είναι σε πίστα άλλα φορούν κράνος χωρίς να υπολογίζουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, είναι θέμα πίστας? Αν θέλει κάποιος να ξεδώσει στους δύο τροχούς έχω να του προτείνω αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου. Θα ξεδώσει, θα γυμναστεί, θα είναι ποιο προσεκτικός και θα παρατηρεί τι συμβαίνει γύρω του, γενικά θα μάθει να οδηγεί καλύτερα.. μιλάω από εμπειρία.