Ζώντας με το Zontes M310 για 2.000 χιλιόμετρα
Οδηγούμε και στρώνουμε το 300αρι που αφήνει πίσω του ακόμη και 400άρια, αποδεικνύοντας ότι η Zontes έχει σκοπό να πρωταγωνιστήσει και στην κατηγορία των scooter.
Η Zontes έχει ήδη καθιερωθεί στην ελληνική αγορά με μοτοσυκλέτες όπως το 350Τ, οπότε οι απαιτήσεις του κοινού για το πρώτο της scooter ήταν φυσικό να είναι μεγάλες. Και πώς να μην είναι, αφού κοιτώντας τα χαρακτηριστικά του Μ310 καταλαβαίνεις εύκολα ότι έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει στη δημοφιλή κατηγορία. Το δοκιμάσαμε, το "μετρήσαμε" και τελικά κάναμε μαζί του περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα στο αστικό περιβάλλον για να δούμε και στην πράξη πώς είναι η μακρά συμβίωση με το γρηγορότερο 300αρι scooter της αγοράς.
Όπως είχαμε διαπιστώσει και από τη δοκιμή του μοντέλου προπαραγωγής, το M310 δεν περνά απαρατήρητο. Η φουτουριστική του εμφάνιση ήταν ο λόγος που κουβεντιάζαμε συχνά στα φανάρια, ενώ ακόμη και οι πιο επικριτικές ματιές δεν έβρισκαν πάτημα για αρνητικά σχόλια μιας και η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα για την κατηγορία. Το φινίρισμα συγκρίνεται με πολύ ακριβότερα μοντέλα, ενώ η μπλε ματ βαφή δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας που δείχνει ότι η Zontes δίνει σημασία σε κάθε λεπτομέρεια. Παρά τη σκληρή χρήση κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας στην κάκιστη άσφαλτο των ελληνικών δρόμων τίποτα δεν έτριξε, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι όλο και πιο συχνά βλέπεις διανομείς να το προτιμούν. Η προσιτή τιμή αγοράς είναι μόνο ένα από τα πλεονεκτήματά του...
Όπως είχαμε διαπιστώσει και από τη δοκιμή του μοντέλου προπαραγωγής, το M310 δεν περνά απαρατήρητο. Η φουτουριστική του εμφάνιση ήταν ο λόγος που κουβεντιάζαμε συχνά στα φανάρια, ενώ ακόμη και οι πιο επικριτικές ματιές δεν έβρισκαν πάτημα για αρνητικά σχόλια μιας και η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα για την κατηγορία. Το φινίρισμα συγκρίνεται με πολύ ακριβότερα μοντέλα, ενώ η μπλε ματ βαφή δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας που δείχνει ότι η Zontes δίνει σημασία σε κάθε λεπτομέρεια. Παρά τη σκληρή χρήση κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας στην κάκιστη άσφαλτο των ελληνικών δρόμων τίποτα δεν έτριξε, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι όλο και πιο συχνά βλέπεις διανομείς να το προτιμούν. Η προσιτή τιμή αγοράς είναι μόνο ένα από τα πλεονεκτήματά του...
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Στην πόλη δεν έχει αντίπαλο
Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις η εργονομία του σου επιτρέπει να οδηγείς άνετος απλώνοντας τα πόδια σου στο κεκλιμένο πάτωμα, με την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα να σε προστατεύει επαρκώς από τα στοιχεία της φύσης ακόμη και στη χαμηλότερη θέση. Η σέλα δεν είναι η πιο αφράτη που θα συναντήσεις, έχει όμως αρκετό χώρο για τον αναβάτη και επιτρέπει να πατάς εύκολα τα πόδια σου στο έδαφος, ενώ και ο συνεπιβάτης είναι ευπρόσδεκτος στις καθημερινές μετακινήσεις, έχοντας στη διάθεσή του πρακτικές χειρολαβές. Μπορεί το Μ310 να έχει δύναμη για να ταξιδέψει στον αυτοκινητόδρομο στέλνοντας το κοντέρ στα 160 χλμ/ώρα, όμως το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του θα το περάσει στην πόλη, όπως τα περισσότερα scooter. Και εκεί μας απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι διαπρέπει. Είναι πραγματικά άπιαστο, όχι μόνο εξαιτίας των 33,3 ίππων που αποδίδει ο υγρόψυκτος κινητήρας 309 κυβικών, αλλά και επειδή ο τρόπος με τον οποίο ελίσσεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα εκπλήσσει, θυμίζοντας μικρότερες κατηγορίες. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού σε βοηθά να απεγκλωβίζεσαι από κάθε μποτιλιάρισμα βγαίνοντας πρώτος σε κάθε φανάρι, ενώ όταν αυτό πρασινίσει ακόμη και τα 400αρια θα δυσκολευτούν να σε ακολουθήσουν. Τα 8.6΄΄ που μετρήσαμε για το 0-100 χλμ/ώρα είναι νούμερο που ξεφεύγει από τα δεδομένα των 300αριών, όπως αντίστοιχα και ο τρόπος που επιταχύνει όταν ανοίξεις το γκάζι μετά τα 100, την ώρα που η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 3.6λτ/100χλμ, δίνοντας αυτονομία για πάνω από 300χλμ. Οι κραδασμοί που εμφανίζονται στις χαμηλές στροφές δεν ενοχλούν, αφού από το μεσαίο φάσμα και πάνω εξαφανίζονται και εσύ απολαμβάνεις τη γλυκιά λειτουργία κινητήρα-μετάδοσης, είτε βολτάρεις χαλαρά είτε εκμεταλλεύεσαι τις επιδόσεις του σε κάθε διαδρομή.
Σπορ σε εμφάνιση αλλά και σε συμπεριφορά
Το M310 δεν είναι σπορ μόνο σε εμφάνιση. Το στήσιμό του και το σετάρισμα των αναρτήσεων ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία και σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο σου επιτρέπουν να αλλάζεις κατεύθυνση και να πλαγιάζεις χωρίς κόπο, κάτι που δεν θα σου φανεί χρήσιμο μόνο σε γρήγορο ρυθμό αλλά και στο αστικό περιβάλλον όπου γίνεται ένα πραγματικό παιχνίδι, ευκολοδήγητο για όλους. Δεν έχει τις ανέσεις των GT όταν περνάς πάνω από μεγάλες λακκούβες, δεν έχει όμως ούτε και τον όγκο των GT και αυτό σίγουρα θα το εκτιμήσεις στα στενάκια των ελληνικών πόλεων.
Οδηγώντας το Μ310 κερδίζεις πάντα χρόνο, ακόμη και η στάση για ανεφοδιασμό γίνεται γρήγορα χωρίς να κατέβεις, πατώντας απλώς ένα από τα πολλά κουμπιά στους φωτιζόμενους διακόπτες. Σε ένα καθημερινό εργαλείο, το σύστημα Keyless είναι παραπάνω από χρήσιμο, αφού το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να έχεις το κλειδί στην τσέπη ή να το φοράς σαν smartwatch με το ειδικό λουράκι του και να βρίσκεσαι σε απόσταση 1,5 μέτρου για να το αναγνωρίσει (διαθέτει ενσωματωμένο σένσορα, που λειτουργεί ακόμα κι αν η στάθμη μπαταρίας είναι χαμηλή). Υπάρχει το κατάλληλο κουμπί για να το βάλεις μπροστά, και φυσικά για να ανοίξεις τη σέλα. Κάτω από αυτήν θα χωρέσει ένα μικρό Full Face κράνος χωρίς αεραγωγούς ή ένα jet και διάφορα μικροαντικείμενα, ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και στην ποδιά όπου συναντάμε δύο ντουλαπάκια. Με δύο κουμπιά από τους διακόπτες περιηγείσαι και στο μενού της ευανάγνωστης TFT οθόνης η οποία δεν εντυπωσιάζει μόνο σε εμφάνιση, αφού διαθέτει τέσσερις τρόπους απεικόνισης (Casual, Race, Street και Simple) και όλες τις απαραίτητες ενδείξεις όπως στροφόμετρο, ταχύμετρο, ρολόι, επιλεγμένο mode λειτουργίας, στάθμη και αυτονομία καυσίμου, θερμοκρασία ψυκτικού, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, μέση ταχύτητα, μέση κατανάλωση, καθώς και πίεση-θερμοκρασία ελαστικών. Αν θέλεις βέβαια να μην εμφανίζεται κόκκινη ένδειξη στην οθόνη, θα πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι η πίεση των ελαστικών αυξάνεται όταν ζεσταθούν.
Είχαμε την ευκαιρία να ¨στρώσουμε¨ ένα ολοκαίνουργιο M310 κάνοντας και το πρώτο service των 1.000 χλμ όπου έγινε ο απαραίτητος έλεγχος και η φυσικά η πρώτη αλλαγή λαδιών με συνολικό κόστος 42 ευρώ. Ο προγραμματισμένος έλεγχος θα γίνεται κάθε 5.000χλμ, ενώ η αλλαγή του ιμάντα κάθε 20.000χλμ στο μεγάλο δίκτυο συνεργατών της Zontes στην Ελλάδα. Μετά από 2.000 χλμ στη σέλα του, το M310 μας απέδειξε ότι η Zontes έχει πάρει στα σοβαρά και τα scooter με ένα μοντέλο που δημιουργεί τη δική του υποκατηγορία καθώς συνδυάζει την πρακτικότητα με τις επιδόσεις χωρίς φυσικά να χάνει την ελκυστική τιμή η οποία ανέκαθεν ήταν ένα από τα δυνατότερα χαρτιά της εταιρίας.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Οδηγώντας το Μ310 κερδίζεις πάντα χρόνο, ακόμη και η στάση για ανεφοδιασμό γίνεται γρήγορα χωρίς να κατέβεις, πατώντας απλώς ένα από τα πολλά κουμπιά στους φωτιζόμενους διακόπτες. Σε ένα καθημερινό εργαλείο, το σύστημα Keyless είναι παραπάνω από χρήσιμο, αφού το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να έχεις το κλειδί στην τσέπη ή να το φοράς σαν smartwatch με το ειδικό λουράκι του και να βρίσκεσαι σε απόσταση 1,5 μέτρου για να το αναγνωρίσει (διαθέτει ενσωματωμένο σένσορα, που λειτουργεί ακόμα κι αν η στάθμη μπαταρίας είναι χαμηλή). Υπάρχει το κατάλληλο κουμπί για να το βάλεις μπροστά, και φυσικά για να ανοίξεις τη σέλα. Κάτω από αυτήν θα χωρέσει ένα μικρό Full Face κράνος χωρίς αεραγωγούς ή ένα jet και διάφορα μικροαντικείμενα, ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και στην ποδιά όπου συναντάμε δύο ντουλαπάκια. Με δύο κουμπιά από τους διακόπτες περιηγείσαι και στο μενού της ευανάγνωστης TFT οθόνης η οποία δεν εντυπωσιάζει μόνο σε εμφάνιση, αφού διαθέτει τέσσερις τρόπους απεικόνισης (Casual, Race, Street και Simple) και όλες τις απαραίτητες ενδείξεις όπως στροφόμετρο, ταχύμετρο, ρολόι, επιλεγμένο mode λειτουργίας, στάθμη και αυτονομία καυσίμου, θερμοκρασία ψυκτικού, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, μέση ταχύτητα, μέση κατανάλωση, καθώς και πίεση-θερμοκρασία ελαστικών. Αν θέλεις βέβαια να μην εμφανίζεται κόκκινη ένδειξη στην οθόνη, θα πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι η πίεση των ελαστικών αυξάνεται όταν ζεσταθούν.
Είχαμε την ευκαιρία να ¨στρώσουμε¨ ένα ολοκαίνουργιο M310 κάνοντας και το πρώτο service των 1.000 χλμ όπου έγινε ο απαραίτητος έλεγχος και η φυσικά η πρώτη αλλαγή λαδιών με συνολικό κόστος 42 ευρώ. Ο προγραμματισμένος έλεγχος θα γίνεται κάθε 5.000χλμ, ενώ η αλλαγή του ιμάντα κάθε 20.000χλμ στο μεγάλο δίκτυο συνεργατών της Zontes στην Ελλάδα. Μετά από 2.000 χλμ στη σέλα του, το M310 μας απέδειξε ότι η Zontes έχει πάρει στα σοβαρά και τα scooter με ένα μοντέλο που δημιουργεί τη δική του υποκατηγορία καθώς συνδυάζει την πρακτικότητα με τις επιδόσεις χωρίς φυσικά να χάνει την ελκυστική τιμή η οποία ανέκαθεν ήταν ένα από τα δυνατότερα χαρτιά της εταιρίας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »