Αρκετοί αναβάτες προτιμούν να ταξιδεύουν νύχτα με τη μοτοσυκλέτα τους. Σε αυτή την περίπτωση όμως, ο δρόμος μπορεί να επιφυλάσσει περισσότερους κινδύνους λόγω της μειωμένης ορατότητας. Παρ`όλα αυτα, υπάρχουν κάποια tips που θα μας επιτρέψουν να κινούμαστε με μεγαλύτερη ασφάλεια τη νύχτα.
Η αυγή και το σούρουπο είναι απο τις πιο μαγικές ώρες για οδήγηση μοτοσυκλέτας, όμως είναι και αρκετά επικίνδυνες λόγω του μειωμένου φωτισμού. Αφού δύσει ο ήλιος και έπειτα, υπάρχουν πρόσθετοι κίνδυνοι για τον μοτοσυκλετιστή, όπως ζώα που μπορούν να πεταχτούν στον δρόμο, μεθυσμένοι οδηγοί αλλά και μειωμένη θερμοκρασία. Επίσης, σε μερικούς δρόμους εκτός πόλης, δεν υπάρχει επαρκής ή καθόλου φωτισμός με αποτέλεσμα οι συνθήκες οδήγησης να δυσχεραίνουν.
Υπάρχουν κάποια σημεία τα οποία μπορούμε να προσέχουμε για να είμαστε πιο ασφαλείς. Ένας καλός τρόπος για να ελέγξουμε την απόδοση στο μπροστινό φως της μοτοσυκλέτας είναι να πάμε σε έναν σκοτεινό δρόμο και να σιγουρευτούμε ότι η μικρή σκάλα φωτίζει χαμηλά ενώ η μεγάλη λίγο πιο ψηλά και αρκετά πιο μακριά. Μπορούμε επίσης να αναπροσαρμόσουμε τις ρυθμίσεις αν τα αποτελέσματα δεν μας καλύπτουν. Αλλο ένα ζήτημα που πρέπει να προσέξουμε είναι να είναι καθαρές από υγρασία και βρωμιές, οι επιφάνειες από τις οποίες περνάει το φως, δηλαδή η λάμπα και το φανάρι. Επιπλέον, θα πρέπει να γίνεται έλεγχος στον λαμπτήρα αφού σε κάποιους οικονομικούς τύπους η απόδοση μειώνεται με τον καιρό. Ένα καλό χρονικό διάστημα αλλαγής του είναι το ένα έτος, εφόσον η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιείται συχνά. Πολύ χρήσιμα για οδήγηση τη νύχτα είναι τα ειδικά γυαλιά που προστατεύουν τα μάτια από τα φώτα των οχημάτων που βρίσκονται στο αντίθετο ρεύμα.
Ακόμα κάτι που μπορούμε να κάνουμε για να βλέπουμε και να μας βλέπουν καλύτερα τις νυχτερινές ώρες είναι η αναβάθμιση των φώτων με κιτ μετατροπής xenon (high indensity discharge conversion kit) για την οποία όμως θα χρειαστεί κάποια έρευνα αγοράς.
Υπάρχουν πολλοί οδηγοί που χρησιμοποιούν τη μεγάλη σκάλα φωτισμού. Αν πετύχουμε έναν από αυτούς, καλό θα είναι να επικεντρώσουμε το βλέμμα μας στην λευκή γραμμή του δρόμου για να αποφύγουμε να θαμπώσει η όραση μας. Αυτή η γραμμή ακολουθεί την πορεία του δρόμου και έτσι θα είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε την ύπαρξη στροφής ή καμπής. Όμως, η μεγάλη σκάλα των άλλων οχημάτων δεν προκαλεί μόνο ενόχληση αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και προς όφελος μας όταν είναι πίσω μας. Για παράδειγμα αν κοιτάξουμε την περιοχή που φωτίζουν οι προβολείς του άλλου οχήματος θα είμαστε ικανοί να δούμε τι συμβαίνει σε πιο μακρινή απόσταση.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνεται από τον αναβάτη και στα οχήματα που κινούνται με απρόβλεπτο τρόπο, είτε γιατί ο οδηγός τους είναι μεθυσμένος είτε γιατί ασχολείται με κάτι άλλο ενόσω οδηγεί. Κρατηθείτε πίσω από αυτά τα οχήματα, σε μια καλή απόσταση, ώστε να έχετε περιθώριο να φρενάρετε σε περίπτωση που χρειαστεί. Τα ζώα που μπορεί να πεταχτούν αναπάντεχα στον δρόμο είναι ακόμα πιο απρόβλεπτα και στην προσπάθεια τους να διασχίσουν τον δρόμο από την μια πλευρά στην άλλη, δεν υπάρχει χρόνος για να κάνουμε ελιγμούς, ειδικά αν βρισκόμαστε στην άκρη του δρόμου. Καθώς ακόμα και η σύγκρουση με ένα μικρόσωμο ζώο μπορεί να αποβεί μοιραία για τον μοτοσυκλετιστή, η ιδανική λύση για να κινούμαστε με μεγαλύτερη ασφάλεια τις βραδινές ώρες, είναι να πηγαίνουμε με μικρότερη ταχύτητα.
Στις ορεινές περιοχές, οι θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι πιο χαμηλές σε σχέση με την ημέρα ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό σημαίνει ότι πιθανόν ο δρόμος σε κάποια σημεία να έχει περισσότερη υγρασία με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η πρόσφυση των ελαστικών, κάτι το οποίο πρέπει να προσέχουμε ιδιαιτέρως. Όμως η ψύχρα που υπάρχει σε τέτοιες περιοχές μπορεί να επηρεάσει και εμάς καθώς οδηγούμε πιο νευρικά αν κρυώνουμε. Για να μην ρισκάρουμε να γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να φοράμε τον σωστό εξοπλισμό αναβάτη και να έχουμε και αδιάβροχα σε περίπτωση βροχής. Για να γνωρίζουμε αν χρειαζόμαστε όλα αυτά, μπορούμε απλά να συμβουλευόμαστε το δελτίο καιρού πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας.
Aκόμα μερικά tips είναι:
Επιλέξτε ανοιχτόχρωμο κράνος ή ακόμα φορέστε ένα φωσφοριζέ γιλέκο.
Τοποθετείστε αντανακλαστικά αυτοκόλλητα στο κράνος και στη μοτοσυκλέτα.
Mην κινήστε στο πεδίο νεκρής γωνίας και γενικότερα στα τυφλά σημεία των άλλων οχημάτων.
Σιγουρευτείτε ότι τα μπροστινά και πίσω φώτα της μοτοσυκλέτας λειτουργούν με σωστό τρόπο.