Το να αφαιρέσεις τους τροχούς της μοτοσυκλέτας σου μπορεί να ακούγεται δύσκολο, αλλά δεν είναι. Χρειάζεται μόνο τα κατάλληλα εργαλεία και λίγο από το χρόνο σου.
Ο λόγος για να αφαιρέσεις τους τροχούς της μοτοσυκλέτας σου, είναι κυρίως το να εξοικονομήσεις χρήματα. Αν έχεις βγάλει τους τροχούς και τους μεταφέρεις με το αυτοκίνητο στο βουλκανιζατέρ για αλλαγή ελαστικών, γλιτώνεις χρήματα από την εργασία, αφού ο μηχανικός δεν θα σπαταλήσει ώρα για να τους αφαιρέσει ο ίδιος και άρα θα σε χρεώσει λιγότερο. Είναι απαραίτητο να έχεις εργαλεία και δυο σταντ μοτοσυκλέτας, τα οποία όμως, θα σε βοηθήσουν και σε άλλες εργασίες όπως καθαρισμό, λάδωμα και τέντωμα αλυσίδας, αλλαγή λαδιών και άλλα. Ας δούμε λοιπόν, πως γίνεται:
Βήμα 1: Προετοιμάσου
Πριν ξεκινήσεις τις εργασίες, δες τι εργαλεία θα χρειαστείς και συγκέντρωσέ τα για να μην ψάχνεις κατά τη διάρκεια. Κράτα τον χώρο σου τακτοποιημένο και αν σκοπεύεις να δουλέψεις σε εξωτερικό χώρο σιγουρέψου ότι δεν θα βρεθείς αντιμέτωπος με δυνατό αέρα ή βροχή. Επειδή τα παξιμάδια των τροχών θα χρειαστούν δύναμη για να χαλαρώσουν, αρχικά ξέσφιξέ τα με τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος, καθώς τα σταντ, συνήθως δεν είναι τόσο σταθερά.
Βήμα 2: Σταθεροποίησε τη μοτοσυκλέτα
Με τα παξιμάδια του εμπρός και του πίσω τροχού χαλαρωμένα, σήκωσε τη μοτοσυκλέτα στα σταντ. Αν διαθέτει κεντρικό σταντ, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να μη χρειαστείς δύο σταντ, αλλά μόνο ένα για την ανύψωση του εμπρός τροχού. Η τοποθέτηση του κεντρικού σταντ πάνω σε ένα κομμάτι ξύλου, θα αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κάνοντας πιο εύκολη την αφαίρεση των τροχών.
Βήμα 3: Αφαίρεση εμπρός τροχού
Η αφαίρεση του εμπρός τροχού είναι πιο εύκολη. Αρχικά ξεβίδωσε τις βίδες που συγκρατούν τις δαγκάνες και απομάκρυνέ τες από τους δίσκους. Χρησιμοποίησε κάποιο σχοινάκι για να μην κρέμονται από τα σωληνάκια των φρένων. Προσοχή να μην πατηθεί το φρένο, γιατί αν κλείσουν οι δαγκάνες, είναι δύσκολο να ανοίξουν μετά. Χαλάρωσε και αφαίρεσε τον άξονα (ίσως χρειαστεί λίγο χτύπημα με ένα ελαστικό σφυρί για να βγει), προσέχοντας μη γίνει ζημιά στο σπείρωμά του. Μόλις βγει ο άξονας, ο τροχός θα είναι ελεύθερος. Μπορεί να υπάρχουν αποστάτες, οπότε να θυμάσαι από ποια πλευρά βγήκαν. Μια καλή ιδέα, είναι να τοποθετήσεις πάλι τον άξονα και τους αποστάτες για να μη χαθούν. Αν ο τροχός δεν βγαίνει ίσως χρειαστεί να χαλαρώσεις ή και να αφαιρέσεις το εμπρός φτερό.
Βήμα 4: Αφαίρεση πίσω τροχού
Ο πίσω τροχός είναι συνήθως πιο περίπλοκος εξαιτίας της αλυσίδας, του γραναζιού και του στηρίγματος της δαγκάνας. Αρχικά χαλάρωσε τους ρυθμιστές της αλυσίδας και φέρε πίσω τον τροχό για να έχεις χώρο. Ανάλογα με τη μοτοσυκλέτα, μπορεί να χρειαστεί να αφαιρέσεις και τη δαγκάνα του φρένου. Αφαίρεσε το παξιμάδι του τροχού και τον άξονα με ένα λαστιχένιο σφυράκι και την αλυσίδα από το γρανάζι. Τέλος, βγάλε τον τροχό προσέχοντας κι εδώ για αποστάτες. Σε μοτοσυκλέτες με μονόμπρατσο ψαλίδι, αρκεί να αφαιρέσεις το μεγάλο παξιμάδι που συγκρατεί τον τροχό και δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τη δαγκάνα ή για αποστάτες.
Βήμα 5: Τοποθέτηση τροχών
Για την τοποθέτηση των τροχών χρειάζεται απλά να αντιστρέψεις τη διαδικασία, τουλάχιστον στη θεωρεία, γιατί στην πράξη μπορεί να προκύψουν δυσκολίες κυρίως με τον πίσω τροχό. Να έχεις υπομονή και να είσαι προσεκτικός, ενώ μη διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια, αν χρειαστεί. Μια καλή ιδέα είναι να στηρίξεις τον τροχό σε ένα κομμάτι ξύλου για να μη σηκώνεις το βάρος του τη στιγμή που θα προσπαθείς να κεντράρεις όλα τα εξαρτήματα. Στο τέλος, σιγουρέψου ότι όλα είναι σφιγμένα με της προβλεπόμενες από τον κατασκευαστή ροπές και ότι δεν έχεις ξεχάσει κάποιο κλιπ ή αποστάτη.