Τo MT-09 του 2021 διαφοροποιείται δραστικά από τον προκάτοχο του αλλά και την οικογένεια MT στο σύνολο, με νέα σχεδίαση. Φανερά διαφορετικό είναι το μούτρο με τον κεντρικό LED προβολέα, ενώ και το πίσω μέρος έχει αλλάξει. Η νέα εμφάνιση δίνει ακόμα πιο έντονη την εντύπωση της συγκέντρωσης μαζών στο κέντρο της μοτοσυκλέτας, ενώ το τελικό της εξάτμισης έχει «εξαφανιστεί» καθώς ενσωματώνεται στον σιγαστήρα, κάτω από τον κινητήρα.
Ο κινητήρας άλλαξε ριζικά στα εσωτερικά του εξαρτήματα με νέα πιστόνια, μπιέλες, εκκεντροφόρους και κάρτερ, με τον κινητήρα να χάνει 1,7 κιλά σε σχέση με τον προηγούμενο. Ωστόσο, ο κινητήρας κέρδισε τόσο σε κυβισμό -889 κυβικά από τα 847- όσο και σε ισχύ και ροπή. Οι ίπποι γίνονται πλέον 118 και η ροπή ανεβαίνει στα 9.5 kgm, με την κορύφωση της ροπής να έρχεται στις 7.000 σ.α.λ., 1.500 στροφές νωρίτερα. Ο κινητήρας φέρει ανανεωμένο σύστημα ψεκασμού με νέα θέση στα μπεκ για την επίτευξη καλύτερης ανάμιξης αέρα-καυσίμου και βελτίωση της καύσης. Η νέα εξάτμιση έχει μελετηθεί με στοχευμένη παραγωγή ήχου, ώστε να «αυξάνεται η αίσθηση επιτάχυνσης», σύμφωνα με την Yamaha. Παράλληλα, η 1η και 2η σχέση του κιβωτίου έχουν μακρύτερη κλιμάκωση, ενώ νέα είναι ο συμπλέκτης και το Quickshifter, που λειτουργεί σε 2 κατευθύνσεις.
Οι μεγάλες αλλαγές συνεχίζονται και στο στήσιμο: H Yamaha σχεδίασε εξαρχής ένα νέο πλαίσιο Deltabox το οποίο ξεχωρίζει άμεσα έχοντας εμφανώς μεγαλύτερες δοκούς, με λεπτότερο όμως προφίλ (17χιλ) από όλα τα χυτά πλαίσια της Yamaha, χάρη σε μια νέα πατενταρισμένη μέθοδο χύτευσης. Έτσι είναι ελαφρύτερο κατά 800γρ από το προηγούμενο, έχοντας παράλληλα μεγαλύτερη πλευρική ακαμψία κατά 50%. Η Yamaha άλλαξε επίσης τη θέση του κινητήρα στο πλαίσιο αλλά και την γεωμετρία με σκοπό να φορτίσει περισσότερο το μπροστινό μέρος, χαμηλώνοντας τον λαιμό του τιμονιού κατά 30χιλ. Νέο είναι και το υποπλαίσιο που κατασκευάζεται από αλουμίνιο εξοικονομώντας ακόμα 1,5 κιλό, όπως και το ψαλίδι που είναι πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο κατά 250γρ, ενώ συνολικά η μοτοσυκλέτα είναι κατά 4 κιλά ελαφρύτερη με το βάρος (πλήρης υγρών) να ανέρχεται στα 189 κιλά.
Το πιρούνι είναι νέο από την KYB και είναι ρυθμιζόμενο πλήρως, όπως επίσης και το αμορτισέρ. Σημαντικές αλλαγές συναντάμε και στα ηλεκτρονικά, αφού το νέο MT-09 είναι η πρώτη γυμνή μοτοσυκλέτα της Yamaha που διαθέτει μονάδα IMU 6 αξόνων, όμοια με αυτή της R1 με αισθητήρα IMU 6 αξόνων, που συνεργάζεται με το Traction Control, το Slide Control και το σύστημα ελέγχου ανύψωσης τροχού. Όλα τα ηλεκτρονικά ρυθμίζονται σε 3 επίπεδα επεμβατικότητας. Νέα είναι και η TFT οθόνη του μοντέλου, που αντικαθιστά πλήρως τα LCD όργανα του προηγούμενου και έχει μέγεθος 3,5 ιντσών. Το νέο ΜΤ-09 διατίθεται σε 3 χρωματικές αποχρώσεις-Storm Fluo, Icon Blue, Tech Black και η τιμή του είναι 9.890 ευρώ.
H έκδοση SP φέρει αναβαθμισμένες αναρτήσεις και «καλούδια» σε επίπεδο ηλεκτρονικών. Φυσικά, το χρώμα της MT-09 SP είναι μοναδικό για την περίσταση και έλκει την έμπνευση του από την R1M. H MT-09 SP εξοπλίζεται με πιρούνι KYB 41 χιλιοστών εμπρός, που προσφέρει πλήρη ρυθμισιμότητα, ακόμα και 2 σταδίων στην απόσβεση συμπίεσης (χαμηλή και υψηλή ταχύτητα). Το αμορτισέρ πίσω προέρχεται από την Ohlins και είναι αποκλειστικό στο μοντέλο, προσφέροντας και πάλι ρυθμίσεις προφόρτισης, απόσβεσης επαναφοράς και απόσβεσης συμπίεσης.
Η σέλα του MT-09 SP είναι νέα, με διπλές ραφές αντίθετων χρωμάτων και ειδικό σχήμα μελετημένο για το πεδίο χρήσης του μοντέλου. Ακόμα, η SP εξοπλίζεται με cruise control και τμήματα μοναδικά για το μοντέλο, όπως μαύρο τιμόνι και μανέτες, διάφανα δοχεία υγρών φρένων και μαύρο γρανάζι κίνησης. Φυσικά η νέα Yamaha MT-09 SP 2021 βασίζεται πλήρως στην MT-09 2021 σε τεχνικό επίπεδο: Φορά τον νέο κινητήρα των 889 κ.εκ. με απόδοση 118 ίππων, ενώ δομείται σε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο τύπου δύο δοκών, με νέο ψαλίδι (για το MT-09 SP, σε φινίρισμα βουρτσισμένου αλουμινίου). Η τιμή της νέα Yamaha MT-09 SP είναι 11.690 ευρώ
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr