Η Michelin παρουσίασε το νέο της concept Vision, το οποίο έχει αυτοσυντηρούμενη δικτυωτή δομή, δε χρειάζεται αέρα, έχει πέλμα που αναπαράγεται και χάραξη ανάλογα με τη χρήση που χρειάζεται να γίνει. Θα βγει στην παραγωγή και για μοτοσυκλέτες, αφού πρώτα εξοπλίσει σε περιορισμένο αριθμό τον χώρο των αυτοκινήτων.
Το νέο ελαστικό δε χρειάζεται αέρα, είναι ρυθμιζόμενο κι οργανικό. Δε πρόκειται για μια νέα τεχνολογική συσκευή, αλλά για το ελαστικό του μέλλοντος που φαίνεται να μην είναι τόσο μακριά. Ονομάζεται Vision και είναι το αποτέλεσμα των ερευνών στο κέντρο R & D της Michelin. Πίσω από το τελικό προϊόν υπάρχουν 19 πατέντες.
Το Vision δε χρειάζεται αέρα, επειδή διαθέτει ένα εσωτερικό σχεδιασμό, ικανό να υποστηρίζει το όχημα, δίνοντας τη δύναμη του τροχού κι εξασφαλίζοντας άνεση κι ασφάλεια. Το συγκεκριμένο ελαστικό δε μπορεί να σκάσει ή να ξεφουσκώσει. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε κυψελιδική δομή που αναπτύχθηκε μετά από παρατηρήσεις στη φύση. Τα υλικά, που χρησιμοποιούνται, προέρχονται από βιώσιμες και βιοαποικοδομήσιμες πήγες και οι οποίες ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ελαστικού. Επιπλέον, πρόκειται για το πρώτο ελαστικό στον κόσμο που αναπαράγεται.
Χάρη στους 3D εκτυπωτές, είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί η ακριβής ποσότητα καουτσούκ από άποψη ανθεκτικότητας –όπως απαιτείται- έτσι ώστε να προσφέρει κινητικότητα σε οποιαδήποτε κατάσταση. Ο σχεδιασμός του πέλματος προσαρμόζεται στις ανάγκες του χρήστη, σύμφωνα με τα κριτήρια άνεσης, ασφάλειας και βιωσιμότητας. Το πάχος του έχει μειωθεί για μεγαλύτερη οικονομία υλικών.
Εξοπλισμένο με αισθητήρες, το Vision παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις συνθήκες του. Επιπλέον, χάρη σε μια συγκεκριμένη εφαρμογή, μπορείτε να αλλάξετε τη γόμα του ελαστικού σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Αυτή η αλλαγή χρήσης (για παράδειγμα για χιονισμένες συνθήκες δρόμου) είναι γρήγορη κι επιτυγχάνεται χάρη στη τρισδιάστατη εκτύπωση.
Πολλοί θα πουν ότι μιλάμε για σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Κι όμως πρόκειται για πραγματικά γεγονότα. Σύμφωνα με τον Cyrille Roget, υπεύθυνος τεχνικής επικοινωνίας της Michelin, όλες οι τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν για το σχεδιασμό του Vision είναι ήδη διαθέσιμες και γνωστές στο χώρο. Στόχος της εταιρείας είναι να κατασκευάσουν ένα τυποποιημένο ελαστικό σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μετά τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων, το Vision θα αγγίξει και τους δυο τροχούς.