Η ιστορία του Yamaha XT500

Yamaha XT500

Το Yamaha XT500 παρουσιάστηκε το 1975 και δημιούργησε μια κερδοφόρα σειρά, που εξακολουθεί και υπάρχει ακόμα.

Ποτέ δεν ήταν εύκολη η δημιουργία ενός on-off μοντέλου, που μπορεί να χειριστεί το χώμα σαν την άσφαλτο. Οι πρώτες εταιρείες που το επιχείρησαν ήταν οι BSA και Ducati

Στο όνομα του μοντέλου, το X σημαίνει 4χρονο και το T είναι για το «Trail» (πλαίσιο).Το XT500, που βγήκε στην παραγωγή το 1976, διαθέτει ένα μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα, χωρητικότητας 499 κ.εκ. κι αποδίδει 30 ίππους. Αλλα χαρακτηριστικά που δικαιολογούν την αξιοπιστία αυτής της μοτοσυκλέτας είναι το κιβώτιο 5 ταχυτήτων, τα περίπου 140 κιλά βάρος, ένα διπλό πίσω αμορτισέρ και η μέγιστη ταχύτητα που φθάνει τα 150 χλμ/ώρα.

Σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της εποχής, όπως το Ducati ή το BSA Scrambler, το XT500 δεν είχε πρόβλημα κραδασμών. Αυτή η φήμη έφερε το μικρό Yamaha πολύ ψηλά στο προσκήνιο. Ο Cyril Neveu, το 1979, επέλεξε το Yamaha XT500 για να συμμετάσχει στον αγώνα του Paris-Dakar, που δημιουργήθηκε από τον Thierry Sabine. Μέχρι το 1989, το Yamaha XT500 παρήχθη σε πάνω από 130.000 κομμάτια.
 
Το 1982 παρουσιάστηκε η έκδοση 550 με τέσσερις βαλβίδες. Το 1986 εξοπλίστηκε με το ηλεκτρικό σύστημα 12V. Στη συνέχεια το 1989 συνταξιοδοτήθηκε με την επετειακή έκδοση. Φυσικά, το οικογενειακό δέντρο της οικογένειας XT, με τα χρόνια, έφερε πολλά άλλα φρούτα: Ténéré και Super Ténéré. Πρόκειται για μια σειρά μοτοσυκλετών, που είναι νικηφόρα σε πολλές κατηγορίες του Ντακάρ.