LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δεν θα πει όχι σε γρήγορη οδήγηση το Triumph.

Οδηγώντας: Απολαυστική!

Με την σέλα στα 785 χλστ. θα πρέπει κάποιος να είναι πραγματικά μικροκαμωμένος για να αντιμετωπίσει πρόβλημα με την μοτοσικλέτα. Τα πόδια πατάνε με σιγουριά κάτω και η θέση οδήγησης είναι απολύτως φυσική, χωρίς να δημιουργεί άβολες γωνίες στα άκρα. 
Η επίπεδη σέλα επιτρέπει πολύ εύκολα μετακινήσεις του σώματος και έτσι μπορεί πολύ εύκολα κάποιος να… ρυθμίσει την κλίση του κορμού του, από «τσολιάς στα ανάκτορα» ερχόμενος πολύ μπροστά, μέχρι «τρέχω στο Classic Manx τώρα», αν τραβηχτεί πίσω και σκύψει. 

Με το πάτημα της μίζας ο κινητήρας παίρνει εύκολα μπροστά και ευθύς αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς ότι κάτι παίζει με το soundtrack που παράγει. Ανοίγεις το γκάζι κούφια… ω ναι! Κάτι έχουμε εδώ! 
Δεν είναι ότι ακούγεται πολύ, τουλάχιστον στα πρίμα. Τα μπάσα του όμως… τα μπάσα του είναι άλλη ιστορία, τα ακούς μια χαρά και τα αισθάνεσαι μάλιστα, ενισχυόμενα από τον παλμό που επίσης παράγει ο 270 μοιρών στρόφαλος. Kαθόλου άσχημα ως πρώτη εντύπωση! 
Τι είναι όμως αυτά τα έξτρα κουμπιά στο τιμόνι; Στα αριστερά έχω ένα με την ένδειξη «i» και στα δεξιά ένα άλλο με την ένδειξη «m» μέσα σε κύκλο. Το «m» αλλάζει τα mode απόδοσης του κινητήρα, τα οποία είναι δύο: «Rain και Road». To «i» επιτρέπει την περιήγηση στα menu των ενσωματωμένων στα αναλογικά όργανα ψηφιακών πινάκων και απενεργοποιεί το Traction Control. Όσοι βρίσκουν αστεία και άσκοπη την τοποθέτηση riding mode και traction control σε μια μοτοσικλέτα σαν και αυτή, να ενημερώσω πως η ροπή της και ο τρόπος που αυτή κατεβαίνει στον δρόμο «σπάει» την πρόσφυση του πίσω ελαστικού για πλάκα. 
Ο συνδυασμός «ψιλόβροχο και αστικοί δρόμοι» μπορεί να φέρει σε πολύ δύσκολη θέση οποιονδήποτε αναβάτη δεν έχει εμπειρία ή και οποιονδήποτε έμπειρο θα προσεγγίσει την Bonneville με χαλαρή και «έλα μωρέ» διάθεση… ένα γενναίο άνοιγμα του γκαζιού με δευτέρα π.χ. στην βρεγμένη Πατησίων και ήδη ακούω στα αυτιά μου τον κύριο Αλέξη Κωστάλα: «Διπλό Τόλουπ , τριπλό Αξλ και… αχ! κρίμα, κρίμα…». 

Με αυτά και με αυτά λοιπόν, «μαρτύρησα» το κυριότερο χαρακτηριστικό της μοτοσικλέτας, αυτό που την ορίζει και την καθορίζει: Την ροπή της. Την αντιλαμβάνεσαι στα πρώτα μέτρα, από το ρελαντί σχεδόν, και είναι πανταχού παρούσα σε όλα το φάσμα των στροφών. 
Η ροπή του κινητήρα είναι αυτή που προσδίδει αυτές τις μεστές και χορταστικές ωθήσεις σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, η  ροπή του κινητήρα είναι αυτή που επιτρέπει να μπει μια τετάρτη στο θετικό και μαλακό κιβώτιο, μετατρέποντας την Bonneville σε… μονόγκαζο. 

Αυτή η τελευταία ιδιότητα έχει πολλές εφαρμογές. Από το αστικό πεδίο, όπου η μοτοσικλέτα ανταποκρίνεται άψογα στα commuter καθήκοντα της, μέχρι το στροφιλίκι, όπου το στιβαρό πλαίσιο, οι σχετικά σφιχτές στην λειτουργία τους αναρτήσεις και τα άψογα φρένα, δεν θα διαμαρτυρηθούν αλλά θα υποστηρίξουν τις sport διαθέσεις του αναβάτη. Απλά ανοιγοκλείνεις το γκάζι λοιπόν με μια ταχύτητα και o κινητήρας της Bonneville T120 έχει την ελαστικότητα για να την «σηκώσει» από τα 30 μέχρι τα 100+ πολλά χλμ. /ώρα.  Αν βέβαια υπάρχει ένα πεδίο στο οποίο αυτή η μοτοσικλέτα διαπρέπει πραγματικά, αυτό είναι η βόλτα. Χωρίς λόγο και προορισμό, έτσι απλά για… την βόλτα. Solo ή με συνεπιβάτη,  κανένα πρόβλημα,  αφού ο συνεπιβάτης κάθεται πολύ άνετα και στηρίζεται επαρκώς στην κουρμπαριστή χειρολαβή. 
Η δε Bonneville, δεν επηρεάζεται καθόλου από το έξτρα βάρος που εξακολουθεί να κατανέμεται το ίδιο, αφού δεν τοποθετεί τον συνεπιβάτη ψηλά και μακριά αλλά στο ίδιο επίπεδο και κοντά στον αναβάτη. 

Η γυμνή φύση της μοτοσικλέτας σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχει κανενός είδους προστασίας  από τον αέρα, οποίος πάνω από τα 140 χλμ./ώρα θα αρχίσει να γίνεται πολύ ενοχλητικός, παρά το ότι σε αυτές τις ταχύτητες η μοτοσικλέτα μπορεί να κινείται όλη ημέρα. 
Οι λύσεις είναι δύο: Τοποθέτηση ζελατίνας από τον εξτρά κατάλογο αξεσουάρ της Triumph που θα βελτιώσει την κατάσταση ή –σαφώς προτιμότερο- μετάβαση σε οποιονδήποτε προορισμό από δευτερεύοντες και επαρχιακούς δρόμους, στους οποίος η Bonneville ταιριάζει γάντι! 

 
  • lazaros triumph

    Ειμαι κάτοχος Bonneville 06`.Εκανα και εγω στην Θεσσαλονίκη το test ride και πραγματικα ενθουσιαστικα.Ολη η σειρα ξεχειλιζει απο ποιοτητα και αισθηση.Σιγουρα τα αξιζει τα λεφτα της!Ειδικα τα thruxton μου πηραν το μυαλο,και απευθύνεται σε ωριμους αναβατες που ξερουν απο αισθηση και οχι απλα απο αριθμους...

      3
  • nikos

    Τελεια μοτο,την οδηγησα το καλοκαιρι στην εκδηλωση της θεσσαλονικης.Σημειο αναφορας σε ολα,κινητηρας,κιβωτιο ταχυτητων,μαλακος συμπλεκτης,ανεση,εμφανιση,στανταρ θερμαινομενα grip και κεντρικο stand,επιβλητικη,επαθα κυριολεκτικα την πλακα μου...μονο τα χρηματα μου λειπουν...νομιζω ομως οτι τα αξιζει και με το παραπανω!

      2
  • lazaros triumph

    Ειμαι κάτοχος Bonneville 06`.Εκανα και εγω στην Θεσσαλονίκη το test ride και πραγματικα ενθουσιαστικα.Ολη η σειρα ξεχειλιζει απο ποιοτητα και αισθηση.Σιγουρα τα αξιζει τα λεφτα της!Ειδικα τα thruxton μου πηραν το μυαλο,και απευθύνεται σε ωριμους αναβατες που ξερουν απο αισθηση και οχι απλα απο αριθμους...

     

TRIUMPH - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ