Τα αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων αναγκάζουν τους κατασκευαστές να αναζητούν λύσεις ώστε να συνδυάζουν αυξημένη απόδοση, οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Η υπετροφοδότηση μπορεί να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και φαίνεται ότι θα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στις μελλοντικές μοτοσυκλέτες.
Το 2013 στο Tokyo Motor Show η Suzuki είχε παρουσιάσει ένα πρωτότυπο, με την ονομασία Recursion, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με turbo κινητήρα, χωρίς να αποκλείει την κατασκευή μιας υπερτροφοδοτούμενης μοτοσυκλέτας στο μέλλον. Το 2015, στην ίδια έκθεση, παρουσίασε έναν turbo κινητήρα, με την κωδική ονομασία ΧΕ7, ο οποίος ήταν σχεδόν έτοιμος να μπει σε παραγωγή. Τώρα έχουν εμφανιστεί πατέντες που δείχνουν πως θα μπορούσαν να συνδυαστούν αυτά τα 2 ώστε να προκύψει ένα ολοκληρωμένο προϊόν.
Το Recursion ήταν εφοδιασμένο με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 588 κυβικών εκατοστών με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και τον υπερσυμπιεστή τοποθετημένο πίσω από τον εμπρός τροχό με το intercooler τοποθετημένο κάτω από τη σέλα. Το αποτέλεσμα ήταν 100 ίπποι και 10.2 χιλιογραμμόμετρα ροπής.
Ο κινητήρας XE7 είναι ακόμα καλύτερος. Αν και δεν έχουν βγει στη δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά, φαίνεται να είναι ίδιος σε μέγεθος με του Recursion, αλλά έχει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, οπότε υποψιαζόμαστε πως θα παράγει μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Η χωροταξία έχει βελτιωθεί, καθώς το intercooler έχει μετακομίσει πάνω από την κεφαλή και ο κινητήρας καταλαμβάνει συνολικά λιγότερο χώρο. Το ότι ο κινητήρας αυτός είναι έτοιμος να μπει σε παραγωγή, υποστηρίζεται από το γεγονός ότι εκείνος που είχε κάνει την εμφάνισή του στην έκθεση του Τόκυο, είχε σε κάποια εξαρτήματά του τυπωμένους σειριακούς αριθμούς.
Η απόδοσή του είναι δύσκολο να καθοριστεί, μιας και μικρές αλλαγές στην ρύθμιση της πίεσης αλλάζουν σημαντικά τη δύναμη ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Να περιμένετε ιπποδύναμη αντίστοιχη ενός supersport 600 κυβικών με ροπή ενός 1000 κυβικών και μάλιστα αποδιδόμενες σε σχετικά χαμηλές στροφές. Αυτά τα χαρακτηριστικά απόδοσης κάνουν περιττή τη χρήση εξατάχυτων κιβωτίων. Οι πέντε ταχύτητες θα είναι αρκετές και τα γρανάζια τους θα μπορούν να γίνουν μεγαλύτερα και ισχυρότερα.
Η Suzuki έχει κατοχυρώσει πάνω από 12 νέες πατέντες σχετικά με το πλαίσιο μιας υπερτροφοδοτούμενης μοτοσυκλέτας, τον αντικραδασμικό άξονα και το σύστημα ψύξης του κινητήρα. Το αλουμινένιο πλαίσιο του Recursion έχει αντικατασταθεί από ένα ατσάλινο δικτυωτό που αφήνει χώρο για τις σωληνώσεις της εισαγωγής. Αν και στις πατέντες φαίνεται μονόμπρατσο ψαλίδι και κοστούμι όμοιο με του Recursion, δεν είναι σίγουρο ότι θα μεταφερθούν στο τελικό προϊόν.
Η Suzuki έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα της υπετροφοδότησης και δεν θα μας κάνει εντύπωση αν παρουσιάσει το τελικό προϊόν στην επερχόμενη έκθεση του Τόκυο τον Οκτώβριο.