Νιώθεις ότι η πίσω ρόδα κάνει... τα δικά της, ότι και να κάνεις; Δες γατί μπορεί να συμβαίνει.
Στην μοτοσυκλέτα, ιδιαίτερα αν το μοντέλο δεν είναι εξοπλισμένο με συστήματα όπως traction control, το να «χάσεις» τον πίσω τροχό είναι ένα αρκετά πιθανό σενάριο σε πολλές περιπτώσεις. Αν και πολλές φορές είναι ελεγχόμενο από τον αναβάτη με το φρένο ή το γκάζι, το απότομο ή ανεπιθύμητο γλίστρημα του πίσω μέρους μπορεί να είναι επικίνδυνο. Νιώθεις ότι «χάνεις» το πίσω σε αρκετές περιπτώσεις; Δες τι μπορεί να φταίει;
Κάτι παίζει με το ελαστικό σου: Πέρα από τα «προφανή», όπως η ηλικία, η κατάσταση του πέλματος και η πίεση του αέρα στο ελαστικό, μπορεί κάποιος «λεκές» ή κάτι παρόμοιας φύσης να έχει ρυπάνει το πέλμα του. Χαρακτηριστικός «ύποπτος» σε τέτοιες περιπτώσεις, το λάδι της αλυσίδας το οποίο μπορεί να λερώσει το λάστιχο τη στιγμή της εφαρμογής του ή αν πετάγεται έντονα από την αλυσίδα κατά την κίνηση. Ακόμα, μην αποκλείεις την πιθανότητα να πάτησες κάτι στο δρόμο, όπως λάδι ή γράσο, το οποίο να παρέμεινε στο ελαστικό και να το έκανε ολισθηρό.
Λάθος ρυθμισμένη ανάρτηση: Όταν το ελαστικό είναι επιβεβαιωμένα ΟΚ, η ανάρτηση είναι το επόμενο σημείο που θα κοιτάξεις. Μήπως οι ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης είναι λάθος και επιτρέπουν «ξεκολλήματα» του ελαστικού; Συνήθως αυτό γίνεται, όταν και οι δύο ρυθμίσεις αυτές είναι πολύ σκληρές και άρα το λάστιχο δεν «πιέζεται» αρκετά από το βάρος του δικύκλου στην άσφαλτο.
Ανάρτηση που «σκαλώνει»: Σε μοτοσυκλέτες που έχουν πίσω ανάρτηση με μοχλικό, το μοχλικό το ίδιο πολύ συχνά παραμελείται… εντελώς στην συντήρησή του, με αποτέλεσμα να αρχίσει να σκαλώνει. Αυτό φυσικά περιορίζει την κίνηση της ανάρτησης στερώντας της μάλιστα, σε ακραίες περιπτώσεις, την δυνατότητα να εκταθεί! Σε μία τέτοια περίπτωση, ο πίσω τροχός μπορεί να γλιστρήσει απότομα και απρόβλεπτα…Για αυτό, μην παραμελείτε το μοχλικό σε καμία περίπτωση!
Ο δρόμος είναι χειρότερος από ότι φαίνεται: Σίγουρα στις περισσότερες περιπτώσεις, η κατάσταση του δρόμου φαίνεται με μια ματιά από τον αναβάτη. Αρκετές φορές όμως, το οδόστρωμα δεν έχει την πρόσφυση που «φαίνεται» να έχει, οδηγώντας τον αναβάτη σε λανθασμένη κρίση, ανάλογους χειρισμούς και ολίσθηση. Μια καλή πρακτική είναι η εξής: Σε οποιαδήποτε αβεβαιότητα, «τσεκάρετε» το επίπεδο πρόσφυσης με το πόδι σας. Αν το νιώσετε να γλιστρά στην άσφαλτο, προετοιμαστείτε για ολισθηρότητα.
Μπλοκαρισμένο πίσω φρένο: ΟΚ, αυτό είναι μία extreme περίπτωση που την καταλαβαίνεις…αμέσως, αλλά δεν παύει να είναι μία περίπτωση ακόμα. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, το πίσω φρένο παρουσιάσει βλάβη και κολλήσει κλειστό, ο πίσω τροχός μπορεί να μπλοκάρει ή να επιβραδύνει απότομα και να γλιστρήσει. Ωστόσο, όπως είπαμε και παραπάνω, αυτό είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό και κατά πάσα πιθανότητα θα ακινητοποιήσει τον αναβάτη, αναγκάζοντάς τον σε αναζήτηση τεχνικής βοήθειας.