Δείτε έξι συχνά λάθη που γίνονται, είτε παίρνουμε συνεπιβάτη, είτε γινόμαστε για κάποιον άλλο, και διορθώστε τα γρήγορα! Σας έχει συμβεί κάτι από αυτά;
Σε μια μοτοσυκλέτα, ο συνεπιβάτης δεν είναι απλά ένα άτομο ακόμα. Παίζει σημαντικό ρόλο στην συμπεριφορά και την ισορροπία της μοτοσυκλέτας, και υπάρχουν αρκετά σημεία τα οποία χρειάζονται προσοχή, είτε παίρνουμε συνεπιβάτη, είτε γινόμαστε ένας. Ας δούμε έξι κοινά λάθη που συμβαίνουν και καλό είναι να λαμβάνονται υπόψιν.
Συνεπιβάτης χωρίς κράνος ή εξοπλισμό: Ένα λάθος που γίνεται υπερβολικά συχνά. Ο συνεπιβάτης πρέπει να φέρει πάντα σωστό εξοπλισμό. Κράνος, μπουφάν και γάντια είναι απαραίτητα, ενώ σε ταξίδια καλό είναι να φοράει και παντελόνι με ενισχύσεις. Μην ξεχνάμε ότι ο συνεπιβάτης μας είναι δική μας ευθύνη, και δεν πρέπει κανονικά να δεχόμαστε στη μοτοσυκλέτα μας άτομο που δε φέρει εξοπλισμό, καθώς μπορεί να βρεθούμε ακόμα και ποινικά υπεύθυνοι για πιθανόν σωματικές βλάβες σε περίπτωση ατυχήματος!
Ο συνεπιβάτης δεν είναι σε «επαφή» με τον αναβάτη: Ο συνεπιβάτης δεν ακουμπά τον αναβάτη και δεν κρατιέται από πάνω του, με αποτέλεσμα να επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Και αυτό είναι ένα ακόμα λάθος. Είναι πολύ σημαντικό ο συνεπιβάτης να ακουμπάει στην πλάτη του αναβάτη. Με αυτόν τον τρόπο κινούνται σαν ένα σώμα, χωρίς να επηρεάζεται η μοτοσικλέτα από διαφορετικές δυνάμεις.
Κινείται από μόνος του και χωρίς να ακολουθεί τον οδηγό: Το πιο σημαντικό αλλά και επικίνδυνο λάθος! Ο αναβάτης ποτέ δεν πρέπει να κινείται από μόνος του, ούτε παίρνει κλίση. Συμπεριφέρεται σα «νεκρό» φορτίο, ακολουθώντας όλες τις κινήσεις του αναβάτη.
Δεν κρατιέται σωστά στις street μοτοσυκλέτες: Σε street μοτοσικλέτες, όπου αναβάτης και συνεπιβάτης σκύβουν πολύ, το ένα χέρι του συνεπιβάτη πρέπει να ακουμπά στο ρεζερβουάρ και σε κάθε φρενάρισμα να κρατά κόντρα, ειδάλλως θα πέσει με όλο του το βάρος πάνω στον αναβάτη.
Δεν ανεβαίνει-κατεβαίνει σωστά: Μεγάλη προσοχή απαιτείται από μεριάς συνεπιβάτη στο ανέβα-κατέβα από τη μοτοσικλέτα. Δεν πρέπει να πατά στο μαρσπιέ και να ανεβαίνει, καθώς ο αναβάτης θα αναγκαστεί να διαχειριστεί εκτός από το βάρος της μοτοσικλέτας και το δικό του, και αν το κάνει θα πρέπει πρώτα να ειδοποιήσει τον αναβάτη.
Στηρίζει το βάρος του στη βαλίτσα: Το top case (βαλίτσα) δεν είναι για να ακουμπά ο συνεπιβάτης την πλάτη του. ¶λλωστε, δεν βολεύει, καθώς όλες οι ανωμαλίες γίνονται αισθητές και τον χτυπάνε στην πλάτη.