Το τετράχρονο μοτέρ έχει αρκετή δύναμη για να κινήσει το σύνολο μοτοσικλέτας-αναβάτη, με κύριο χαρακτηριστικό του τη ροπή από χαμηλά.
Εχουμε ήδη αναφέρει πως η Yamaha επέλεξε για το Tricker ένα ήδη έτοιμο αερόψυκτο, μονοκύλινδρο, τετράχρονο σύνολο, το οποίο προέρχεται από το Serrow, ανεβασμένο όμως στα 250 κ.εκ. Το μοτέρ είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να αποδίδει στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, και αυτό είναι κάτι που το κάνει πολύ καλά.
Ο κινητήρας αποδίδει 19 ίππους στις 7.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των περίπου 2 κιλών έρχεται 1.250 στροφές χαμηλότερα. Το μοναδικό πιστόνι είναι σφυρήλατο για περαιτέρω μείωση του βάρους, αλλά και καλύτερη αξιοπιστία, ενώ υπάρχει και αντικραδασμικός άξονας για ακόμα πιο ομαλή λειτουργία.
Οι λοιπές λεπτομέρειες δείχνουν το πόσο μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στο μοτέρ και το πόσο διαφορετικό είναι από εκείνο του Serrow. Για παράδειγμα, ο κύλινδρος είναι κατασκευασμένος από κεραμικά υλικά για καλύτερη ψύξη, το μοτέρ έχει μεγάλο φιλτροκούτι και ιδανικά ζυγισμένο στροφαλοφόρο, ενώ το προφίλ του εκκεντροφόρου και οι ρυθμίσεις του καρμπιρατέρ συμβάλλουν στην απόκριση και στις επιδόσεις. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως κάθε φορά που θα ανοίγετε το γκάζι, το Tricker θα πετάγεται μπροστά ακαριαία. Η ροπή, η οποία έρχεται από χαμηλά, συνεργάζεται άψογα με την κλιμάκωση τουλάχιστον των 2 πρώτων σχέσεων του κιβωτίου για ακόμα περισσότερη δύναμη χαμηλά. Η λειτουργία όμως του κιβωτίου αποδείχθηκε τελικά κάπως σφιχτή, αν και αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το μοντέλο της δοκιμής ήταν ολοκαίνουργιο. Μία ακόμα λεπτομέρεια είναι η τοποθέτηση του καρμπιρατέρ, το οποίο "γέρνει" περισσότερο προς τα μπροστά, τροφοδοτώντας αποτελεσματικά τη μοτοσικλέτα, ακόμα και όταν αυτή βρίσκεται στη… μία ρόδα! Μέχρι και αυτό προβλέφθηκε από τη Yamaha!