Το ASC αποτελεί την τελευταία εξέλιξη στα συστήματα ελέγχου ευστάθειας της BMW για τις μοτοσικλέτες της. Ο ρόλος του είναι να αποτρέπει την υπερστροφή ισχύος ή την ανύψωση του εμπρόσθιου τροχού. Η εξέλιξή του πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με το Integral ABS, το οποίο συνδυάζει μερικώς το εμπρός και το πίσω φρένο της “R”. Η μορφή του είναι καθαρά… λογισμική, αφού αποτελεί τμήμα του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου του κινητήρα, κάτι που μειώνει την πολυπλοκότητα, αφού δε χρειάζεται ξεχωριστή μονάδα ελέγχου. Χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του Integral ABS, το ASC, συγκρίνει συνεχώς την ταχύτητα των δύο τροχών. Όταν αντιληφθεί διαφορά μεταξύ τους (ολίσθηση του πίσω τροχού), τότε επεμβαίνει στο χρονισμό της ανάφλεξης καθυστερώντας τον. Σε περίπτωση που απαιτούνται ακόμη πιο δραστικά μέτρα “κόβει” εντελώς τον ψεκασμό. Στην πράξη το ASC επιτελεί το έργο του εξαιρετικά κάτω από όλες τις συνθήκες. Ο αναβάτης αισθάνεται λίγο περίεργα στην αρχή αφού, στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού, άλλα περιμένει και άλλα γίνονται! Ο πίσω τροχός παρεκκλίνει ελαφρώς της πορείας του και επανέρχεται σε αυτή άμεσα, ενώ η ροπή του μοτέρ “ξεφουσκώνει απότομα”! Αυτό που φτάνει στα αυτιά του είναι ένα μικρό μπέρδεμα που θυμίζει αμυδρά τα μονοθέσια της F1 κατά την έξοδό τους από τη στροφή (και αυτά έφεραν Traction Control μέχρι πέρυσι). Εξαιρετικό! Το ASC απενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή, προς ικανοποίηση της όρεξης του κινητήρα για λάστιχο και του αναβάτη για την παρατήρηση των ουράνιων σωμάτων...