Ενώ κάνουμε ό τι μπορούμε για να βεβαιωθούμε ότι οι άλλοι οδηγοί μας προσέχουν, συνήθως αμελούμε να την ευθύνη που έχουμε, να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να παραμείνουμε ασφαλείς. Δες έξι συμβουλές ασφαλείας που συχνά παραβλέπουμε ή θεωρούμε δεδομένες.
1. Ηλικία κράνους
Μπορεί να έχεις καταφέρει να διατηρήσεις το ίδιο κράνος για αρκετά χρόνια ανέπαφο και μακριά από ανεπιθύμητες πτώσεις, κάτι το οποίο είναι από μόνο του αξιοθαύμαστο αλλά δεν αρκεί. Όσο καλά και αν φροντίζεις το κράνος σου, αν είναι το έχεις πάνω από μια πενταετία, θα πρέπει να το αντικαταστήσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς, με την πάροδο του χρόνου οι κόλλες, τα πολυμερή, οι ρητίνες και τα υπόλοιπα υλικά που συνθέτουν το εσωτερικό του κράνους, θα αρχίσουν να υποβαθμίζονται. Ο ιδρώτας και τα έλαια που παράγει το σώμα μας επίσης επιβαρύνουν το υλικό του κράνους με τον καιρό. Απέσυρε το παλιό σου κράνος και αντικατέστησε το με ένα καινούργιο.
2. Κατάσταση ελαστικών
Ένα μεγάλο θέμα είναι αυτό των ελαστικών. Η φράση θα τα αλλάξω αργότερα γιατί τώρα είναι καλοκαίρι ή γιατί δεν το κυκλοφορώ πολύ είναι πέρα για πέρα λανθασμένη. Ένα καλό ελαστικό μπορεί στην κυριολεξία να σου σώζει τη ζωή και η αντικατάσταση του δεν είναι κάτι που πρέπει να αναβάλεις, όποιος και αν είναι ο λόγος. Παρακολούθησε τακτικά τα ελαστικά σου, να έχεις σωστή πίεση και αρκετό πέλμα και μην περιμένεις να τα δεις να λιώσουν μέχρι να πάρεις απόφαση να τα αλλάξεις. Επίλεξε σωστά, συμφώνα με την οδήγηση που κάνεις. Οι περισσότεροι κατασκευαστές προσφέρουν πλέον ελαστικά με διάφορες ενώσεις για να ταιριάζουν σχεδόν σε κάθε στυλ οδήγησης, είτε είσαι τύπος της ευθείας, είτε ξύνεις γόνατο σε κάθε στροφή.
3. Έλεγχος των υγρών
Δεν αναφερόμαστε μόνο στα λάδια του κινητήρα που αποτελούν σημαντικό μέρος της συντήρησης, αλλά για τα υγρά φρένων που περνούν σε δεύτερη μοίρα. Τα υγρά φρένων απορροφούν την υγρασία του αέρα με την πάροδο του χρόνου. Αν δεν τα αλλάζεις συχνά, σύντομα θα έχεις σπογγώδη αίσθηση στο φρενάρισμα και λιγότερη δύναμη πέδησης. Δεν χρειάζεται να τονίσουμε πόσο σημαντικό είναι να μπορείς να ακινητοποιήσεις μια μοτοσυκλέτα με ασφάλεια.
4. Δάχτυλα στις μανέτες
Αν θέλουμε να μιλάμε για ασφάλεια, η προετοιμασία για απότομους ελιγμούς και φρεναρίσματα πανικού είναι σημαντική. Αν ένα αυτοκίνητο αλλάζει λωρίδες μπροστά σας ή συμβεί κάτι απρόοπτο, οι χρόνοι αντίδρασης σας, κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στην αποφυγή ενός ατυχήματος ή στην εμπλοκή σε ένα. Όταν αλλάζετε λωρίδες ή προσεγγίζετε μια διασταύρωση, είναι καλή ιδέα να καλύψετε τους μοχλούς του φρένου και του συμπλέκτη με τουλάχιστον ένα δάκτυλο και να έχετε το δεξί πόδι έτοιμο σε περίπτωση που το πίσω φρένο χρειαστεί. Ο χρόνος που εξοικονομείς, μέχρι να βάλεις τα δάχτυλα στις μανέτες, θα μπορούσε να είναι αρκετός ώστε να σου σώσει τη ζωή.
5. Έλεγχος της αλυσίδας
Είναι μια διαδικασία που αμελούμε, αλλά κάθε 500 χιλιόμετρα περίπου, θα πρέπει να δώσουμε στις αλυσίδες μας λίγη αγάπη. Ούτε μια σφιχτή ούτε μια χαλαρή αλυσίδα είναι καλή, όπως επίσης οι κολλημένες ή οι φθαρμένες. Καθάρισε και λίπανε την αλυσίδα σου και αν χρειάζεται προσαρμογή,σιγουρέψου ότι ακολουθείς τις εργοστασιακές συστάσεις για την σωστή τάση. Κάνε έλεγχο και στα γρανάζια, μήπως έχουν φθορά και προκαλούν αναπήδηση της αλυσίδας κατά την επιτάχυνση. Το καλύτερο είναι να αλλάζεις αλυσίδα και γρανάζια ταυτόχρονα. Εάν η μοτοσυκλέτα σου έχει ιμάντα, ψάξτε στις άκρες ή για χαλαρές κλωστές ως σημάδι ότι χρειάζεται αντικατάσταση.
6. Καθρέπτες
Στην πίστα, λένε ότι ποτέ δεν βλέπεις στους καθρέφτες σου, γιατί αυτό που έχεις πίσω σου δεν έχει σημασία. Στο δρόμο, ωστόσο, η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Γνωρίζοντας το περιβάλλον σου και στις δύο πλευρές, θα σε βοηθήσει να οδηγείς με κατάλληλο ρυθμό για τις συνθήκες. Κοιτάζοντας τους καθρέφτες σας. Βλέπεις τα μονοπάτια διαφυγής και θα σε βοηθήσει στην αποφυγή ενός ατυχήματος. Η συνειδητοποίηση του περιβάλλοντός σε κάνει καλύτερο οδηγό.