net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Fαινόμενο!
Κινητήρας
Εικοσιπέντε ολόκληροι μηχανικοί ασχολήθηκαν με την υλοποίηση του project, με το πλαίσιο, τον κινητήρα, τη μετάδοση. Στην αρχή πλανάτο και η ιδέα να κατασκευαστεί ένας νέος μικρότερος boxer για τις ανάγκες του F800, μια ιδέα όμως που εγκαταλείφθηκε γρήγορα, ως μια λύση με πολύ και περιττό όγκο. Πολύτιμος βοηθός στάθηκε για άλλη μια φορά η Αυστριακή Bombardier-Rotax. Αποτέλεσμα, το μοτέρ που οδηγήσαμε, με ταυτόχρονα παλινδρομούντα έμβολα (360 μοίρες), ένα πρωτότυπο σύστημα που εξαλείφει τους κραδασμούς πρώτης και δεύτερης τάξης (χωρίς περιστρεφόμενο άξονα), ξηρά κάρτερ και ενσωματωμένο δοχείο συγκράτησης λαδιών (που τελικά ονομάστηκε semi-dry), δύο εκκεντροφόρους με ενδιάμεσα κοκκοράκια μεταξύ έκκεντρων και βαλβίδων (που χρειάζονται έλεγχο κάθε 20.000χλμ. -με αρχιτεκτονική δανεισμένη από τη σειρά "Κ") και σχεδόν "τετράγωνη" αναλογία διαμέτρου / διαδρομής εμβόλων. Η διάμετρος των εμβόλων του F800 είναι 82χιλ. ενώ η διαδρομή τους 75,6χιλ. Την ίδια στιγμή στο TDM της Yamaha, που έχει και μεγαλύτερο κυβισμό, η διάμετρος των εμβόλων είναι 92χιλ. αλλά η διαδρομή τους είναι μικρότερη από του F800, μόλις 67.5 χιλ. Η διαφορά των τιμών είναι τεράστια. Αντίστοιχα και στο ER-6n της Kawasaki, που έχει μικρότερο κυβισμό, η διάμετρος των εμβόλων είναι 83 χιλ., μεγαλύτερη δηλαδή από του F800 κατά 1 χιλ. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, και βέβαια χάρη και στις υπόλοιπες ρυθμίσεις του κινητήρα, εξηγείται η ελαστικότητα του F800. Το δικύλινδρο μηχανικό συγκρότημα της BMW έχει διαθέσιμο το 90% της ροπής του, μόλις από τις 5.000 σ.α.λ., που μεταφράζεται σχεδόν σε 8 κιλά! Και όλη αυτή η ενέργεια περνάει από τον πανάλαφρο συμπλέκτη, παρ' ότι δεν είναι υδραυλικός, συνεχίζει μέσω του σχετικά θορυβώδους κιβωτίου (για όσους το έχετε οδηγήσει θυμίζει πολύ το κιβώτιο των μονοκύλινδρων F) και τελικά διοχετεύεται μέσω του εκπληκτικού ιμάντα, με κύκλο ζωής πάνω από 40.000χλμ., στο δρόμο, γλυκά, χωρίς κανένα σκορτσάρισμα και χωρίς κανένα θόρυβο. Η απόδοση του F800 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί γραμμική. Κι όμως, παρά τη μεγάλη διαδρομή των εμβόλων, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές αστραπιαία, με μια σχεδόν ανεπαίσθητη κλωτσιά γύρω στις 5.500σ.α.λ. Η βελόνα του στροφόμετρου μπαίνει στους κόφτες για πλάκα, ενώ το κοντέρ φτάνει αμέσως τα 170χλμ/ώρα, προσπερνάει εύκολα τα 200, ενώ με κατάλληλες συνθήκες μπορεί να δείξει ακόμα και 230, ίσως και λίγο παραπάνω.

 
 BMW F800S/ST & R1200S
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας
Οδηγώντας
Συμπέρασμα
Διαφορές F 800 S/ F 800 ST


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ