Περίεργος τίτλος αλλά ταιριάζει γάντι στην περίεργη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα On-Off. Βλέπετε οι κυβισμοί πλέον του λίτρου, οι τρελές ιπποδυνάμεις που πλησιάζουν στα επίπεδα των superbikes (μαζί φυσικά με τις τελικές ταχύτητες που αυτές συνεπάγονται), καθώς και το μεγάλο βάρος μερικών On-Off μοτοσικλετών, έχουν περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Πρώτα απΆ όλα, οι σαμπρέλες στα ελαστικά μερικές φορές απλά απαγορεύονται, αφού δεν συνίσταται η χρήση τους στις πολύ υψηλές ταχύτητες που είναι ικανές να πιάσουν αρκετές On-Off. Κατά δεύτερον, το ανωτέρω γεγονός σε συνδυασμό με τον σχεδόν μισό τόνο που μπορεί να ζυγίζει μια Adventure με δύο αναβάτες, full εξοπλισμό και αποσκευές, επιτάσσουν ελαστικά με πολύ γερό σκελετό, αντίστοιχο αυτών που χρησιμοποιούνται στις touring μοτοσικλέτες. Από την άλλη όμως, αν κάποιος θέλει να κινηθεί στο χώμα, πρέπει να έχει ελαστικά που να προσφέρουν ένα ποσοστό απόσβεσης των “κοπανημάτων” όπως επίσης πρέπει να έχει και ζάντες με ακτινωτούς τροχούς, που τα πάνε πολύ καλύτερα από τις χυτές αλουμινίου σε αυτή τη χρήση. Όμως οι ακτινωτοί τροχοί πρέπει να έχουν ειδική σχεδίαση με έδραση των καψουλιών των ακτίνων στην περιφέρεια ή σε χείλος της ζάντας, γιατί αλλιώς δεν μπορεί να τοποθετηθεί tubeless ελαστικό. Τρελό μπλέξιμο!
Ένας υπέροχος κόσμος επιλογών
Όπως διαπιστώνει κανείς, δεν είναι μόνο το πέλμα των ελαστικών που παίζει ρόλο αλλά και ο σκελετός τους, το αν φέρουν σαμπρέλα ή είναι tubeless, καθώς και το αν οι τροχοί της μοτοσικλέτας είναι συμβατοί με το κάθε είδος ελαστικού. Σε κάθε περίπτωση, ο υποψήφιος αγοραστής ελαστικών καλό θα ήταν να έχει μια ξεκάθαρη εικόνα του τι θέλει να κάνει με την μοτοσικλέτα του και σε συνεννόηση με κάποιο καταρτισμένο κατάστημα, να επιλέξει τα ελαστικά εκείνα που ταιριάζουν περισσότερο στην χρήση που τις επιφυλάσσει.