Μερικές νίκες είναι προδιαγεγραμμένες πριν καν αρχίσει ο αγώνας. Στον κόσμο των δύο τροχών νίκη σημαίνει καθολική αποδοχή και εμπορική επιτυχία, λέξεις που θα συνεχίσουμε να συνδέουμε με το όνομα Tracer, καθώς για το 2021 ανεβαίνει επίπεδο… Υψώνει το ανάστημά του πάνω από τα στάνταρ της κατηγορίας και κοιτά στα μάτια μοτοσυκλέτες μεγαλύτερων κατηγοριών, αφού η Yamaha φρόντισε να του προσφέρει ό,τι μπορείς να ζητήσεις από μια sport touring μοτοσυκλέτα του σήμερα.
Πριν από 6 χρόνια παρουσιάστηκε το γνωστό πλέον σε όλους μας Tracer 900 . Μια μοτοσυκλέτα που κυριολεκτικά σάρωσε την παγκόσμια αλλά και την εγχώρια αγορά μοτοσυκλέτας, αφού μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν σταμάτησε να είναι το Best Seller της κατηγορίας. Και πώς να μην είναι άλλωστε, αφού συνδύαζε ιδανικά την τουριστική αύρα με τις sport επιδόσεις και την ευελιξία με την κοφτερή συμπεριφορά, χωρίς όμως να χάνει την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Το 2018 ελέω προδιαγραφών Euro 4 η Yamaha αποφάσισε να πραγματοποιήσει ένα γενικό ραφινάρισμα προσθέτοντας στην γκάμα του μοντέλου την πιο τουριστική έκδοση GT και τώρα, 3 χρόνια μετά, έφτασε η στιγμή των μεγάλων αλλαγών.
Μπορεί σε μερικούς να ακούγεται ριψοκίνδυνη η απόφαση να αλλάξεις ριζικά μια άκρως επιτυχημένη μοτοσυκλέτα, η Yamaha όμως έχει άλλη γνώμη και αν κρίνουμε από το MT-09 που πρόσφατα είχαμε οδηγήσει, κάτι ξέρει… Για το 2021 λοιπόν το Tracer ανεβαίνει κατηγορία, αυξάνοντας περισσότερο τις τουριστικές του δυνατότητες ακόμα και στην βασική του έκδοση. Σημαντικά αναβαθμισμένο σε κάθε τομέα, από τον κινητήρα μέχρι το πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά που βασίζονται σε αυτά του R1, το νέο μοντέλο αλλάζει ακόμα και το όνομά του, πετώντας τα δύο μηδενικά πίσω από το 9. Το Tracer 9 δείχνει ότι είναι έτοιμο για το επόμενο success story και εμείς βρεθήκαμε στην Τοσκάνη για να το ανακαλύψουμε, οδηγώντας και τις δύο εκδόσεις σε μια διαδρομή 200 χιλιομέτρων.
Πιο σύγχρονη, πιο σπορ αλλά ταυτόχρονα και πιο τουριστική, η εμφάνιση του νέουTracer 9 δεν περνά απαρατήρητη
Αναγνωρίσιμο σε κάθε γωνιά του πλανήτη, το αιχμηρό σχήμα του Tracer 900 δεν ήταν σε καμία περίπτωση παρωχημένο. Παρόλα αυτά, η Yamaha απέδειξε ότι μπορούσε να γίνει ακόμη πιο σύγχρονο, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας. Με εντελώς νέα εμφάνιση που θυμίζει κάτι από R1, το μπροστινό μέρος είναι αναμφίβολα αυτό που σου τραβά την προσοχή, φανερώνοντας τις σπορ διαθέσεις της μοτοσυκλέτας. Κοιτώντας βέβαια πιο προσεκτικά θα καταλάβεις ότι η νέα σχεδίαση προβάλλει περισσότερο και τον τουριστικό χαρακτήρα, με στοιχεία όπως τα πλαϊνά τμήματα που πλέον είναι μεγαλύτερα για να προστατεύουν τα γόνατα του αναβάτη, κρύβοντας μέσα τους διακριτικά αεροδυναμικά φτεράκια για τη διαχείριση του αέρα. Καθώς αναφέραμε τον αέρα και τα τουριστικά στοιχεία, σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και η ζελατίνα πουείναι αρκετά μεγαλύτερη από του προηγούμενου μοντέλου, όπως αντίστοιχα και το ρεζερβουάρ το οποίο χωρά 0,7 λίτρα επιπλέον καύσιμο, με την χωρητικότητά του να ανέρχεται στα 18,7 λίτρα.
Πιο σύγχρονη, πιο σπορ αλλά ταυτόχρονα και πιο τουριστική, η εμφάνιση του νέουTracer 9 δεν περνά απαρατήρητη
Πάνω από τους ¨κρυφούς¨ προβολείς βρίσκονται τα δύο φωτιστικά σώματα που φιλοξενούν τα φώτα θέσης και ακριβώς από πάνω τα φλας, τα οποία πλέον είναι και αυτά Led, με την έκδοση GT να εφοδιάζεται επιπλέον με cornering lights που λειτουργούν από τις 7ο κλίσης για ακόμα καλύτερη ορατότητα στις νυχτερινές εξορμήσεις. Σε αντίθεση με το μπροστινό τμήμα, η σχεδίαση του πίσω μέρους κρατά τα βασικά χαρακτηριστικά της προηγούμενης γενιάς, έχει όμως τις απαραίτητες πινελιές που το κάνουν να δείχνει πιο σύγχρονο, όπως το κόκκινο Led φανάρι, τα Led φλάς, οι νέες χειρολαβές και στην περίπτωση του GT οι νέες πλαϊνές βαλίτσες, που είναι και αρκετά πιο αεροδυναμικές συμβαδίζοντας με την επιθετική σχεδίαση της μοτοσυκλέτας. Στη βασική του έκδοση, το Tracer 9 θα διατίθεται σε δύο χρωματισμούς (κόκκινο, σκούρο χακί ματ) ενώ το GT θα διατίθεται επιπλέον και στον χρωματισμό Icon Performance ο οποίος, όπως και στο R1, συνδυάζει το ασημί με το μαύρο έχοντας μπλε πινελιές και φυσικά χρυσό πιρούνι ώστε να ξεχωρίζει εύκολα από τη βασική έκδοση.
Ποιοτικά το νέο μοντέλο ακολουθεί τα στάνταρ της Ιαπωνικής εταιρίας που το φέρνουν πολύ ψηλά στη λίστα αναλογιζόμενοι την κατηγορία τιμής στην οποία ανήκει, ενώ αν έπρεπε μόνο με λίγες λέξεις να το χαρακτηρίσουμε συγκρίνοντάς το με τον προκάτοχό του θα λέγαμε ότι χωρίς να είναι ογκώδες σου ¨γεμίζει περισσότερο το μάτι¨, θυμίζοντας μοτοσυκλέτες μεγαλύτερης κατηγορίας.
Η σέλα έχει αρκετό αφρώδες και ρυθμίζεται χωρίς εργαλεία (810 έως 825χιλ από το έδαφος), ενώ αυτή του συνεπιβάτη είναι πλέον φαρδύτερη και με περισσότερο αφρώδες σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.
Ένας από τους τομείς που έκαναν τόσο δημοφιλείς τις sport touring μοτοσυκλέτες είναι αυτός της εργονομίας. Στο Tracer 9 έπρεπε να συνδυάζεται ιδανικά η άνεση στην καθημερινή χρήση και στα πολύωρα ταξίδια, χωρίς όμως να δημιουργείται μια χαλαρή και απρόσωπη θέση οδήγησης που αυτόματα θα άφηνε εκτός παιχνιδιού τη γρήγορη οδήγηση. Κάθεσαι λοιπόν πάνω στη νέα χαμηλότερη κατά 15χιλ σέλα (ρυθμίζεται σε ύψος από τα 810 έως τα 825χιλ χωρίς εργαλεία) και όλα βρίσκονται ακριβώς εκεί που περιμένεις.
Από τους διακόπτες επιλέγεις μια από τις 4 λειτουργίες του D-MODE ενώ ρυθμίζεις και την ευαισθησία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν traction control με ευαισθησία κλίσης, σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS), σύστημα αντισούζας LIF και σύστημα ελέγχου πέδησης (BC). Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται με IMU 6 αξόνων και αν το επιθυμείς μπορούν να απενεργοποιηθούν.
Το σώμα τοποθετείται σε όρθια στάση, το τιμόνι είναι στη σωστή απόσταση έχοντας το κατάλληλο πλάτος, ενώ στο σημείο που τα πόδια αγκαλιάζουν το ρεζερβουάρ υπάρχει άπλετος χώρος, αφού το κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας είναι αρκετά στενό. Αυτό βοηθά να πατήσεις εύκολα κάτω και με τα δύο πόδια, κάτι σημαντικό για τους αναβάτες μικρότερου αναστήματος. Σημαντική είναι επίσης και η δυνατότητα ρύθμισης της θέσης οδήγησης στα μέτρα του κάθε αναβάτη, αφού εκτός από τη σέλα μπορεί να αλλάξει η θέση του τιμονιού κατά 9 χιλ προς τα εμπρός και κατά 4χιλ προς τα πάνω, όπως επίσης και των μαρσπιέ τα οποία μπορούν να μετακινηθούν 14χιλ ψηλότερα και 4χιλ πιο πίσω.
Το αφρώδες της σέλας επαρκεί για να μην κουράζονται τα μαλακά σου μόρια στις μεγάλες αποστάσεις, δόθηκε όμως ιδιαίτερη προσοχή και στη θέση του συνεπιβάτη, αφού πλέον συναντάμε φαρδύτερη σέλα με περισσότερο αφρώδες, νέα θέση στα μαρσπιέ και ενιαία χειρολαβή, στοιχεία που προβάλλουν ακόμα περισσότερο την touring πλευρά της μοτοσυκλέτας. Το ίδιο κάνει και η μεγαλύτερη ζελατίνα η οποία ρυθμίζεται εύκολα με το ένα χέρι σε 10 θέσεις (συνολικό εύρος ρύθμισης 50χιλ.), όπως αντίστοιχα και το cruise control που συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό (ενεργοποιείται από την 4η σχέση και τα 50χλμ/ώρα). Η έκδοση GT διαθέτει επιπλέον θερμαινόμενες χειρολαβές 10 επιπέδων και φυσικά τις πλαϊνές βαλίτσες στο χρώμα της μοτοσυκλέτας. Η Yamaha άκουσε τις συστάσεις των προηγούμενων ιδιοκτητών και αύξησε την χωρητικότητά τους κατά 10 λίτρα φτάνοντας έτσι τα 30, με αποτέλεσμα η κάθε μία να μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και ένα Full Face κράνος. ¶λλαξε επίσης ο τρόπος στήριξής τους χάρη σε ένα νέο πλευστό σύστημα που απορροφά τους κραδασμούς αλλά και τις δυνάμεις του αέρα, ώστε να αυξηθεί η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, η ενιαία χειρολαβή του συνεπιβάτη διευκολύνει την τοποθέτησης κεντρικής βαλίτσας, αυξάνοντας έτσι περισσότερο τον τομέα της πρακτικότητας.
Ακόμη ένα σημείο που κάνει τη νέα γενιά να διαφέρει αισθητά, είναι οι δύο έγχρωμες TFT οθόνες 3,5΄΄ οι οποίες αναλαμβάνουν την πληροφόρηση του αναβάτη. Η Yamaha συνεχίζει να είναι αντίθετη στη χρήση μεγάλης διαγωνίου τύπου tablet, παρότι η επιλογή των δύο οθονών θα έκανε τις απόψεις να διίστανται όσον αφορά στο αισθητικό κομμάτι. Στην πράξη όμως καταλαβαίνεις ότι δεν είχε άδικο, καθώς μπορείς με μια ματιά να βλέπεις ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι χωρίς να αφήνεις τα χέρια σου από το τιμόνι. Στην αριστερή οθόνη βρίσκονται οι βασικές λειτουργίες όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο D-mode κλπ, ενώ η δεξιά χωρίζεται σε τέσσερα κουτάκια που απεικονίζουν αυτό που εσύ επιλέγεις, ανάμεσα σε κατανάλωση, θερμοκρασία περιβάλλοντος ή κινητήρα, trip κ.ά.
O CP3 κινητήρας καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 5 αγγίζοντας πλέον τα 889 κυβικά. Με 119 ίππους, περισσότερη ροπή στο χαμηλο-μεσαίο φάσμα στροφών και ομαλότερη απόκριση γίνεται ακόμα πιο απολαυστικός
Η Yamaha θα μπορούσε εύκολα να προβεί σε μικρές αλλαγές ώστε ο επιτυχημένος τρικύλινδρος CP3 να πληροί τις προδιαγραφές Euro 5, αλλά δεν αρκέστηκε σε αυτό και στην ουσία τον έφτιαξε πάλι από την αρχή. Συναντάμε λοιπόν ακριβώς τις ίδιες αναβαθμίσεις με το ΜΤ-09, ξεκινώντας φυσικά από τον κυβισμό ο οποίος αυξήθηκε από τα 847 στα 889 κυβικά χάρη στη μεγαλύτερη διαδρομή (από 59,1 στα 62,1 χιλ). Έτσι η ιπποδύναμη αγγίζει πλέον τους 119 ίππους, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται και η ροπή ειδικά στο χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών που είναι και το σημαντικότερο για αυτή την κατηγορία, αφού τα 9,5 χλγμ (0,6 χλγμ περισσότερα από πριν) αποδίδονται στις 7.000 σ.α.λ, δηλαδή 1.500 σ.α.λ νωρίτερα από το προηγούμενο μοντέλο.
Οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στο εσωτερικό του κινητήρα (νέα έμβολα, μπιέλες, στρόφαλος βαρύτερος κατά 15%, κάρτερ, εκκεντροφόρους) αλλά και στα περιφερειακά, όπως το νέο φιλτροκούτι το οποίο συμμετέχει με τον τρόπο του και στον ήχο, όντας ίδιο με του ΜΤ-09 (παρότι το Tracer έχει διαφορετικό ρεζερβουάρ), καθώς και στο σύστημα εξάτμισης που είναι ελαφρύτερο. Έτσι, το συνολικό βάρος κινητήρα-εξάτμισης είναι μειωμένο κατά 1,7 κιλά σε σχέση με το Tracer 900. Ακριβώς ίδιο με το ΜΤ-09 είναι και το νέο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, με τα μπεκ τοποθετημένα στα σώματα ψεκασμού από την πλευρά της πεταλούδας, καθώς και το ηλεκτρονικό γκάζι (YCC-T) το οποίο συνδυάζεται πλέον με το νέο ελαφρύτερο σύστημα APSG (Accelerator Position Sensor Grip). Το τελευταίο διαθέτει ελατήριο όπως και στο R1 ώστε να προσομοιώνει σε μεγαλύτερο βαθμό την αίσθηση της συμβατικής γκαζιέρας, εξαλείφοντας την απότομη απόκριση που χαρακτήριζε το προηγούμενο μοντέλο στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού.
Ακόμα πιο σημαντικές αλλαγές συναντάμε στον τομέα των ηλεκτρονικών, καθώς το νέο Tracer 9 διαθέτει όλα τα καλούδια της εποχής, όπως traction control με ευαισθησία κλίσης, σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS) όμοιο με του R1, καθώς και το LIF που περιορίζει τις άσκοπες σούζες. Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται με μια μονάδα IΜU 6 αξόνων (μικρότερη κατά 50% και ελαφρύτερη κατά 40% από την αντίστοιχη του R1), διαθέτουν τρία επίπεδα παρεμβατικότητας (1, 2 και manual) και μπορούν να απενεργοποιηθούν ξεχωριστά ή ακόμα και όλα μαζί αν το επιθυμείς. Τα προγράμματα απόκρισης του κινητήρα (D-MODE) φυσικά παραμένουν και στο νέο μοντέλο, πλέον όμως είναι τέσσερα όπως στο ΜΤ-09. Εδώ συναντάμε και τη μοναδική διαφορά ανάμεσα σε Tracer 9 και MT-09, αφού η χαρτογράφηση είναι διαφορετική, σύμφωνα με τον χαρακτήρα της κάθε μοτοσυκλέτας.
Όσον αφορά στο 6τάχυτο κιβώτιο, οι δύο πρώτες σχέσεις είναι πιο μακριές για να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ροπή του κινητήρα, ενώ ο συμπλέκτης ολίσθησης χρησιμοποιεί νέα υλικά τριβής για μεγαλύτερη αντοχή. Σε αντίθεση με το ΜΤ-09, το σύστημα QuickShifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, συνεχίζει να είναι προνόμιο μόνο του GΤ, όμως και η βασική έκδοση διαθέτει την απαραίτητη προεγκατάσταση για να προσθέσεις αργότερα το συγκεκριμένο αξεσουάρ χωρίς μεγάλο κόστος.
Ριζικά ανασχεδιασμένο το αλουμινένιο πλαίσιο, διαθέτει μεγαλύτερες δοκούς και αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 50%. Χάρη στη νέα πατενταρισμένη μέθοδο χύτευσης της Yamaha, το βάρος του είναι μειωμένο κατά 800γρ, αφού τα τοιχώματα του έχουν πάχος μόλις 17χιλ.
Το πλαίσιο του Tracer ανέκαθεν ήταν αλουμινένιο, όμως το Tracer 9 επωφελείται από τη νέα πατενταρισμένη μέθοδο χύτευσης της Yamaha, η οποία επιτρέπει πολύ λεπτότερα τοιχώματα (μόλις 17χιλ) με αποτέλεσμα η σχεδίασή του να αλλάξει ριζικά. Παρότι όμως πλέον διαθέτει μεγαλύτερες δοκούς και αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 50% το βάρος του είναι μειωμένο κατά 800γρ., αποδεικνύοντας την εξέλιξη της ιαπωνικής εταιρίας σε ακόμη έναν σημαντικό τομέα. Όπως και στο ΜΤ-09, η Yamaha άλλαξε τη θέση του κινητήρα στο πλαίσιο γυρνώντας τον πιο κάθετα κατά 5ο αλλά και την γεωμετρία, χαμηλώνοντας τον λαιμό του τιμονιού κατά 30χιλ. Εκεί που συναντάμε διαφορές, είναι στις επάνω βάσεις του κινητήρα οι οποίες για το Tracer είναι παχύτερες αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την ακαμψία, μιας και μιλάμε για δομικό στοιχείο, αλλά και στο αλουμινένιο ψαλίδι που παρότι μοιάζει με το αντίστοιχο του ΜΤ-09 είναι μακρύτερο κατά 64χιλ. Έτσι το νέο Tracer έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο (1500χιλ) σε σχέση με το ΜΤ-09, το οποίο όμως είναι ακριβώς ίδιο με του απερχόμενου Tracer 900. Παρά λοιπόν το μακρύτερο ψαλίδι, δεν χάνεται η ευελιξία που χαρακτηρίζει το μοντέλο.
Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις της KYB με τις οποίες εφοδιάζεται η έκδοση GT κάνουν εξαιρετική δουλειά τόσο στη χαλαρή βόλτα όσο και στη γρήγορη οδήγηση
Ανασχεδιασμένο φυσικά σε σχέση με το Tracer 900 είναι και το αλουμινένιο υποπλαίσιο (ελαφρύτερο κατά 1,5 κιλό), συμβάλλοντας με την σειρά του ώστε η δυνατότητα μεταφοράς φορτίου να είναι αυξημένη κατά 7%. Αυτό σημαίνει ότι το Tracer 9 μπορεί να αντεπεξέλθει άριστα φιλοξενώντας αναβάτες με συνολικό βάρος 193 κιλά, αλλά και 3 βαλίτσες για τα προσωπικά τους αντικείμενα. Καθώς αναφερθήκαμε στο βάρος αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά τις προδιαγραφές Euro 5 και τον πλουσιότερο εξοπλισμό του, η βασική έκδοση του Tracer 9 είναι ελαφρύτερη κατά 1 κιλό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ αντίστοιχα η έκδοση GT είναι κατά 5 κιλά βαρύτερη αγγίζοντας τα 220κιλά (με πλήρη υγρά), αφού εφοδιάζεται επιπλέον με ημιενεργητικές αναρτήσεις. Μπορεί η βασική έκδοση να αναβαθμίστηκε με ένα νέο (κοντύτερο κατά 39χιλ) ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41χιλ όμοιο με του ΜΤ-09 (διαθέτει για την περίπτωση πιο σκληρά ελατήρια και διαφορετικές ρυθμίσεις) και ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ από την KYB, όμως στον τομέα των αναρτήσεων το GT ξεχωρίζει. Η ΚΥΒ εξοπλίζει την πλούσια έκδοση με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που ακούει στο όνομα Actimatic Damping System (KADS). Μέσω ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων ρυθμίζονται σε πραγματικό χρόνο οι αποσβέσεις τόσο για το εμπρός όσο και για το πίσω μέρος, σύμφωνα με την κατάσταση του δρόμου και τον τρόπο οδήγησης, λαμβάνοντας δεδομένα από την IMU αλλά και από την ECU του κινητήρα. Προσφέρει έτσι άμεσα ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων μέσα από δύο προεπιλογές. Η λειτουργία Α1 είναι κατάλληλη για σπορ οδήγηση ενώ η Α2 για πιο τουριστική χρήση, σε καμία όμως από τις δύο δεν μπορείς να επέμβεις για προσωπικές ρυθμίσεις ή για την προφόρτιση η οποία όπως και στη βασική έκδοση γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο.
Ακόμη ένα τομέας που το Tracer 9 ακολούθησε πιστά το ΜΤ-09 είναι αυτός των φρένων. Έτσι συναντάμε δίσκους 298 και 245χιλ εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ακτινική τρόμπα της Nissin, καθώς και cornering ABS 9.1MP της Bosch, το οποίο συνδυάζεται με το σύστημα BC 2 επιπέδων ρυθμίζοντας ανεξάρτητα την πίεση στο εμπρός και το πίσω φρένο. Ανανέωση είχαμε και στους τροχούς, αφού οι νέες ζάντες είναι ελαφρύτερες κατά 1 κιλό και φιλοξενούν μια ειδική έκδοση των ελαστικών Battlax Τ32 που η Bridgestone ανέπτυξε μαζί με την Yamaha αποκλειστικά για το Tracer 9.
Η Ιταλία μπορεί να φημίζεται για το οδικό της δίκτυο, όμως μερικές περιοχές πάντα θα εξαιρούνται από τον κανόνα και η Τοσκάνη είναι σίγουρα μία από αυτές. Ενώ λοιπόν είχαμε στο μυαλό μας δρόμους γυαλόχαρτο χωρίς ίχνος ατέλειας, η πραγματικότητα ήταν ελαφρώς διαφορετική. Παρόλα αυτά, έχοντας οδηγήσει πρόσφατα το ΜΤ-09 οι προσδοκίες μας δεν έπαψαν να είναι μεγάλες, ειδικά όταν βλέπαμε τα νέα Tracer 9 να περιμένουν παρατεταγμένα σε σειρά.
Πριν καν βγούμε από τον περιβάλλοντα χώρο του ξενοδοχείου πάνω στη σέλα της βασικής έκδοσης, παρατηρήσαμε την πιο γλυκιά απόκριση του γκαζιού σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και την πιο αθόρυβη λειτουργία του κιβωτίου, δύο σημαντικά στοιχεία για την καθημερινή μετακίνηση. Εύκολο στην οδήγηση ακόμη και με πολύ χαμηλές ταχύτητες, το νέο Tracerέχει ελαφριά αίσθηση που θυμίζει μοτοσυκλέτα μικρότερης κατηγορίας στους αργούς ελιγμούς, αποδεικνύοντας ότι είναι ιδανικό για να κάνεις το επόμενο βήμα ¨ανεβαίνοντας¨ κατηγορία. H λέξη σκορτσάρισμα είναι παντελώς άγνωστη και ο κινητήρας CP3 είναι πιο πρόθυμος από ποτέ να δείξει τα κάλλη του, αλλά και τα αποτελέσματα της εκτεταμένης βελτίωσης στην οποία επεβλήθη. Δεν έχει καμία σημασία αν κινείσαι νωχελικά με μια ταχύτητα επάνω στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο, αφού έχεις πάντα αποθέματα ροπής για να επιταχύνεις δυνατά με οποιαδήποτε σχέση. Το traction control αναλαμβάνει την πρόσφυση του πίσω τροχού χωρίς τα απότομα κοψίματα του προηγούμενου μοντέλου και μαζί με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά σε αφήνει να διασκεδάζεις με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.
Ανοίγοντας το ηλεκτρονικό γκάζι το Tracer επιταχύνει δυναμικά αλλά ταυτόχρονα πιο γλυκά από το ΜΤ-09, έχοντας παράλληλα και ελαφρώς διαφορετική χροιά στον ήχο. Δεν σουζάρει (εκτός αν το επιδιώξεις...) και παραμένει απόλυτα σταθερό όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, επιτρέποντάς σου ακόμα και να ¨παίζεις¨ ρυθμίζοντας το ύψος της ζελατίνας, με το cruise control ενεργοποιημένο σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες από αυτές που ενδείκνυνται για ταξίδι. Η προστασία από τον αέρα είναι πολύ καλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο και γίνεται αντιληπτή τόσο στο κεφάλι όσο και στα πόδια, κάτι που σε συνδυασμό με την άνετη θέση οδήγησης, αποδεικνύουν πως το νέο Tracer 9 αγαπά ιδιαίτερα τις μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι αφήνει στην άκρη τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του, το αντίθετο μάλιστα. Οι στροφές πάντα άρεσαν στο Tracer και τώρα δείχνει ακόμη πιο σπορ, αφού στα καλά κομμάτια ασφάλτου το διασκεδάζαμε πραγματικά. Εκεί το πιο στιβαρό πλαίσιο έδειχνε τα οφέλη του, όπως και το σωστό ζύγισμα που έκανε τη μοτοσυκλέτα ιδιαίτερα πρόθυμη στις εισόδους αλλά και στις αλλαγές κατεύθυνσης. Για να αναδειχθούν βέβαια αυτά τα στοιχεία στο 100% χρειάζεσαι καλό δρόμο και όχι τις αναπηδήσεις και τις ρωγμές που συναντούσαμε σε πολλά σημεία της διαδρομής. Παρότι κανένας δρόμος δεν μας εμπόδισε τελικά να οδηγήσουμε σε γρήγορους ρυθμούς, συχνά οι εργοστασιακές ρυθμίσεις περιόριζαν την απόλαυση. Αν λοιπόν έπρεπε να κινούμαστε μόνιμα σε παρόμοιες συνθήκες, θα ¨ ψαχνόμασταν¨ αρχικά με την απόσβεση επαναφοράς η οποία έδειχνε ¨γρήγορη¨ όταν το οδόστρωμα είχε συνεχόμενες ανωμαλίες.
Η καλύτερη απόδειξη για τα παραπάνω ήρθε όταν ανεβήκαμε στη σέλα του Tracer GT, αφού η πρώτη σκέψη που πέρασε από το μυαλό ήταν ότι βρισκόμασταν σε άλλη μοτοσυκλέτα και όχι σε άλλη έκδοση. Σίγουρα με τις βαλίτσες το επιπλέον βάρος γίνεται αισθητό, όμως αυτό εξαφανίζεται όταν αρχίζεις να κινείσαι και υπερκαλύπτεται από τα προτερήματα των ημιενεργητικών αναρτήσεων. Aκόμα και στην πιο σπορ λειτουργία A1, το GT ¨σιδέρωνε¨ τα πάντα χωρίς να διαταράσσεται σε καμία περίπτωση η ισορροπία του συνόλου. Σε δρόμους σαν και αυτούς της Τοσκάνης κερδίζεις αναμφίβολα πολλούς πόντους στην ποιότητα κύλισης αλλά και στην σταθερότητα, χωρίς όμως να χάνεις σε ευελιξία, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που πιάναμε τον εαυτό μας να ξύνει μαρσπιέ, ψάχνοντας τα όρια της μοτοσυκλέτας. Αυτά φυσικά βρίσκονται πολύ υψηλότερα από εκείνα του μέσου οδηγού και αν στα παραπάνω προσθέσεις και το πολύ καλό quickshifter, έχεις συνολικά μια πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα, η οποία όπως όλα δείχνουν θα μονοπωλήσει και πάλι το ενδιαφέρον των SportTouring.
Η Yamaha πέτυχε το σκοπό της αφού τo Tracer 9 δεν κράτησε απλώς τα καλά χαρακτηριστικά του απερχόμενου μοντέλου αλλά τα βελτίωσε σημαντικά. Πλήρες από κάθε άποψη ακόμη και στη βασική έκδοση δικαιολογεί απόλυτα την τιμή του, προσφέροντας τη δυνατότητα σε μεγάλο μερίδιο να αποκτήσει μια πραγματική Sport Touring μοτοσυκλέτα χωρίς καμία υποχώρηση. Αν έπρεπε να επιλέξουμε ανάμεσα στη βασική έκδοση και στο GT σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα, θα διαλέγαμε το δεύτερο, καθώς αποτελεί έναπιο πολυδιάστατο πακέτο που μπαίνει σφήνα σε πολύ ακριβότερες κατηγορίες, όντας ικανό να καλύψει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς.