Αποθηκευτικοί χώροι από μικρό… αυτοκίνητο, επιδόσεις που ακόμη και σήμερα δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τον ανταγωνισμό και ποιότητα κατασκευής σε υψηλά στάνταρτ, συνθέτουν το πακέτο που ακούει στο όνομα X-Max. Αν είστε άνθρωπος που δεν του αρέσει να συμβιβάζεται, ρίξτε μια καλή ματιά στο άρθρο που ακολουθεί.
Τι και αν έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που το δημοφιλές scooter της Yamaha μπήκε στην παραγωγή; Το X-Max συνεχίζει να παραδίδει μαθήματα πρακτικότητας και ευχρηστίας, εντυπωσιάζοντας με τις αρετές που διαθέτει. Άλλωστε, η διατήρηση της ίδιας ακριβώς φιλοσοφίας και στο καινούργιο μοντέλο αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο πόσο πετυχημένη ήταν η συνταγή της Yamaha εξ αρχής. Αισθητική:
Σοβαρό και μετρημένο Πάνω στη σέλα του Χ-Max θα μπορέσετε, με λίγη προσπάθεια, να κάνετε σχεδόν τα πάντα. Αυτό που σίγουρα δεν θα καταφέρετε, είναι να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στους υπόλοιπους, καθώς η αισθητική του είναι λιτή και σοβαρή. Μπορεί να μην ξεχωρίζει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλοσχεδιασμένο. Μάλιστα, για πολλούς, αυτή η διακριτικότητα μπορεί να θεωρηθεί ακόμη και προσόν. Από όποια μεριά και να το κοιτάξεις, το scooter της Yamaha αποπνέει σοβαρότητα και παρά τα χρόνια που έχουν περάσει από τότε που παρουσιάστηκε, δεν δείχνει γερασμένο. Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα κατασκευής, αφού τίποτα πάνω του δεν τρίζει, ενώ τόσο η βαφή όσο και η συναρμογή των πλαστικών εξακολουθούν να αποσπούν θετικά σχόλια. Εργονομία/χώροι: The Japanese way!
Με το Χ-Max, η Yamaha κατάφερε κάτι που λίγοι κατασκευαστές έχουν πετύχει μέχρι στιγμής. Παρά τις σχετικά μαζεμένες διαστάσεις του, το εν λόγω scooter μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση δύο ενήλικες, οι οποίοι δεν θα βρουν κάτι για να παραπονεθούν. Ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα και αρχοντικά πάνω στη σέλα, έχει στη διάθεσή του πρακτικές χειρολαβές, με τα πόδια του να πέφτουν με φυσικό τρόπο στα σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ. Το ίδιο ισχύει και για τον αναβάτη, με το τιμόνι να βρίσκεται σε καλή θέση, αν και λίγος περισσότερος χώρος για τα πόδια θα ήταν ευπρόσδεκτος. Πάντως, για αυτό το τελευταίο θα αναπληρώσουν και με το παραπάνω οι αποθηκευτικοί χώροι. Ο χώρος κάτω από τη σέλα επαρκεί ακόμη και για μία… μίνι μετακόμιση, για τα δεδομένα των scooters, αφού με άνεση θα χωρέσουν δύο κράνη κλειστού τύπου και μερικά μικροπράγματα. Εκτός αυτού, υπάρχει και ντουλαπάκι για τα απολύτως απαραίτητα. Στο δρόμο: Μπορεί παντού! Και αυτό γιατί το μοντέλο της Yamaha δεν θα πει όχι σε κανένα πεδίο χρήσης. Στην πόλη εμφανίζεται καλοζυγισμένο και υπάκουο στους γρήγορους ελιγμούς και καταφέρνει να κινηθεί με άνεση ακόμη και στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Το βάρος του δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητό, χάρη και στην όρθια θέση οδήγησης που προσφέρει άνεση και έλεγχο.
Για τα δεδομένα της κατηγορίας, το X-Max διαπρέπει και σε συνθήκες ταξιδιού. Ναι, καλά διαβάσατε, και για αυτό είναι υπεύθυνοι τόσο οι μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι όσο και τα επίπεδα προστασίας από τα καιρικά φαινόμενα. Ο κινητήρας στέκεται και αυτός στο ύψος των περιστάσεων, αφού μπορεί να διατηρήσει με άνεση ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ./ώρα, ακόμη και με δεύτερο άτομο και μπαγκάζια. Μόνο παράπονο θα αποτελέσει η λειτουργία των πίσω αμορτισέρ, αφού είναι σκληρά και λίγο απότομα στις αντιδράσεις τους, κάτι που γίνεται αισθητό κυρίως όταν περνάτε πάνω από κάθετα εμπόδια. Τι να προσέξετε Ένας από τους λόγους που το συγκεκριμένο scooter έχει κάνει τόσο καλή εμπορική πορεία είναι η αξιοπιστία του. Όλα εξαρτώνται, λοιπόν, από τη φροντίδα που έχει επιδείξει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε εσείς, είναι ένας σχολαστικός έλεγχος. Τι να αλλάξετε Η λειτουργία των πίσω αμορτισέρ συγκεντρώνει τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα παράπονα από πλευράς ιδιοκτητών. Ένα ζευγάρι aftermarket σίγουρα θα βελτιώσει αρκετά την κατάσταση. Επίσης, ένα ζευγάρι σαμάρια θα αυξήσει ακόμη περισσότερο τις ταξιδιωτικές ικανότητες του Χ-Max. Συμπέρασμα: Χρυσή τομή Το Χ-Max συγκεντρώνει στο πρόσωπό του όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν μία συνταγή επιτυχημένη. Καλές επιδόσεις από το μονοκύλινδρο κινητήρα, υψηλή αξιοπιστία, καλή ποιότητα κατασκευής και φυσικά, πλούσιους χώρους τόσο για τους αναβάτες όσο και για τα πράγματά τους. Προσθέστε σε αυτά την καλή του συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες, αλλά και τις ταξιδιωτικές του αρετές, και έχετε μπροστά σας ένα ολοκληρωμένο scooter από κάθε άποψη, με την τιμή του ως μεταχειρισμένο να κυμαίνεται επίσης σε καλά επίπεδα.
Πλήρη αναλογικά όργανα και ψηφιακή οθόνη με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις (ώρα, μερικός χιλιομετρητής) συνθέτουν τον πίνακα οργάνων.
Τα πρώτα μοντέλα είχαν καρμπιρατέρ και πιο σπιρτόζικη απόδοση. Τα μεταγενέστερα, ψεκασμό και χαμηλότερη κατανάλωση. Διαλέγετε και παίρνετε.
Το αφρώδες της σέλας είναι σκληρό τόσο για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη. Με τις διαστάσεις της θα βολέψει όλους τους σωματότυπους.
Τα φρένα έχουν αρκετή δύναμη και καλή αίσθηση. Δεν θα δυσκολευτούν με το βάρος του scooter. Η Yamaha τα πέρασε αυτούσια και στο νέο μοντέλο.
Το ιαπωνικό scooter θα κινηθεί με αξιοπρεπείς ρυθμούς κάτω από όλες τις συνθήκες, χαρακτηριζόμενο από τη φιλική συμπεριφορά του.
Ο ανταγωνισμός
Piaggio XEvo 250 Το XEvo διαθέτει αρκετά δυνατά σημεία, που μπορούν να το καταστήσουν ιδανικό σύντροφο για τις καθημερινές σας μετακινήσεις και όχι μόνο. Ο ισχυρός κινητήρας Quasar κινεί με περισσή άνεση τα αρκετά κιλά του, με την απόδοσή του να επιτρέπει ακόμη και ταξίδια. Σε αυτό έρχονται να προστεθούν τόσο οι άφθονοι αποθηκευτικοί του χώροι (δύο full face κράνη κάτω από τη σέλα) όσο και η εξαιρετική σταθερότητα που επιδεικνύει στις υψηλές ταχύτητες.
Peugeot Satelis 250 O γαλλικός εκπρόσωπος αποτελεί άλλο ένα από τα λιγοστά scooters της αγοράς που μπορεί να δεχτεί δύο κράνη κλειστού τύπου κάτω από τη σέλα του. Παράλληλα, διαθέτει και άλλους μικρότερους αποθηκευτικούς χώρους, που θα κάνουν την καθημερινή συμβίωση μαζί του μία ευχάριστη εμπειρία. Σωστό ζύγισμα, άκαμπτο πλαίσιο και ισχυρός αλλά οικονομικός κινητήρας, συμπληρώνουν την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο.