«Κολυμπώντας» στη λεωφόρο: ΒΓΑΛΕ ΦΛΑΣ ΠΡΙΝ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΛΩΡΙΔΑ

«Κολυμπώντας» στη λεωφόρο: ΒΓΑΛΕ ΦΛΑΣ ΠΡΙΝ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΛΩΡΙΔΑ

- 700 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος και πόντοι ποινής.
- Περίπου οι μισοί παγκοσμίως δεν βγάζουν φλας για να αλλάξουν λωρίδα.
- Το φλας "σώζει" αυτό που δεν έχεις δει.
- Περισσότερα ατυχήματα στις πόλεις, παρά στις Εθνικές

700 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος και πόντοι ποινής

Μια γρήγορη ματιά στον Κ.Ο.Κ. μπορεί να μας δείξει άμεσα πόσο μεγάλη σημασία δίνει ο νομοθέτης στην τήρηση αυτού του απλού κανόνα. Αν κάποιος οδηγός δεν χρησιμοποιήσει φλας κατά την προσπέραση, και η παράβαση βεβαιωθεί, καλείται να πληρώσει πρόστιμο 700 ευρώ, θα του αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης για 10 μέρες, ενώ θα δεχθεί και 7 πόντους ποινής στο Point System! Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η ποινή για μη χρήση κράνους π.χ. είναι πολύ χαμηλότερη ("μόλις" 350 ευρώ, 10 μέρες αφαίρεση διπλώματος και 5 πόντοι ποινής).

Περίπου οι μισοί παγκοσμίως δεν βγάζουν φλας για να αλλάξουν λωρίδα

Βέβαια τα παραπάνω - και οι αντίστοιχοι νόμοι στα υπόλοιπα κράτη - δεν φαίνεται να "πείθουν" τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν τα μικρά πορτοκαλί φωτάκια. Έρευνες δείχνουν ότι το 50% περίπου των οδηγών (52% στην Ευρωπαϊκή Ένωση) αλλάζει λωρίδες κοιτώντας απλά τον καθρέφτη (ή και εντελώς έτσι, ΥOLO) χωρίς να ειδοποιεί τους υπόλοιπουν χρήστες της οδού για τις κινήσεις του. Το πιο αξιοθαύμαστο με αυτό το στατιστικό είναι ότι δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Ψάχνοντας στατιστικές από διάφορα μέρη του κόσμου, είδαμε ότι το ποσοστό κυμαίνεται γύρω στο 50% σε όλη την υφήλιο, από τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη, μέχρι τη Νότια Αφρική. Έχει περάσει λοιπόν στην συνείδηση των οδηγών ότι αν κοιτάξουν καθρέφτη και δεν δουν κάτι μπορούν να αλλάξουν λωρίδα χωρίς φλας. Σωστά; ΛΑΘΟΣ. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το φλας «σώζει» αυτό που δεν έχεις δει

Η βασική λειτουργεία του φλας είναι να ειδοποιεί τους υπόλοιπους χρήστες της οδού για την πρόθεσή σου να στρίψεις. Εσύ μπορεί να έχεις υπολογίσει τα πάντα, να έχεις δει το κενό που χρειάζεσαι στην άλλη λωρίδα και να πεις: "Οκ, το έχω". Όμως υπάρχουν νεκρές γωνίες (ειδικά στα αυτοκίνητα αλλά και στις μοτοσυκλέτες), όπου ένα όχημα μπορεί να παραμείνει κρυμμένο κατά τη γρήγορη ματιά στους καθρέπτες. Ειδικά αν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα, που έχει μικρότερο όγκο και μπορεί άνετα να περάσει απαρατήρητη. Η χρήση φλας λοιπόν, ειδοποιεί τον "αόρατο" μέχρι εκείνη τη στιγμή οδηγό για την πρόθεση του προπορευόμενου να αλλάξει λωρίδα, δίνοντας μια ακόμα δικλείδα ασφαλείας στην αποφυγή ενός ατυχήματος.

Περισσότερα ατυχήματα στις πόλεις, παρά στις Εθνικές

Φυσικά κανείς δεν θέλει να μην είναι ασφαλής στο δρόμο και όλοι θέλουμε στο τέλος της ημέρας να γυρίσουμε σπίτι μας και στα αγαπημένα μας πρόσωπα. Ο κύριος λόγος μη χρήσης φλας (και ο κύριος λόγος ατυχημάτων γενικά) είναι η έλλειψη προσοχής, ή η στιγμιαία διάσπασή της. Σε μια Εθνική Οδό για παράδειγμα, οι περισσότεροι τείνουν να είναι πιο προσεκτικοί (έχουμε δει αίσχη και εκεί προφανώς) και παρόλο που οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες (και αντίστοιχα οι χρόνοι αντίδρασης μικρότεροι), μόλις το 8% των θανατηφόρων ατυχημάτων συμβαίνει εκεί. Αντίθετα, οι δρόμοι μέσα στην πόλη, παρά την σημαντικά μικρότερη μέση ταχύτητα) έχουν την τιμητική τους, με 40% των θανάτων να λαμβάνουν χώρα εκεί (Στοιχεία Ευρωπαϊκής Ενωσης για το 2021).