4 Custom που κλέβουν την παράσταση

Σίγουρα η εμφάνιση τους είναι εκκεντρική και δεν θα αφήσουν κανέναν περαστικό ασυγκίνητο. Τέσσερις ξεχωριστές κατασκευές που κάθε αναβάτης θα ήθελε να κοσμούν το προσωπικό του γκαράζ.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e



BMW R nine T Urban G/S: 14.450 ευρώ


Το Urban G/S ξετυλίγει την κορδέλα του απολαυστικού νεορετρό μοντέλου, προκαλώντας μια ακαταμάχητη έλξη που χτυπάει τις ευαίσθητες πτυχές σου. Σίγουρα αδικείται από τις φωτογραφίες. Από κοντά είναι πιο όμορφη και αμέσως φέρνει στο νου τη θρυλική έκδοση της R80 Paris Dakar. Η γνωστή γερμανική ποιότητα κάνει και εδώ την εμφάνιση της, με τα υλικά να έχουν άψογη συναρμολόγηση, ενώ η βαφή των επιμέρους μερών καθώς και το συνολικό φινίρισμα δεν χωρούν αμφισβήτησης.  Η φιλοσοφία του Urban G/S εξισορροπεί ιδανικά τα επίπεδα άνεσης και πολυχρηστικότητας. Την παράσταση κλέβει η δερμάτινη πορτοκαλοκόκκινη σέλα, καθώς εκτός από την όμορφη πολυτελή εμφάνιση που διαθέτει, είναι πλήρως λειτουργική, κρατώντας φρέσκο αναβάτη και συνεπιβάτη για όση ώρα χρειαστεί. Ο αειθαλής Boxer ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του Urban G/S. Ο γνωστός αεροελαιόψυκτος δικύλινδρος, 8βάλβιδος, έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και χωρητικότητα 1170 κυβικών. Αποδίδει 110 υγιέστατους ίππους στις 7.550σαλ και 11,8 κιλά ροπής στις 6.000σαλ. Για ολισθηρές καταστάσεις φροντίζει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης traction, που δεν διαθέτει δυνατότητα ρύθμισης, αλλά μπορεί να απενεργοποιηθεί. Το Urban G/S θα κινηθεί χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία ανάμεσα από αυτοκίνητα χάρη στη λεπτή σιλουέτα του. Τα άφθονα αποθέματα ροπής από χαμηλά που εκτοξεύουν μπροστά το Urban G/S ακόμα και με δύο ταχύτητες πάνω. Και αν τον ζορίσεις, τραβάει θετικά και ομοιόμορφα μέχρι την κόκκινη περιοχή στροφών. Αν βλέποντας το Urban G/S το υποτιμήσεις, αυτό θα σε δαγκώσει, καθώς είναι αρκετά γρήγορο χωρίς αυτό να γίνεται αυτοσκοπός. Αν και προορίζεται και για off road οδήγηση, ο προσανατολισμός του είναι περισσότερο ασφάλτινος, σύμφωνα και με όσα δηλώνει και το Urban στο όνομά του. 



Ducati Scrambler Café Racer: 12.100 ευρώ


Μπορεί η μόδα των Café Racer να ακμάζει το τελευταίο διάστημα, αλλά λίγες μοτοσυκλέτες αποδίδουν επιτυχώς την πραγματική έννοια του όρου και η scrambler αναμφισβήτητα είναι μια από αυτές. Δεν χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να διαπιστώσεις ότι αυτή η Scrambler διαφέρει από τις υπόλοιπες. Τα κλιπ ον με τους ενσωματωμένους καθρέπτες στις άκρες τους, το μικρό μασκάκι πάνω από τον στρογγυλό προβολέα με τα led φώτα θέσης και η πανέμορφη σέλα με τις άσπρες ραφές και το μονόσελο κάλυμμα, δίνουν χαρακτήρα και αγωνιστικό στυλ. Στο θέμα της ποιότητας δεν κάνει εκπτώσεις, με αποτέλεσμα κάθε σημείο στο οποίο επικεντρώνεσαι να δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένο. Η σέλα είναι αρκετά μαλακή ώστε η αίσθηση που αποκομίζεις να έχει αρκετά σπορ χαρακτήρα, αλλά να είναι και πολύ πιο άνετη από αυτή που δείχνει η γενική εικόνα και το στυλ της μοτοσυκλέτας. Το μονόσελο υποδηλώνει ότι ο συνεπιβάτης έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Ο αερόψυκτος δικύλινδρος L 90 μοιρών έχει δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων και χωρητικότητα 803 κυβικών, αποδίδοντας 73 ίππους στις 8.250σαλ και 6.8 κιλά ροπής στις 5750σαλ. Αφού συνηθίσεις την ιδιαίτερη θέση οδήγησης και τον σχετικά απότομο συμπλέκτη, διαπιστώνεις την ομαλή-γραμμική λειτουργία του V2 κινητήρα που κάνει τη μοτοσυκλέτα ευκολοδήγητη ακόμα και στην πόλη, κρύβοντας την απουσία του traction control με τον καλύτερο τρόπο. Στην αυξημένη κίνηση της πόλης, οι διαστάσεις και το βάρος της σου επιτρέπουν να ελιχθείς εύκολα μέχρι το όριο που θέτει το μικρό κόψιμο αλλά και το φάρδος του τιμονιού. Σε δρόμο με στροφές, έρχεται η στιγμή που βγαίνει ο Racer από μέσα σου, καθώς συναντάς τη γνώριμη συμπεριφορά του ονόματος Ducati. 



Harley Davidson XL 1200 Forty Eight: 13.790 ευρώ


Ένα αερόψυκτο H-D που μπορείς να το στρίψεις και να το φρενάρεις χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος. Η μοτοσικλέτα έρχεται εξοπλισμένη από το εργοστάσιο με τα στοιχεία εκείνα που διαλαλούν το αθλητικό του χαρακτήρα της. Αντικειμενικά είναι πανέμορφη, με ένα “κακό” τρόπο που σε κάνει να θέλεις να την οδηγήσεις. Αψεγάδιαστη η ποιότητα κατασκευής. Χρόνια στο “κουρμπέτι” των βαφών και των νίκελ και της κατεργασίας του μετάλλου η εταιρεία από το Milwaukee, ξέρει να παράγει εξαιρετικά ποιοτικές μοτοσικλέτες. Η σέλα είναι άνετη και η θέση οδήγησης δεν έχει καμία σχέση με αραλίκι και υπερεκτάσεις των άκρων για να βρουν τα “αγκυροβόλια” τους. Ο Evolution των 1.202 κυβικών, έλκει την καταγωγή του από το 1984 εξελισσόμενος συνεχώς από τότε. Η Harley – Davidson έχει βρει τις λεπτές ισορροπίες ανάμεσα στην αίσθηση, τους παραγόμενους κραδασμούς και τον ήχο. Η απόδοση του ανέρχεται στους 68,7 ίππους στις 5.500σαλ. και στα 9,7 kg-m ροπής στις 3.500σαλ. Το Roadster είναι από τα πιο εύχρηστα και “καθημερινά” αερόψυκτα Η-D που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Η ροπή αναβλύζει από τις 1.000 στροφές, όπου είναι και το ρελαντί του κινητήρα και απλά αφήνοντας τον συμπλέκτη η μοτοσικλέτα ξεκινά μετρώντας πιστονιές. Ανοίγοντας το γκάζι, επιταχύνει με πιεστικότατο τρόπο αλλά αυτό που έχει περισσότερο σημασία είναι η απόλαυση που απορρέει από αυτό. Το Roadster εντυπωσιάζει με την ευελιξία του και τον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση, σε όλες τις ταχύτητες. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα στο να... “βουτήξεις” μαζί του, στα άπατα των ωκεανών της κίνησης. Έξω από την πόλη, σε βόλτες – βόλτες, δηλαδή σε εξορμήσεις που κάνεις για το fun της υπόθεσης, το Roadster και πάλι αισθάνεται πολύ άνετα. 



Triumph Bonneville Bobber: 14.690 ευρώ


Το Bobber είναι πολύ περισσότερο “πραγματική” μοτοσικλέτα από πολλές εκεί έξω και αυτό γιατί επενδύει σε τομείς που αποτελούν βασικά στοιχεία στην μαγεία των δύο τροχών. “Ανόθευτη” αίσθηση, “άσπιλη” εμφάνιση, ξεκάθαρες και σταράτες κουβέντες. Οι Βρετανοί, παρ΄ ότι έχουν το copryight ορισμένων αρχετυπικών μοτοσικλετών, προχώρησαν σε πιο extreme αισθητικά μονοπάτια, που ενεργοποιούν τα παβλοφικά αντανακλαστικά των μοτοσικλετιστών και προκαλούν ακατάσχετη σιελόρροια και επιθυμία για βόλτα. Ποιότητα κατασκευής; Αψογη! Μέταλλα λαμποκοπούν, βαφές κάνουν πολλούς άλλους κατασκευαστές να ντρέπονται, φινίρισμα που θυμίζει δουλειά στο χέρι από έμπειρο τεχνίτη. Μόνο ο οδηγός επιτρέπεται πάνω στο Bobber και παρ΄ ότι η σέλα παραείναι στιλάτη για να είναι και άνετη, στην πράξη σε εκπλήσσει ευχάριστα με το πως συμπεριφέρεται στα μαλακά μόρια. Ο 1200άρης δικύλινδρος που εφαρμόζεται σε πολλά μοντέλα της Modern Classic γκάμας της Triumph, δίνει και εδώ το παρών. Έχει νέο φιλτροκούτι και νέες εξατμίσεις, με αποτέλεσμα η απόδοση του να παρουσιάζεται  διαφοροποιημένη στους 77 ίππους στις 6.100σαλ. και τα 10,8 kg-m στις 4.000σαλ. Οι Βρετανοί μελέτησαν πολύ την “βόλτα” ως την υψηλότερη μορφή μοτοσικλετιστής έκφανσης, την αντιμετώπισαν ως κάτι ιερό και δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση το Bobber να απογοητεύει, αρκούμενο μόνο σε μια πανέμορφη εμφάνιση. Ροπή πανταχού παρούσα από το ρελαντί, η μοτοσικλέτα μπορεί άνετα να ξεκινήσει και με δευτέρα ή με τρίτη στο κιβώτιο χωρίς κανένα πρόβλημα. Ελαφριά σε αίσθηση και ευκολοδήγητη, δεν θα σε δυσκολέψει καθόλου μέσα στην πόλη, όπου θα μπλεχτεί χωρίς πρόβλημα ακόμα και μέσα σε ζόρικα μποτιλιαρίσματα. Σε ρυθμούς σβέλτα προς γρήγορα, μπορούμε μετά βεβαιότητας να πούμε ότι μακράν το πιο “αθλητικό” μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Μπαίνει εύκολα στις στροφές, μένει εκεί που θα του υποδείξεις και βγαίνει απολαυστικά, με τον κινητήρα να έχει διάρκεια και σε υψηλούς (τηρούμενων των αναλογιών) ρυθμούς περιστροφής.