Διακρίνετε εσείς στον εαυτό σας τα παρακάτω δυνατά σημεία ενός καλού αναβάτη;

10 αρετές που «κάνουν» τον καλό μοτοσυκλετιστή

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν τους καλούς αναβάτες; Και τι θεωρείτε εσείς σημαντικότερο σε έναν μοτοσυκλετιστή; Πείτε μας και την γνώμη σας!

Η μοτοσυκλέτα είναι ένα όχημα αρκετά πολύπλοκο στην οδήγηση, η οποία απαιτεί ένα σετ δεξιοτήτων που δεν αποκτούνται εν μια νυκτί - όπως είναι φυσικό άλλωστε, με κάθε εκπαιδευτική διαδικασία. Κάθε αναβάτης θέλει να ξεχωρίζει και να γίνει ο καλύτερος και πολλοί αναβάτες, δυστυχώς, συνδέουν αυτή την «ανωτερότητα» με λάθος χαρακτηριστικά: για παράδειγμα, να είσαι πολύ γρήγορος αλλά παράτολμος, ή να ενθουσιάζεσαι εύκολα πίσω από το τιμόνι και να νομίζεις ότι κατέκτησες μια μοτοσυκλέτα που οδηγείς για πρώτη φορά, μέσα σε 5 λεπτά. 

Η αλήθεια όμως είναι ότι ένας έμπειρος και καλός αναβάτης, χαρακτηρίζεται από μια σειρά γεγονότων τα οποία, αν κάθε αναβάτης ενστερνιστεί, αυτόματα θα γίνει καλύτερος. Ας δούμε ποια είναι 10 από αυτά. 

1) Ψυχραιμία: Οι έμπειροι αναβάτες δεν ενθουσιάζονται και πολύ… Ακόμα και αν οδηγούν ένα «εργαλείο» που θα οδηγούσε έναν λιγότερο έμπειρο και ίσως πιο…θερμόαιμο αναβάτη, σε ντελίριο! Φυσικά, αυτό είναι ένα καλό χαρακτηριστικό: Η μοτοσυκλέτα απαιτεί συγκέντρωση και καθαρό μυαλό. Εάν ο ενθουσιασμός επικρατήσει, τα λάθη έιναι αρκετά κοντά! Το ίδιο ισχύει και για αντίστροφα συναισθήματα, όπως θυμός και απογοήτευση. Για αυτό ο έμπειρος αναβάτης και η ψυχραιμία του, κάνουν τη διαφορά στο δρόμο. 

2) Γρήγορη σκέψη: Ένας καλός μοτοσυκλετιστής βρίσκεται πάντα ένα η δύο βήματα μπροστά από την κατάσταση. Ξέρει να αξιολογεί μια κατάσταση πολύ νωρίς και μπορεί να «σκανάρει» το δρόμο ταχύτατα. Μια δεξιότητα η οποία αποκτάται με τον καιρό και οδηγεί σε μια πολύ ασφαλέστερη οδήγηση. 

3) Ένστικτο: Όσο περίεργο και να φαίνεται, οι αυτόματες αντιδράσεις σε μια κατάσταση άμεσης απειλής παίζουν ζωτικό ρόλο στην οδήγηση ενός αναβάτη. Εδώ όμως πρέπει να επισημάνουμε το εξής: Οι εν λόγω αυτόματες αντιδράσεις προέρχονται από χρόνια εξάσκησης και πείρας. Ένας έμπειρος αναβάτης θα αποφύγει μια απότομη μανούβρα ενός άλλου χρήστη του δρόμου, μια πόρτα που άνοιξε ή ένα αντικείμενο που βρέθηκε μπροστά του, χωρίς να σκεφτεί τι πρέπει να κάνει και άρα να χάσει χρόνο. 

4) Υπομονή: Ζωτική αρετή για την επιβίωση μέσα στις πόλεις! Ο καλός αναβάτης πρέπει να είναι οπλισμένος με αρκετή από αυτή. Τόσο για την αντιμετώπιση μποτιλιαρίσματος και… κάθε λογής ατοπημάτων από ασυνείδητους, όσο και έξω από την πόλη: Για παράδειγμα, την επιλογή της σωστής στιγμής για μια προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο. Πολλοί αναβάτες κυριεύονται από την βιασύνη τους σε τέτοιες συνθήκες, πολλές φορές με κακά αποτελέσματα. 

5) Ταπεινοφροσύνη: Ένας έμπειρος και καλός μοτοσυκλετιστής δεν ενδιαφέρεται να επιδείξει τα «κατορθώματα» και τις ικανότητές του. Γνωρίζει ότι οδηγεί ένα όχημα το οποίο μπορεί να αποδειχθεί εν δυνάμει επικίνδυνο, ξέρει πότε μπορεί να πιέσει τον εαυτό του και πότε όχι και μένει έξω από… συζητήσεις της καφετέριας. Ο καλός αναβάτης δεν κοιτά να το δείξει, παρά να το κάνει. 

6) Ποικιλία: Ένας αναβάτης που είναι καλός μόνο σε κάτι συγκεκριμένο, δεν είναι απαραίτητα και καλός αναβάτης. Η ικανότητα ενός μοτοσυκλετιστή να είναι εξίσου καλός και οδηγικά σωστός μέσα στην πόλη, όσο και σε ένα μεγάλο ταξίδι είτε και σε μία πίστα, είναι ένα στοιχείο ακόμα που ξεχωρίζει κάποιους, από κάποιους άλλους. Μην ξεχνάμε ότι κάθε διαφορετική εμπειρία, μας αφήνει και κάτι, που μπορεί να είναι χρήσιμο οποιαδήποτε στιγμή! 

7) Εξάσκηση: Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως. Ο συνειδητοποιημένος αναβάτης γνωρίζει ότι η συνεχής εξάσκηση στις ικανότητες του, θα τις διατηρήσει αιχμηρές και λειτουργικές, και δεν επαναπαύεται. 

8) Διάβασμα! Ναι, είναι εξαιρετικά σημαντικό και φυσικά, όχι μόνο για τον μοτοσυκλετισμό! Ένας καλός αναβάτης ενδιαφέρεται να μάθει την μοτοσυκλέτα του, τον εξοπλισμό του, την σωστή οδήγηση, γενικότερα οτιδήποτε θα τον κάνει καλύτερο. Και τέτοιους αναβάτες τους βρίσκουμε να… διαβάζουν πολλά εγχειρίδια, διαφημιστικά φυλλάδια,  άρθρα ειδησεογραφίας και πόσα άλλα. 

9) Συχνότητα οδήγησης: Αλλος ένας σημαντικός παράγοντας, που μπορεί να κάνει έναν έμπειρο αναβάτη να… σκουριάσει ή έναν αρχάριο αναβάτη να ανοίξει τα μάτια του! Ο χρόνος που επενδύει κανείς σε μια μοτοσυκλέτα και την οδήγησή της, είναι σημαντικός και φυσικά, είναι μία από τις μονάδες μέτρησης της εμπειρίας, που επαγωγικά μας οδηγεί στα…

10) Χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα. Το σημαντικότερο στοιχείο, όλης της λίστας! Τα χιλιόμετρα ισούνται με χρόνο στο δρόμο, άρα με έκθεση σε κάθε συνθήκη. Η πραγματική εκπαίδευση κάθε αναβάτη συντελείται εκεί. Ένας έμπειρος αναβάτης έχει πολλά χιλιόμετρα στην πλάτη του και έχει συναντήσει πάρα πολλές καταστάσεις, γεγονός που του χαρίζει την δυνατότητα να ξέρει πως θα αντιδράσει, ανάλογα. Ειδικά αν τα χιλιόμετρα αυτά έχουν γίνει σε ποικίλες συνθήκες, η εμπειρία είναι ακόμα πιο πολύτιμη. Για αυτό, αν θέλετε να γίνεται καλύτεροι αναβάτες…να οδηγείτε όσο το δυνατόν περισσότερο! 

  • Γιώργος

    Πολύ σωστά όλα όσα αναφέρατε στο άρθρο. Έχω να προσθέσω την προσαρμογή της οδήγησης στον εκάστοτε συνδυασμό συνθηκών (οδόστρωμα, γνωστή-άγνωστη διαδρομή, καιρικές συνθήκες, κόπωση κ.λ.π.)

      32