Η εγκατάσταση μιας συσκευής που ελέγχει και τροποποιεί τη λειτουργία του ηλεκτρονικού ψεκασμού, είναι μια πολύ διαδεδομένη βελτίωση στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, καθώς μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις.
Οι εποχές που οι μηχανικοί «έπαιζαν» με τις βελόνες των καρμπυρατέρ για να αυξήσουν την ιπποδύναμη των κινητήρων έχει περάσει. Πλέον χρειαζόμαστε μόνο μια μικρή ηλεκτρονική πλακέτα και έναν υπολογιστή για τον προγραμματισμό και την παραμετροποίηση του ψεκασμού. Τέτοιες συσκευές επιτρέπουν την εύκολη εγκατάσταση διαφορετικών χαρτογραφήσεων, οι οποίες μεταβάλουν τη λειτουργία του κινητήρα και επιτρέπουν στον αναβάτης να την προσαρμόσει ανάλογα με τις ανάγκες του. Η εγκατάσταση ενός power commander δεν είναι δύσκολη υπόθεση και μπορεί να γίνει με 4 απλά βήματα.
Βήμα 1: Πρόσβαση
Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι, συνήθως, το να έχουμε πρόσβαση στα μπεκ του ψεκασμού. Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες πρέπει να βγάλουμε τη σέλα, να ξεβιδώσουμε τις εμπρός βίδες του ρεζερβουάρ και να το σηκώσουμε.Πρέπει να γνωρίζουμε πόσα μπεκ ψεκασμού έχει ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας μας και που είναι τοποθετημένα. Κάτω από το φιλτροκούτι θα βρούμε, συνήθως, τα κύρια μπεκ. Επίσης, πρέπει να εντοπίσουμε τον αισθητήρα της θέσης του γκαζιού.
Βήμα 2: Τοποθέτηση
Το κουτί του power commander πρέπει να τοποθετηθεί σε σημείο προστατευμένο από το νερό και τη θερμότητα του κινητήρα. Ο χώρος κάτω από τη σέλα, είναι συνήθως το ιδανικό σημείο. Κατά μήκος των δοκών του πλαισίου μπορούμε να περάσουμε τα καλώδια του συστήματος προς τη μπαταρία και τα μπεκ του ψεκασμού.
Βήμα 3: Συνδέσεις
Το power commander διαθέτει ένα μαύρο καλώδιο το οποίο πρέπει να συνδεθεί με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας. Το σύστημα «επεμβαίνει» ανάμεσα στα μπεκ του ψεκασμού και την εργοστασιακή καλωδίωση, ώστε το σήμα που πηγαίνει στα μπεκ να περνάει πρώτα από το power commander. Έτσι, ξεκουμπώνουμε το φισάκι από κάθε μπεκ, το κουμπώνουμε στη συσκευή μας και αντίστοιχα το φισάκι από τη συσκευή το κουμπώνουμε στο μπεκ. Το ίδιο κάνουμε και με τα φισάκια για τον αισθητήρα της θέσης του γκαζιού, ώστε να γνωρίζει το power commander ανά πάσα στιγμή πόσο ανοιχτό έχουμε το γκάζι.
Βήμα 4: Έλεγχος και προγραμματισμός
Ελέγχουμε ότι όλα είναι συνδεδεμένα σωστά και καλά στερεωμένα. Γυρνώντας το κλειδί και πατώντας τη μίζα ο κινητήρας θα πρέπει να πάρει μπρός και να λειτουργεί κανονικά. Αφού τοποθετήσουμε το ρεζερβουάρ και τη σέλα, έχει έρθει η ώρα του προγραμματισμού. Κάποιες εταιρίες κατασκευής τέτοιων συστημάτων προσφέρουν έτοιμα προγράμματα που μπορούμε να κατεβάσουμε και να εγκαταστήσουμε μόνοι μας. Το καλύτερο πάντως θα ήταν να απευθυνθούμε σε κάποιον βελτιωτή που διαθέτει δυναμόμετρο για τη σωστή παραμετροποίηση του συστήματος.