Yamaha XT: Το μοντέλο Θρύλος που ήρθε απευθείας από το Dakar
- Το ΧΤ500 ήταν ο πρώτος νικητής του Dakar.
- Το ΧΤ550 ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα με 2 καρμπιρατέρ ανά κύλινδρο.
- Το πρώτο Yamaha XT 600 γέννησε τη σειρά Ténéré.
- Πάνω από 20 διαφορετικές εκδόσεις από 125cc μέχρι 1200cc.
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
Το ΧΤ500 ήταν ο πρώτος νικητής του Dakar
Η ιστορία του θρυλικού πλέον XT ξεκινάει το μακρινό 1975, όταν το XT500 παρουσιάστηκε στην Αμερική και έφτασε στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 1976. Φέροντας τον ίδιο κινητήρα με το πλήρως χωμάτινο TT500 και το street SR500 (έναν τετράχρονο κινητήρα 499cc με πεντατάχυτο κιβώτιο, διαδρομή 87mm και διάμετρο 84mm), έγινε αμέσως επιτυχία χάρη στον ροπάτο κινητήρα του, στο μικρό του βάρος και στις… προσπάθειες του Jean-Claude Olivier, ο οποίος εργαζόταν στη Yamaha Γαλλίας και έφτασε αργότερα να είναι πρόεδρος της Yamaha Motor France S.A. Ο κύριος Olivier πίστεψε ακραία στο προϊόν, τόσο πολύ που άρχισε να κατεβαίνει σε ράλλυ με το XT500, μεταξύ αυτών και το πρώτο Paris Dakar, το οποίο διοργανώθηκε το 1979. Μαζί με άλλους 3 αναβάτες έφτιαξαν την Sonauto Yamaha Team και δύο από τα XT τους (αυτά του Cyril Neveu και του Gilles Comte έκαναν το 1-2, καθιερώνοντας το Yamaha XT500, η οποία βρέθηκε στην κορυφή, με τους αναβάτες της να καταλαμβάνουν τις 4 πρώτες θέσεις (αξίζει να σημειωθεί ότι την πρώτη χρονιά δεν υπήρχε ξεχωριστή κατηγορία για τις μοτοσυκλέτες και το 1-2 των Neveu και Comte έγινε εναντίον όλων των συμμετεχόντων).
Το ΧΤ550 ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα με 2 καρμπιρατέρ ανά κύλινδρο
To 1981 το Dakar έγινε επίσημος αγώνας για τις FIA και FIM και οι αναβάτες των XT500 βρέθηκαν πίσω από τους εργοστασιακούς αναβάτες της BMW, δείχνοντας ότι είχε έρθει η ώρα για αλλαγές. Έτσι το 1982 παρουσιάστηκε ο διάδοχος του XT500, το XT550. O κινητήρας ανέβηκε στα 558cc, μέσω της αύξησης της διαδρομής στα 92mm και της διαμέτρου στα 84mm, και απέδιδε πλέον 38 ίππους σε σχέση με τους 32 του προκατόχου του. Η μεγάλη όμως καινοτομία του XT550 αφορούσε στην ύπαρξη ενός διπλού συστήματος εισαγωγής (το Yamaha Dual Intake System), το οποίο ουσιαστικά χρησιμοποιούσε δύο καρμπυρατέρ, με το ένα να λειτουργεί στις χαμηλές στροφές και το δεύτερο να ενεργοποιείται από τη μέση του στροφόμετρου και μετά, αυξάνοντας την απόδοση στις υψηλές στροφές. Όμως με τις ταχύτητες του Dakar να ανεβαίνουν αυτό δεν ήταν αρκετό και το XT550 βγήκε εκτός παραγωγής μόλις 2 χρόνια αργότερα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Το πρώτο Yamaha XT 600 γέννησε τη σειρά Ténéré
Το αποτέλεσμα του νέου ρετουσαρίσματος ήταν το XT600 Ténéré, το πρώτο μιας μεγάλης οικογενείας. Διατήρησε το Yamaha Dual Intake System, όμως ο κινητήρας ανέβηκε στα 595cc (διάμετρος 95 και διαδρομή 84), με τους ίππους να ανεβαίνουν αντίστοιχα στους 46. Τα αποτελέσματα αμέσως ήταν εκθαμβωτικά, τουλάχιστον στις πωλήσεις. «Όταν πήραμε το Ténéré 600, είχαμε μια τεράστια επιτυχία στις πωλήσεις, ήταν πραγματικά φανταστικό», θυμάται ο τωρινός πρόεδρος της Yamaha Γαλλίας, Eric de Seynes. Τα νούμερα τον υποστηρίζουν, καθώς μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, πουλήθηκαν 20.000 Ténéré μόνο στη Γαλλία! Μπορεί στο Paris Dakar να μην τα πήγε τόσο καλά (με κορυφαία διάκριση μια 3η θέση από τον Franco Picco το 1985), όμως καθιέρωσε τις βάσεις του θρύλου που θα λεγόταν Ténéré, με άλλες εκδόσεις της συγκεκριμένης Adventure (που όμως δεν ανήκουν στη σειρά XT) να βγαίνουν μέχρι σήμερα.
Πάνω από 20 διαφορετικές εκδόσεις από 125cc μέχρι 1200cc
Πέρα από την σειρά Ténéré, η Yamaha κυκλοφόρησε πάνω από 20 διαφορετικές εκδόσεις της σειράς XT. Μάλιστα η εμπορική επιτυχία που γνώρισε η συγκεκριμένη οικογένεια μοντέλων, έκανε την ιαπωνική εταιρεία να κυκλοφορήσει XT για «όλα τα μεγέθη», από μοτοσυκλέτες όπως το XT250 μέχρι τα «θηρία» Super Ténéré XT 1200Z, ενώ στη χώρα μας τεράστια άνθηση γνώρισε το πιο Motard ΧΤ660, που τη δεκαετία του 2000 μεσουρανούσε . Σιγά - σιγά, όλα τα μοντέλα της σειράς XT σταμάτησαν να παράγονται, όμως το πνεύμα το οποίο εμφύσησαν ζει ακόμα μέσα από τις νέες Ténéré της Yamaha, που έχουν στην καρδιά τους τον CP2 κινητήρα, τη βάση που χρησιμοποιείται σε όλα τα 700άρια της ιαπωνικής εταιρείας.