TMAX 500 (2001-2003)

Yamaha TMAX 500 (2004-2007)

Yamaha TMAX 500 (2008-2011)

Yamaha TMAX 530 (2012-2014)

Yamaha TMAX 530 (2015-2016)

Yamaha TMAX 530 (2017-2019)

Yamaha TMAX 560 (2020-)

Yamaha TMAX (2001-): Scooter-επανάσταση

Το Yamaha TMAX μας συστήθηκε πριν 20 χρόνια και, δημιουργώντας μια δική του σχολή, κατάφερε μέχρι τώρα να κερδίσει φανατικούς φίλους, αλλά και να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην κατηγορία των Mega Scooters.

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

Η αυγή της νέας χιλιετίας, πίσω στο 2000, σήμανε και μια μεγάλη εξέλιξη στην κατηγορία των mega scooters. Η Yamaha παρουσιάζει το ΤΜΑΧ 500, το πρώτο μοντέλο μιας πλατφόρμας που θα λάμβανε θρυλικές διαστάσεις στα επόμενα χρόνια και θα δημιουργούσε, αλλά και θα καθιέρωνε την λογική της… scootero-κλέτας, αν θέλετε ή του sport scooter, επηρεάζοντας πολλούς άλλους κατασκευαστές στο μέλλον.  

Το TMAX παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως μοντέλο 2001, με την παραγωγή του να συνεχίζεται ακάθεκτα μέχρι και σήμερα, παίρνοντας μάλιστα και 2 αυξήσεις κυβισμού: Στα 530 κυβικά το 2012 και στα 560 φέτος. Ας κάνουμε μια αναδρομή, σε ένα από τα σημαντικότερα sport scooters.

1η γενιά (2001-2003)
Το πρώτο TMAX μας σύστησε σε μια φιλοσοφία scooter που μέχρι εκείνη την στιγμή δεν είχε ακολουθήσει άλλος κατασκευαστής. Αποδεσμεύοντας τον κινητήρα από την πίσω ανάρτηση, η Yamaha τον τοποθέτησε στο κέντρο ενός περιμετρικού πλαισίου, σε φιλοσοφία μοτοσυκλέτας. Ο ίδιος ο κινητήρας, δε, ήταν δικύλινδρος στα 500 κυβικά και με 40 ίππους, ήταν η ισχυρότερη ανάλογη μονάδα που είχε τοποθετηθεί σε scooter. Η τελική μετάδοση γινόταν με αλυσίδα, ωστόσο ο μηχανισμός CVT ήταν ενσωματωμένος στον κινητήρα. Το «ψαλίδι» της μετάδοσης που λάμβανε και τον ρόλο ανάρτησης σε συνδυασμό με το εξελιγμένο πιρούνι, δημιούργησαν ένα μοντέλο που διακρινόταν για την οδηγική του συμπεριφορά, με το «καλημέρα σας». Μια νέα εποχή είχε αρχίσει.



2η γενιά (2004-2007)
Το ΤΜΑΧ του 2004 εξοπλίστηκε για πρώτη φορά με ηλεκτρονικό ψεκασμό, ενώ ο κινητήρας του έγινε ισχυρότερος φτάνοντας τους 44 ίππους. Το πιρούνι αυξήθηκε σε διάμετρο, από 38 χιλιοστά  στα 41, ενώ το μοντέλο απέκτησε και δεύτερο δισκόφρενο στον εμπρός τροχό. Παράλληλα, το μοντέλο είχε αλλαγές στον πίνακα οργάνων, απέκτησε χειρόφρενο και πίσω τροχό 15 ιντσών, αλλά και μικρές αλλαγές στην εμφάνιση.



3η γενιά (2008-2011)
Το 2008, το TMAX έλαβε κρίσιμες αλλαγές σε θέμα στησίματος: Το ατσάλινο, περιμετρικό πλαίσιο του αντικαταστάθηκε από αλουμινένιο χυτό, το πιρούνι άγγιξε τα 43 χιλιοστά διαμέτρου και ο εμπρός τροχός έγινε 15 ιντσών.



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ