Ο κινητήρας του Transalp ήταν και παραμένει δικύλινδρος, με διάταξη V και περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Στο φετινό μοντέλο όμως έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές, από τους κυλίνδρους και προς τα πάνω, που ενδυνάμωσαν τα χαρακτηριστικά του αλλά τον έκαναν και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός, με τα σώματά του να έχουν διάμετρο 40 χιλ., ενώ τα μπεκ διαθέτουν 12 οπές, για καλύτερη διασπορά καυσίμου. Η κεφαλή της μοτοσικλέτας είναι ένα ακόμα σημείο διαφοροποίησης από το απερχόμενο μοντέλο. Οι αυλοί, τόσο της εισαγωγής όσο και της εξαγωγής, βελτιώθηκαν για καλύτερη ροή του καυσίμου και των καυσαερίων. Η τριβάλβιδη κεφαλή του προηγούμενου μοντέλου μπήκε στο ράφι και αντικαταστάθηκε από μία καινούργια τετραβάλβιδη, για καλύτερη ‘‘αναπνοή’’ του κινητήρα. Το μπουζί άλλαξε θέση και πλέον εκτελεί έργο από το κέντρο της κεφαλής και όχι από τα πλάγια, για ταχύτερη και καλύτερη καύση του μίγματος. Η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε από τα 647 κ.εκ. στα 680. Αυτό έγινε μιας και η διάμετρος των κυλίνδρων μεγάλωσε κατά 2 χιλ., από τα 79 στα 81χιλ. Τα νέα μεγαλύτερα έμβολα και η ενισχυμένη μπιέλα είναι ελαφρύτερα από αυτά που αντικατέστησαν και συνεπώς δεν επηρέασαν την ευστροφία του κινητήρα. Ακολούθως, οι επιδόσεις ενισχύθηκαν λίγο ακόμα με την αύξηση της συμπίεσης από τα 9,2 στα 10: 1. Η καθαρότερη καύση του κινητήρα με την ύπαρξη του ψεκασμού και τη νέα θέση του μπουζί, υποστηρίζονται και από τον αισθητήρα οξυγόνου αλλά και από την ύπαρξη καταλύτη, που είναι τοποθετημένος σε συλλέκτη στο χαμηλότερο σημείο του συστήματος εξαγωγής ώστε το κέντρο βάρους να παραμείνει χαμηλά.