Αποστολή: Aprilia RSV4 Factory APRC SE (Jerez - Ισπανία)
Τεχνική ανάλυση
Διαβάστηκε από60754αναγνώστες
Aprilia Performance Ride Control
Η πλατφόρμα APRC περιλαμβάνει τα συστήματα ATC,
AWC και ALC. Βασικό μέλημα της πλατφόρμας είναι να βοηθά τον αναβάτη να ελέγξει την κτηνώδη δύναμη της Factory που παρέα με το πολύ μικρό μεταξόνιο, σε ακραίες συνθήκες μπορεί να σας κόψουν πολύτιμα δευτερόλεπτα, με αθέλητες σούζες, κοσκινίσματα και γλιστρήματα. Μετά από τη δοκιμή της πλατφόρμας στο Jerez μπορούμε να πούμε ότι η Aprilia τα κατάφερε περίφημα. Εδώ έχουμε το καλύτερο αυτή τη στιγμή Traction Control σε μοτοσικλέτα παραγωγής, με τεράστιο εύρος ρυθμίσεων σε τρεις τομείς, ώστε κάθε αναβάτης να φέρει τα πάντα στα μέτρα του.
Και, αν προτιμάτε, όλα απενεργοποιούνται, για απόλυτο, manual έλεγχο. Ας δούμε όμως τα επιμέρους συστήματα του APRC, στις σελίδες που ακολουθούν. 1) ATC: Aprilia Traction ControlΣύστημα ελέγχου πρόσφυσης
Το βασικό κομμάτι του APRC είναι το Traction Control. Αν η BMW προσφέρει 4 προγράμματα στο δικό της σύστημα, η Aprilia ήρθε να διπλασιάσει αυτές τις επιλογές, χαρίζοντας 8 προγράμματα στο ATC. Το 8 είναι το πιο "αυστηρό" πρόγραμμα, με το 1 να είναι το πιο "χαλαρό", επιτρέποντας πλαγιολισθήσεις διαρκείας, χωρίς να επεμβαίνει με δραματικό ρυθμό. Γενικά, ο τρόπος με τον οποίον επεμβαίνει το ATC είναι ο καλύτερος που έχουμε δει μέχρι στιγμής σε μοτοσικλέτα παραγωγής. Παίρνοντας δεδομένα από πολλούς αισθητήρες, το ATC καταλαβαίνει την κλίση της μοτοσικλέτας και το εύρος του γλιστρήματος, επεμβαίνοντας με δύο διαφορετικούς τρόπους στον τρόπο απόδοσης. Πρώτα το ATC επεμβαίνει στο άνοιγμα των πεταλούδων του ψεκασμού (κόβοντας διακριτικά μερικά άλογα από τη δύναμη που φτάνει στον πίσω τροχό), ενώ αν τα πράγματα απαιτούν δραστικότερο έλεγχο, κόβει την προπορεία της ανάφλεξης, ώστε να ελαττωθεί άμεσα η δύναμη που απειλεί την πρόσφυση του πίσω τροχού. Ο αναβάτης αλλάζει κατά βούληση το πρόγραμμα στο ATC, πιέζοντας δύο κουμπιά στο αριστερό γκριπ, ακόμα και εν κινήσει, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται ούτε το γκάζι να κλείσει! Αν θέλεις, λοιπόν, αλλάζεις πρόγραμμα, ακόμα και σε κάθε… στροφή, ώστε να έχεις ακριβώς το βαθμό ελέγχου πρόσφυσης που επιθυμείς. Πραγματικά έξοχο design και πάνω από όλα, υπέροχη υλοποίηση. Τέλος, το σύστημα έχει την επιπλέον ικανότητα να προσαρμόζεται αυτόματα (όταν το ζητήσει ο αναβάτης) στην εκάστοτε διάσταση του πίσω ελαστικού!
Το AΤC "διαβάζει" ένα διαφορετικό ελαστικό, στα πρώτα 8 δευτερόλεπτα κίνησης, και ρυθμίζει ιδανικά το Traction Control για το συγκεκριμένο ελαστικό. Τι άλλο θα δούμε ακόμα! 2) AWC: Aprilia Wheelie Control Σύστημα ελέγχου σούζας
Αυτό που θα πρέπει να κάνει τους μηχανικούς της Aprilia περήφανους, είναι ότι κατάφεραν να εξελίξουν αρκετά την ιδέα του Traction Control της BMW S1000RR, αφού, αντίθετα με τους Γερμανούς, διαχώρισαν τον έλεγχο της σούζας από τον έλεγχο της πρόσφυσης. Έτσι, ο αναβάτης μπορεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε πρόσφυση και σούζα, επιλέγοντας χωριστά τον επιθυμητό βαθμό ελέγχου πλαγιολίσθησης και χωριστά τον επιθυμητό έλεγχο στη σούζα! Το AWC προσφέρει 3 προγράμματα ελέγχου της σούζας. Το 3 είναι το αυστηρό πρόγραμμα και το 1 εκείνο που επιτρέπει στον εμπρός τροχό να ανέβει αρκετά ψηλά. Σημειώστε ότι το AWC δεν βελτιώνει το κοσκίνισμα που έρχεται με το αλάφρωμα του μπροστινού τροχού στο άνοιγμα του γκαζιού. Πρέπει να χάσει εντελώς την πρόσφυση ο μπροστινός τροχός για να αρχίσει να δουλεύει το AWC. Ευτυχώς, και εδώ μπορείτε να απενεργοποιήσετε εντελώς το σύστημα. 3) ALC: Aprilia Launch Control Σύστημα βέλτιστης εκκίνησης Εδώ η Aprilia έκανε το "έξτρα" βήμα, τοποθετώντας για πρώτη φορά στη μοτοσικλέτα της, ένα σύστημα ελέγχου εκκίνησης.
Το ALC διαθέτει 3 προγράμματα και, όπως με τα υπόλοιπα συστήματα του APRC, το 3 είναι το πρόγραμμα που τείνει προς την ασφάλεια και τη μέγιστη… "αστυνόμευση", με το 1 να είναι εκείνο που αφήνει περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη. Ο αναβάτης ενεργοποιεί το ALC σταματημένος και με τραβηγμένο το συμπλέκτη, ανοίγει και κρατά τέρμα ανοικτό το γκάζι. Το ALC ρυθμίζει αυτόματα το μέγιστο όριο των στροφών και ο αναβάτης αφήνει σταδιακά το συμπλέκτη, προσπαθώντας να επιτύχει την τέλεια εκκίνηση.
Στην πράξη, το ALC αποδείχτηκε το λιγότερο εντυπωσιακό σύστημα της πλατφόρμας, μιας και μάλλον τείνει να προσφέρειμεγαλύτερη ασφάλεια στον αναβάτη, δίνοντας την αίσθηση ότι κόβει δέκατα στην επιτάχυνση. Επιφυλάσσομαι ελαφρώς, καθώς, όπως όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, έτσι κι αυτό, θέλει συνήθεια και εξάσκηση για να αποδώσει όπως έχει σχεδιαστεί.
1. Νέο το τελικό της εξάτμισης για την Factory APRC SE. Καλύτερη απόδοση, πιο λεπτό design και λιγότεροι ρύποι. Ακόμα απολαυστικότερος ήχος, λιγότερα σκασίματα.
2. Ιδού το κουμπί του Traction Control (ATC) με το σύμβολο "+" στο αριστερό γκριπ. Το κουμπί "-" βρίσκεται από πίσω. Με το κουμπί "Mode" ελέγχεις AWC και ALC.
3. Για πρώτη φορά, παγκοσμίως, πίνακας οργάνων με μεταβλητό layout. Ανάλογα με το αν οδηγείς σε αγώνα ή στο δρόμο, οι ενδείξεις αλλάζουν μέγεθος με το πάτημα ενός κουμπιού!
4. "Είναι η ειδική έκδοση για να γιορτάσουμε το πρωτάθλημα του Max, δεν το βλέπεις;"! ¶λλωστε, το λέει στην ούγια. Biaggi 3 Limited, RSV4. Έχει και ιταλική σημαιούλα, παρακαλώ.
5. "Σύμπραξη διαφόρων εργοστασίων για τα ηλεκτρονικά της APRC. Ιδέες από την Aprilia, υλοποίηση από την Magneti Marelli. Μπαταρία από την Yuasa, αλλά και εμπλοκή της Bosch. Μάλιστα!
6. Μαζί με την APRC, η Aprilia παρουσίασε έναν εκτενή κατάλογο με αγωνιστικά αξεσουάρ. Από ζάντες μαγνησίου, μέχρι το πανέμορφο σύστημα εξάτμισης της Akrapovic που βλέπετε εδώ.
4) AQS: ApriliaQuickShiftΣύστημα
αλλαγών
ταχυτήτων
χωρίς
συμπλέκτη Εδώ
έχουμε το
κλασικό shifter που βρίσκουμε
στις
αγωνιστικές
μοτοσικλέτες
και είναι η
πρώτη φορά που
το σύστημα
ανήκει στο
στάνταρ
εξοπλισμό
μοτοσικλέτας
της Aprilia.
Κλασικό είπαμε;
Καθόλου! Το AQS κάνει
ένα ακόμη βήμα
εμπρός, όσον
αφορά στα shifter, καθώς αλλάζει
ελαφρώς
λειτουργία,
ανάλογα με τις
στροφές που
αλλάζει
ταχύτητα ο
αναβάτης. Με τη
βοήθεια του AQS, o
αναβάτης
ανεβάζει τις
ταχύτητες με το
γκάζι τέρμα
ανοιχτό, χωρίς
τη βοήθεια του
συμπλέκτη.
Το AQS ελαττώνει
στιγμιαία την
προπορεία του
σπινθήρα και
μετά την
επαναφέρει.
Έτσι, τα
ανεβάσματα
είναι ακαριαία,
γλυκά και
βοηθούν τον
αναβάτη να
κερδίσει ακόμα
λίγο χρόνο σε
κάθε γύρο. Όπως
με όλα τα shifter, έτσι κι
εδώ, το AQS
δεν επεμβαίνει
στα
κατεβάσματα,
όπου
χρειάζεται να
χρησιμοποιήσετε
το συμπλέκτη.