Αν κάνετε κάτι από αυτά τα 10, μην απορείτε που δεν σας σέβονται οι οδηγοί αυτοκινήτων! Ποιες συμπεριφορές των αναβατών τους κάνουν στόχους μομφής και λασπολογίας;
Οι αναβάτες δικύκλου και μοτοσυκλέτας, στην Ελλάδα, δεν θα λέγαμε ότι έχουμε κερδίσει το απόλυτο «σέβας» των οδηγών αυτοκινήτων αλλά και άλλων χρηστών του δρόμου. Κι όμως, μετά από τόσα χρόνια ύπαρξης του δικύκλου στην πραγματικότητα της Ελλάδας, πολλοί οδηγοί δεν φαίνεται να μας συμπαθούν… με τίποτα!
Αν και φυσικά, στις περισσότερες περιπτώσεις, τα «πιστεύω» αυτά είναι αβάσιμα και ξεπερασμένα, μερικοί αναβάτες φαίνεται ότι κάνουν… ό, τι περνάει από το χέρι τους, προκειμένου να γίνονται μισητοί! Τι από όλα αυτά σας εκνευρίζει περισσότερο;
Αναβάτες που δεν ανάβουν ΠΟΤΕ φλας: Το φλας, όσο ασήμαντο και να φαίνεται, είναι απόλυτα απαραίτητο για να γνωστοποιούμε στους άλλους χρήστες του δρόμου, τις προθέσεις μας. Είναι δηλαδή, ένα μείζον ζήτημα ασφαλείας! Πολλές φορές, οι «παρεξηγήσεις» από την μη χρήση φλας οδηγούν σε σοβαρά ατυχήματα και μετά… άντε βρες άκρη!
Κυκλοφορούν χωρίς κράνος: Μα πως μετά να κατανοήσεις τους αναβάτες, αν βλέπεις τόσους να κυκλοφορούν χωρίς κράνος; Σίγουρα το πιο μισητό είδος ανάμεσα στους δικυκλιστές, οι αναβάτες αυτοί προφανώς θέτουν την ζωή τους σε θανάσιμο κίνδυνο, κάθε φορά που οδηγούν μοτοσυκλέτα…
Προσπερνούν από δεξιά: Μια κίνηση που απαγορεύεται ρητά από τον ΚΟΚ, αλλά πολλοί αναβάτες την κάνουν σε επικίνδυνο επίπεδο. Προφανώς, αυτό είναι ότι χειρότερο για τους οδηγούς αυτοκινήτων, που δεν είναι καν υποχρεωμένοι, να ελέγχουν συνεχώς την δεξιά τους. Ασε που αν αναβάτης εμπλακεί σε ατύχημα προσπερνώντας από δεξιά, δεν πρόκειται να βρει το δίκιο του!
Κινούνται με υπερβολική ταχύτητα: Ναι, το ξέρουμε, το γκάζι είναι γλυκό. Επίσης γλυκιά είναι και η ταχύτητα, και οι περισσότερες σύγχρονες μοτοσυκλέτες είναι ικανές για εξαιρετικές επιδόσεις. Όμως οι αναβάτες που κινούνται επικίνδυνα γρήγορα μέσα στην πόλη ή γενικά, όπου δεν πρέπει, γίνονται θανάσιμα εργαλεία για τους ίδιους αλλά και τα ους άλλους! Λίγη κοινή λογική χρειάζεται…
Προκαλούν υπερβολικό θόρυβο: Πιστέψτε μας, κανένας οδηγός αυτοκινήτου ή και αναβάτης άλλου δικύκλου δεν έχει την όρεξη να ακούει «στην μάπα» τα 100+ decibels των πειραγμένων –πολλές φορές παράνομα- εξατμίσεων πολλών μοτοσυκλετών. Πολλοί αναβάτες πιστεύουν ότι είναι… στην πίστα, με τις εξατμίσεις που χρησιμοποιούν. Επίσης, η καραμέλα «Κάνω θόρυβο για να γίνομαι αντιληπτός» πάλιωσε, φτύστε την όσοι την αναμασάτε ακόμα!
Περνούν μπροστά από τα κόκκινα φανάρια: Μια κατάφωρη ηλιθιότητα, που δεν προσφέρει κανένα απολύτως κέρδος. Εκτός του ότι στις περισσότερες περιπτώσεις...δεν ξεκινούν καν πρώτοι, αφού δεν βλέπουν το φανάρι, εμποδίζουν και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Φιλτράρουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα σαν… διάολοι: Είναι πολλοί οι αναβάτες που κινούνται ανάμεσα στην κίνηση, λες και δεν υπάρχει αύριο. Γίνονται άκρως επικίνδυνοι τόσο για τους εαυτούς τους, όσο και για τα αυτοκίνητα και τους άλλους αναβάτες. Αλλη μια περίπτωση στην οποία, αν γίνει ατύχημα, ο αναβάτης θα βρεθεί άσχημα μπλεγμένος.
Κάνουν τρικάβαλα-τετρακάβαλα: Αδιανόητη πρακτική! Κανονικά αυτή η παράβαση θα έπρεπε να τιμωρείται εξαιρετικά αυστηρά. Μάλιστα, πολλές φορές, οι «τριτοτέταρτοι» είναι παιδιά εντελώς απροστάτευτα! Τι να πει κανείς…
Οδηγούν με κακορυθμισμένα ή υπερβολικά φώτα: Ο σωστός φωτισμός είναι κρίσιμης σημασίας για οποιοδήποτε όχημα. Τα λάθος ρυθμισμένα φώτα, χάνουν σε απόδοση και ενοχλούν… τους πάντες! Επίσης… γιατί να οδηγεί κανείς με αναμμένη την μεγάλη σκάλα, μέρα μεσημέρι;
Νομίζουν ότι είναι άτρωτοι: Ίσως η μεγαλύτερη πλάνη στην οποία μπορεί να πέσει ένας μοτοσυκλετιστής, αφού στην πραγματικότητα είναι ο πιο τρωτός χρήστης του δρόμου. Κάτι τέτοιο πιστεύουν συνήθως αναβάτες, που πιστεύουν ότι με την μεγάλη ισχύ και την ευελιξία ενός δικύκλου, μπορούν να μένουν πάντα έξω από κίνδυνο και να είναι πάντα «υπεράνω». Αυτό όμως δεν ισχύει και δεν θα θέλατε να το διαπιστώσετε με… τον κακό τρόπο.
Πολύ καλό.