LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

ΔΟΚΙΜΗ: Sym Joyride 200i
Enjoy the ride
Διαβάστηκε από 22915 αναγνώστες
Το Joyride διαθέτει όλα τα συστατικά για να σας φτιάξει τη διάθεση. ¶νεση, καλαισθησία και έναν κινητήρα που οι επιδόσεις του σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν πραγματικά είναι μόλις 200 κ.εκ. ή κάπου έχει γίνει παρεξήγηση.
To Joyride της Sym ανήκει στη συνομοταξία των mega scooter. Αυτό συμβαίνει όχι τόσο λόγω κυβισμού, αλλά επειδή διαθέτει πληθωρικές εξωτερικές διαστάσεις. Η Sym, με τις αναβαθμίσεις που έκανε στο scooter της, μπορεί να κοιτάει τον ανταγωνισμό στα ίσια και να ξεχωρίζει, μιας και είναι από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας στα 200 κ.εκ. που προσφέρει ανέσεις και χώρους που διαθέτουν τα δίκυκλα αυτόματα με διπλάσιο κυβισμό. Είναι φανερό από την πρώτη στιγμή πως η Sym είχε στο μυαλό της ένα scooter που, πέραν της πρακτικότητας που θα προσφέρει στην καθημερινότητα, θα είναι σε θέση να καλύψει και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη τόσο του αναβάτη όσο και του συνεπιβάτη για άνεση, κάτι που κατάφερε εξαιρετικά.
Σχεδίαση
Η σχεδίαση του Joyride είναι σύγχρονη και ο όγκος του μεγάλος, δίνοντας την εντύπωση πως πρόκειται για scooter με διπλάσιο κυβισμό.
Η σχεδίαση του Joyride μπορεί να μην αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο, αλλά είναι σύγχρονη και εντυπωσιακή στα σημεία. Η μάσκα ενσωματώνει δύο μεγάλα φωτιστικά σώματα και τα φλας. Κάτω από τη φαρδιά και ψηλή ζελατίνα του Sym υπάρχουν οι δίοδοι αέρα που είναι καμουφλαρισμένες με μια όμορφη γρίλια. Το πίσω μέρος του scooter είναι εξίσου συμπαθητικό, δίχως κάποιο κραυγαλέο στοιχείο. Το πίσω φωτιστικό σώμα δένει αρμονικά με το ανάγλυφο σχήμα των πλαϊνών πλαστικών τμημάτων, ενώ όμορφη σχεδίαση διατηρεί και η ενιαία χειρολαβή του συνεπιβάτη. Το όμορφο και πολυτελές εξωτερικό του Joyride δεν ακολουθείται και στο κόκπιτ. Όχι πως το τελευταίο είναι άσχημο, είναι όμως σίγουρα υποδεέστερο των προσδοκιών που δημιουργούνται κοιτώντας εξωτερικά το Joyride. Ο πίνακας οργάνων δεν θα κερδίσει βραβείο πρωτοτυπίας, με τις περισσότερες ενδείξεις του να είναι αναλογικές. Ψηφιακά απεικονίζονται η ένδειξη καυσίμου, το ρολόι και ο μερικός και ο ολικός χιλιομετρητής. Οι διακόπτες δεν είναι και οι πλέον σύγχρονοι, αν και λειτουργούν αξιόπιστα. Ωστόσο, υπάρχουν και σημεία, όπως η σέλα, τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη και η πίσω χειρολαβή, που ανεβάζουν το μέσο όρο με την ποιότητα και τη σχεδίασή τους.
Εργονομία-άνεση: Με άνεση…
Αυτή η σέλα θα φιλοξενήσει αρχοντικά τόσο τον αναβάτη όσο και το συνεπιβάτη.
Το Joyride είναι από τα πιο άνετα scooter που υπάρχουν σε αυτό τον κυβισμό. Η θέση του τιμονιού, η φαρδιά σέλα και ο ελεύθερος χώρος που υπάρχει στην ποδιά εγγυώνται ξεκούραστα χιλιόμετρα. Η θέση οδήγησης θυμίζει περισσότερο εκείνη που έχουν οι custom μοτοσικλέτες και είναι ό,τι ακριβώς αναζητά κάποιος μετά από μια κοπιαστική μέρα στο γραφείο. Η θέση που αναλογεί στο συνεπιβάτη είναι εξίσου αρχοντική και διαθέτει ξεχωριστά μαρσπιέ (τα οποία ενσωματώνονται στα πλαϊνά του scooter). Η ποδιά είναι μεγάλη, παρέχοντας καλή προστασία στα κάτω άκρα του αναβάτη, ενώ για τα άνω τμήματα του κορμού του υπάρχει η μεγάλη ζελατίνα που προφυλάσσει από τα στοιχεία της φύσης. Η τάπα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στην πάνω πλευρά της ποδιάς και ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη, συνεπώς ο αναβάτης δεν απαιτείται ούτε να σηκωθεί από τη σέλα ούτε να αφαιρέσει το κλειδί για τον ανεφοδιασμό του scooter. Αντίστοιχα, η σέλα ξεκλειδώνει από ξεχωριστή κλειδαριά στην αριστερή πλευρά, ενώ για τη διευκόλυνση του αναβάτη ανοίγει πλαγίως ώστε να φορτώνεται και πιο εύκολα. Ο ελεύθερος χώρος είναι ιδιαίτερα μεγάλος, χωρίς όμως να μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος.
Αναρτήσεις
Οι αναρτήσεις του Joyride θα ικανοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό τις απαιτήσεις της κατασκευής. Μπροστά υπάρχει τηλεσκοπικό πιρούνι, ενώ πίσω την απόσβεση αναλαμβάνει μονό αμορτισέρ. Ποιοτικότερη είναι η λειτουργία του πιρουνιού, το οποίο είναι όσο πρέπει μαλακό και προσπαθεί τα μέγιστα ώστε στα χέρια του οδηγού να φτάνουν όσο το δυνατόν λιγότεροι κραδασμοί. Από την άλλη, το πίσω αμορτισέρ έχει γρήγορη λειτουργία τόσο στη συμπίεση όσο και στην επαναφορά, γεγονός που στερεί πόντους από την άνεση, επηρεάζοντας σε κάποιο βαθμό και την οδική συμπεριφορά του scooter.
Φρένα
Το εμπρός φρένο έχει μεγάλη διάμετρο, αλλά όχι και την αίσθηση που θα του επέτρεπε να αποδείξει την αξία του.
Το σύστημα πέδησης είναι εξοπλισμένο με δύο δισκόφρενα. Εμπρός υπάρχει δίσκος μεγάλης διαμέτρου (273 χιλ.) που ενεργοποιείται από δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω δίσκος 200 χιλ. επίσης με δαγκάνα δύο εμβόλων. Η αίσθηση από το πίσω φρένο είναι καλή, θα μπλοκάρει έχοντας προειδοποιήσει τον οδηγό και η δύναμή του έρχεται κλιμακωτά. Σε ό,τι αφορά το εμπρός φρένο, παρέχει λιγότερη αίσθηση απ’ ό,τι το πίσω, με αποτέλεσμα να μην εμπνέει στον αναβάτη την απαιτούμενη εμπιστοσύνη. Ωστόσο, αν ο ιδιοκτήτης του Joyride ξεπεράσει τις όποιες φοβίες και το ενεργοποιήσει δυνατά, εκείνο δεν θα τον προδώσει.
Κινητήρας: Διαμάντι
Ο κινητήρας πραγματικά εντυπωσιάζει. Τα μόλις 200 κ.εκ. του καταφέρνουν να κινήσουν το μεγάλο όγκο του Joyride με περίσσια χάρη.
Ο κινητήρας του Sym αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο αυτού. Παρά τα λίγα κυβικά του και το μεγάλο όγκο της κατασκευής, καταφέρνει να κινήσει το Joyride αξιοζήλευτα. Φυσικά, είναι μονοκύλινδρος και υγρόψυκτος, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροζωία του. Η κεφαλή διαθέτει τέσσερις βαλβίδες, ενώ το σύστημα τροφοδοσίας διαχειρίζεται ηλεκτρονικός ψεκασμός. Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη και οι κραδασμοί δεν θα σας απασχολήσουν ούτε στο ρελαντί ούτε με το στροφόμετρο στο κόκκινο. Τα ντεσιμπέλ που εκπέμπει κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Με πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλή στάθμη θορύβου, το λογικό θα ήταν να έχει χάσει σε απόδοση, ωστόσο ο κινητήρας του Joyride βάζει τα γυαλιά ακόμα και στα νέας γενιάς 300άρια. Η απόδοσή του είναι 16,5 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να αγγίζει τα 1,4 kgm στις 6.500 σ.α.λ.
Οδηγώντας
Σταθερό, αλλά και ευέλικτο. Αν οι τροχοί του έφεραν καλύτερα ελαστικά, η οδική συμπεριφορά του θα ήταν σαφώς ανώτερη.
Η θέση οδήγησης είναι αλήθεια πως δεν προδιαθέτει τον αναβάτη να αρχίσει να πιέζει το Joyride. Ο χαρακτήρας του επιδρά αγχολυτικά και θα χρειαστεί να κοιτάξετε το κοντέρ για να συνειδητοποιήσετε ότι κινείστε με τη διπλάσια ταχύτητα από εκείνη που αρχικά νομίζατε. Η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, ενώ κάποιες ταλαντώσεις που μπορεί να δημιουργηθούν όταν το scooter κινείται στην τελική του, είναι στα πρώιμα στάδια και δεν τρομάζουν. Η απόδοση του κινητήρα θα σας αφήσει με ανοικτό το στόμα, καθώς αν πιέσετε λίγο παραπάνω το γκάζι δύσκολα θα μπορέσουν να σας ξεφύγουν ακόμα και μικρότερων εξωτερικών διαστάσεων scooter και με επιπλέον κυβισμό από του Joyride. H δύναμη παρέχεται γραμμικά από τη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί το CVT και μέχρι τον «κόφτη». Ναι, καλά διαβάσατε, το μοντέλο της Sym έχει τόση δύναμη ψηλά που θα καταφέρει σε ευνοϊκές συνθήκες να βάλει τη βελόνα του στροφόμετρου στα κόκκινα και ταυτόχρονα να στείλει την αντίστοιχη της ταχύτητας στα 140 χλμ./ώρα. Οι πλευρικοί άνεμοι δεν είναι ικανοί να επηρεάσουν την ευστάθεια του scooter, παρά μόνο να επέμβουν -αν και στο ελάχιστο- στην «ευθύβολη» πορεία του. Η μεγάλη ζελατίνα προστατεύει αρκετά καλά τον αναβάτη και οι πρώτες ριπές αέρα θα φτάσουν στο πάνω μέρος του κράνους. Μελανό σημείο της κατασκευής είναι τα ελαστικά, τα οποία χρειάζονται προσοχή και ιδιαίτερα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Επίσης, η κορώνα τους είναι «γρήγορη», με αποτέλεσμα οι αντιδράσεις του Sym να είναι άμεσες και σε βαθμό που ίσως δεν χρειαζόταν. Ένα πιο πλατύ σε διαστάσεις ελαστικό και με πιο καμπυλωτή κορώνα σίγουρα θα ταίριαζε περισσότερο με το χαρακτήρα του Joyride. Μέσα στην πόλη, ο όγκος του δεν θα σας δυσκολέψει, μιας και η αίσθηση του βάρους του είναι μικρή, ενώ και το τιμόνι του κόβει αρκετά.
Συμπέρασμα
Το Joyride 200i Evo είναι ένα scooter με μικρό αλλά θαυματουργό κινητήρα και διαστάσεις mega scooter. Μπορεί να μην είναι ό,τι πιο πολυτελές κυκλοφορεί, αλλά με κριτήριο το κόστος αγοράς του, κρίνεται πέραν του δεόντως εξοπλισμένο. Μπορείτε να κάνετε σχεδόν τα πάντα μαζί του με ελάχιστες υποχωρήσεις και μάλιστα μειώνοντας τον τραπεζικό σας λογαριασμό μόνο κατά 3.095 ευρώ.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ