LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Συγκριτικό Test

Συγκριτικό Test
Sym Symphony - Honda Innova - Derbi Cross City
Οι πρώτες βόλτες
Διαβάστηκε από 59293 αναγνώστες
Στον επαρχιακό δρόμο, όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλές σε σχέση με την εθνική και τα τρία μοτοσικλετάκια θα νιώσουν σαφώς πιο άνετα.
Δύσκολο να συγκρίνει κανείς τρία μοντέλα που εκπροσωπούν όχι μόνο τρεις διαφορετικές κατηγορίες, αλλά και τρεις διαφορετικές φιλοσοφίες. Μοναδικά κοινά σημεία αυτών των δίτροχων, οι… δύο τους τροχοί και τα 125 κυβικά εκατοστά των κινητήρων τους. Έχουμε και λέμε λοιπόν. Αυτόματη, ημιαυτόματη και πλήρως χειροκίνητη μετάδοση για τη μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό, καθόλου, τέσσερις και πέντε ταχύτητες για τα κιβώτιά τους, διαφορετικές γεωμετρίες για τα ατσάλινα πλαίσια και διαφορετική κατανομή βάρους, συνθέτους τρεις εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες στο δρόμο. Όπως καταλαβαίνετε, μία άμεση αντιπαράθεση μεταξύ τους θα ήταν άτοπη, λόγω της εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας πίσω από κάθε κατασκευή. Πάντως, το σίγουρο είναι ότι και οι τρεις χαρακτήρες αυτής της συνάντησης νιώθουν πλέον εξίσου άνετα πάνω στη σέλα της επιλογής τους.
Η φιλικότητα του παπιού της Honda δεν το εγκαταλείπει ποτέ. Ούτε σε δρόμο με συνεχόμενες στροφές.
Ο ΜΜΜ, μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα πάνω στη σέλα του Innova, νιώθει ήδη εξοικειωμένος. Το παπί της Honda συμπεριφέρεται πειθήνια και υπακούει χωρίς δεύτερη σκέψη στις εντολές του αναβάτη του. Δεν του προκαλεί κανένα άγχος, ακόμη και όταν τα πράγματα ζωηρέψουν και η κίνηση στους πνιγμένους από αυτοκίνητα δρόμους της πόλης φτάσει στα γνωστά υψηλά επίπεδα της ελληνικής πραγματικότητας… τουτέστιν, δεν κουνιέται ρόδα. "Τι έχανα τόσο καιρό…", μοιάζει να αναρωτιέται ο μέχρι άλλοτε ορκισμένος φίλος του λεωφορείου και του μετρό, καθώς προσπερνά αδιάκοπτα το ένα αυτοκίνητο μετά το άλλο. Καλά και τα ΜΜΜ, αλλά το να έχεις το δικό σου όχημα και να μην εξαρτάσαι από κανέναν, έχει άλλη αίσθηση. Χώρια που δεν χρειάζεται να περπατάς μέχρι εκεί που θες να φτάσεις, αφού μπορείς να παρκάρεις σχεδόν απ´ έξω! Η ήρεμη απόδοση του κινητήρα είναι εκεί για να κρατήσει το άγχος μακριά, ακόμη και αν ανοίξει το γκάζι του Innova τέρμα. Η απόδοση των φρένων είναι γλυκιά και προοδευτική και δεν θα τον φοβίσει πουθενά. Ούτε όταν το λεωφορείο που μέχρι χθες έπαιρνε για να κατέβει στο κέντρο, ξεκινήσει απότομα χωρίς φλας και τον αναγκάσει να χρησιμοποιήσει όλη τη δύναμή τους. Για την ανάλαφρή του αίσθηση, του έχει γίνει ήδη συνήθεια και ο τρόπος που το Innova αλλάζει κατεύθυνση επιτυγχάνεται χωρίς δεύτερη σκέψη και με την ελάχιστη προσπάθεια.
Στους δρόμους της όλης το Symphony θα κινηθεί πολύ γρήγορα και κρατώντας παράλληλα τον αναβάτη του ξεκούραστο.
Περίπου τα ίδια ισχύουν και για το δεύτερο αναβάτη μας. Ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει επίσης εξοικειωθεί με το νέο του απόκτημα και ένα περίεργα ευχάριστο συναίσθημα έχει αρχίσει να τον κυριεύει! Έχοντας συνηθίσει να μετακινείται τόσο καιρό με το καλό του τετράτροχο, ξεκίνησε για το ραντεβού του στο κέντρο της πόλης όπως έκανε πάντα: σχεδόν μία ώρα νωρίτερα. Ωστόσο, δεν έχουν περάσει περισσότερα από 15 λεπτά και βρίσκεται ήδη σχεδόν στο σημείο του προορισμού του. ¶λλη μία αριστερή στροφή, μπροστά πλατεία, στη δεύτερη έξοδο δεξιά, πρώτο, δεύτερο, τρίτο στενό αριστερά, μετά δεξιά και… έφτασε! Και πόσο εύκολο ήταν να το κάνει αυτό. Τα μόνα που είχε να ελέγξει, ήταν το δεξί γκριπ και οι δύο μανέτες των φρένων του scooter της SYM. Η δύναμη από το μικρό κινητήρα δεν τον φόβισε ούτε όταν βρέθηκε για πρώτη φορά στη σέλα του. Αντιθέτως, μάλλον τον έφτιαξε η ζωηρή επιτάχυνση του Symphony από φανάρι σε φανάρι, αλλά και η προοδευτική απόδοση των φρένων που, παρά την έλλειψη ABS σε σχέση με το… αυτοκίνητό του, έδειξαν να αποδίδουν μία χαρά, χωρίς απροειδοποίητα μπλοκαρίσματα.
Η μικρή μοτοσικλέτα της Derbi θα τα καταφέρει μια χαρά και στο χώμα, αρκεί να μην πηγαίνετε πολύ γρήγορα γιατί οι αναρτήσεις έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό.
Όσο για τον τρίτο αυτής της άτυπης παρέας, τι να πει κανείς. Πάνω στη σέλα του Cross City ξύπνησε το παιδί που έμενε κοιμισμένο μέσα του όλα αυτά τα χρόνια. Στο περιβάλλον της πόλης, το χαμόγελο έχει επιστρέψει ξανά στα χείλη του. Φτάνει μάλιστα από το ένα αυτί μέχρι το άλλο και είναι ορατό και με το κράνος στο κεφάλι του. Ο λόγος προφανής και δεν είναι άλλος από την ευχάριστη συμπεριφορά της μικρής ιταλικής μοτοσικλέτας μέσα στην πόλη. Διαστάσεις σέλας και τιμονιού από… μοτοσικλέτα, υπερ-ελαφριά αίσθηση στους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα και εκείνη η καταραμένη ζέστη που τηγάνιζε το εσωτερικό των ποδιών του όποτε κατέβαινε στο κέντρο απλά… απούσα. Σίγουρα η δύναμη του μοτέρ δεν είναι ικανή να τον εξιτάρει, αφού απλά επαρκεί για ασφαλείς εκκινήσεις και ανάπτυξη ικανοποιητικής ταχύτητας μέσα στην πόλη. Το ρόλο αυτό έχουν αναλάβει η… μικρή κατανάλωση και τα πολύ καλά σε απόδοση φρένα, με το πίσω να προσφέρει απλόχερα δεκάδες μέτρα ντριφτ και το εμπρός να σηκώνει εύκολα τον πίσω τροχό, όπου η άσφαλτος το επιτρέπει. Γλίτωσε και την καζούρα από τους σκληροπυρηνικούς φίλους του, αφού το μοτοσικλετάκι της Derbi έγινε άμεσα αποδεκτό από τη… δίτροχη επιτροπή. Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι αυτοί που το ζήτησαν για μία βόλτα μέχρι το περίπτερο. Όπως λένε όμως και οι μηχανόβιοι, τη γυναίκα και τη… μοτοσικλέτα σου δεν τις δανείζεις σε κανέναν!

 
 Σημείο καμπής…
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
MMM: Σχολική απάντηση
The veteran way!
Από τα τέσσερα στα δύο!
Οι πρώτες βόλτες
Μετρήσεις: Ευελιξία στο μάξιμουμ!
Η ζωή τραβά την ανηφόρα
Επίλογος
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ